Кіноберезень: Кочівний пролетаріат, патрульний мимоволі, міцний горішок-випускник

Кіноберезень: Кочівний пролетаріат, патрульний мимоволі, міцний горішок-випускник

Укрінформ
У кінотеатрах глядачеві доведеться вибирати між комедією, горрором і соціальною драмою

«Той час минув, і того, що колись мало відношення до нього, більше не існує» - фраза зі знаменитої стрічки Вонга Карвая спростовується березневим прокатом, який свідчить, що кінематографічні звершення минулих років знову можуть прикрасити кінотеатри, а драми минулого хвилюють і наших сучасників.

З 4 БЕРЕЗНЯ

Любовний настрій / In the Mood for Love

У відреставрованій під наглядом режисера Вонга Карвая версії на вітчизняний широкий екран виходить один з найпопулярніших зразків східного кінематографа, який у 2000-му році похитнув європоцентризм інших синефілів. Багато хто з них вважатиме вельми доречною появу на початку весни цього романтичного твору, втім, манера представлення любовного томління у фільмі здатна порадувати далеко не всіх глядачів, готових співпереживати бідам і радощам героїв, немов своїм власним.

Дія розгортається у Гонконзі на початку 1960-х. Співробітник друкарні і секретарка, які виявилися сусідами у прибутковому будинку, все частіше проводять час разом, при цьому страждають від самотності у невдалих шлюбах. Їхній потяг один до одного стає дедалі очевидним, але герої ніяк не переходять до більш близьких стосунків – схоже, зовсім не через залишки почуттів до партнерів, які їх зраджують, і не з сорому перед оточуючими.

Часом здається, що герої, які проходять один повз одного або ж йдуть разом, але нездатні один одного торкнутися, схожі на персонажів сновидінь, які ніяк не можуть реалізувати в дії найсильніше бажання і найглибший страх. Тема неможливості близькості сплітається з пошуком втраченого часу, який можна знайти лише уві сні або спогаді, «настільки ж хиткому, як і невловимому».

Нереальний КОПець

Сюжетною зав'язкою створеної за участю Одеської кіностудії стрічки є указ нового президента, в якому зазначено, що діти чиновників мають вчитися і працювати в Україні. Поліцейському генералу (Станіслав Боклан) доводиться повернути сина (Дмитро Ступка) з Америки і відправити на патрульну службу. Складно уявити людину, яка найбільше боїться роботи в поліції і здатна принести менше користі, проте напарник героя, досвідчений і відважний лицар злих українських вулиць (Богдан Юсипчук), сповнений рішучості зробити з нього справжнього копа.

Комедія з елементами сатири стала вже четвертою роботою Олександра Біляка, попередні стрічки якого - "Конкурсант. Смертельне шоу", "Сотка" і "Гола правда" - зібрали досить скромну суму в прокаті і були розкритиковані кіноспільнотою. Але злободенний сюжет стрічки спонукає вірити на краще.

З 11 БЕРЕЗНЯ

Біжи, ховайся, бий / Run Hide Fight

Фільм Кайла Ренкіна є чудовим прикладом здатності сучасних кінематографістів представити аудиторії справді захоплююче видовище, спростувавши думку пуристів, що справжній екшн зник з цього світу відтоді, як Арнольд Шварценеггер був обраний губернатором Каліфорнії. При цьому стрічка присвячена одному з найтрагічніших феноменів американської дійсності, атакам у школах: кілька старшокласників приходять до свого навчального закладу, щоб вимістити свої образи і свою агресію за допомогою автоматичних гвинтівок. Однак перед тим, як сповна задовольнити жагу до вбивства, вони звертаються до світу з патетичними промовами і ведуть пряму трансляцію зі смартфона, в той час як одна зі школярок вирішує вступити з загарбниками у протистояння.

Можливо, в якихось епізодах цей шкільний варіант "Міцного горішка" провалюється між стільцями драми і бойовика, але, крім захопливого сюжету, може запропонувати своєму глядачеві справді виразні характери.

