Кіносічень: Відпочинок у Буковелі, безтурботні привиди, доброзичливий Зигмунд Фрейд

Кіносічень: Відпочинок у Буковелі, безтурботні привиди, доброзичливий Зигмунд Фрейд

Укрінформ
Найсміливіші дистриб'ютори ризикнули показати нові стрічки на тлі карантину

Ковідні негаразди продовжують переслідувати мистецтво кіно (та його поширення), яке щойно відзначило 125-річчя. Введений з 8-го по 23-е січня карантин спонукав вітчизняних дистриб'юторів перенести багато новорічних та різдвяних прем'єр до кращих часів, однак найбільш оптимістично налаштовані все ж наважуються випустити свої стрічки наприкінці місяця. Представляємо добірку найсміливіших гравців українського кінопрокату.

З 28