Королева Марія / Maria, Regina României

Фільм Алексіса Кехілла і Бріджит Дродтлофф є другою румунською стрічкою, яка виходить у широкий український прокат після стрічки Крістіана Мунджіу "4 місяці, 3 тижні і 2 дні", яка перемогла у 2007-му році в Каннах, і при цьому – докорінно відрізняється і від звичних вітчизняному фестивальному завсіднику стрічок румунської нової хвилі, і від оригінальних історичних екскурсів Раду Жуде. Це звернення до історії створення сучасної Румунії після завершення Першої світової війни цілком відповідає традиційним уявленням про костюмне кіно з надлишком мелодраматичної патетики, а манерою зйомки віддає належне естетиці телесеріалів, нехай костюми і декорації виконані на найвищому рівні.

Разом з тим розповідь про маленьку східноєвропейську країну, яка страждає від наслідків війни і політичної кризи, і вимушена відбивати чергову агресію, чиї дипломати відчайдушно намагаються привернути увагу могутніх держав Заходу, дуже актуальна для вітчизняної сучасності, і у будь-якому разі є цікавим екскурсом у маловідому для нас історію сусідньої країни.

З 18 БЕРЕЗНЯ

Перевертень / The Wolf of Snow Hollow

The Wolf of Snow Hollow

Англіканський священик, культуролог і талановитий літератор Себін Берінг-Гулд писав у своїй "Книзі перевертнів": "Хворобливий стан тіла або розуму може породжувати галюцинації, що залежать від характеру і типу особистості. Наприклад, честолюбна людина у маніакальному стані уявить себе королем; скупець прийде в розпач, уявивши, що лишився без копійки, або почне радіти, уявивши, що став володарем незліченних скарбів. ( ... ) Так само і жорстока від природи людина, втративши розум, легко уявить, що перевтілюється на найжорстокішого і кровожерного звіра, якого лише може собі уявити». Саме такий кровожерливий звір орудує у фільмі американця Джима Каммінгса, назву якого слід було б перекласти як «Вовк Снігової лощини».

Співробітники шерифського управління намагаються відшукати душогуба, який розірвав на шматки кількох мешканців невеликого містечка. Однак особисті проблеми вносять сум'яття в розслідування - в той час, як поважний керівник служби (цю роль чудово виконав Роберт Фостер, який помер за півтора року до виходу фільму в прокат) знесилений старечими хворобами, але вперто тримається за свою посаду, його син і помічник (сам Джим Каммінгс) стурбований станом батька і доведений до краю взаєминами з колишньою дружиною.

Цей вельми незвичайний горрор характеризується сплетінням драматизму і чорного гумору.

З 25 БЕРЕЗНЯ

Земля кочівників / Nomadland

Хлою Чжао і після її перших стрічок, «Пісні, яким навчили мене мої брати» і «Наїзник», називали одним з найбільш багатообіцяючих представників американського незалежного кіно, але успіх її третього фільму перевершив всі очікування. Складно навскидку згадати низькобюджетну американську стрічку останнього десятиліття, яка отримала настільки одностайне схвалення кінокритиків і понад 150 нагород, включно із "Золотим левом" Венеціанського кінофестивалю.

Ця стрічка, що поцілила в больовий нерв сучасної цивілізації (особливо в наші дні пандемійних лих), присвячена людям, які внаслідок закриття підприємств і боргів за іпотеку втратили свої будинки і живуть в кемперах, подорожуючи зі штату в штат у пошуках сезонної роботи. Те, що спочатку здавалося тимчасовим рішенням, перетворилося на спосіб життя, обросло правилами виживання і кодексом взаємодопомоги кочівного товариства. Центральну роль зіграла Френсіс Макдермонд, яка і виступила ініціатором проєкту, але більшість персонажів втілили справжні сучасні кочівники.

Вітчизняна прем'єра фільму відбулася в рамках "Київського тижня критики".

ФЕСТИВАЛЬ МІСЯЦЯ

Одна з головних подій українського кінороку, Фестиваль документального кіно про права людини Docudays UA, відбудеться з 26-го березня по 4-е квітня. "Докудейзи" стали першим вітчизняним фестивалем, який через пандемію перейшов в онлайн-режим і вельми успішно відбувався у цьому новому для наших країв форматі. Цього року фестиваль організований у "гібридному" форматі: покази всіх конкурсних та позаконкурсних програм пройдуть і в кінотеатрі "Жовтень", і на онлайн-платформі DOCUSPACE.

Розклад заходу і повна програма незабаром з'являться на сайті фестивалю.

Олександр Гусєв. Київ

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-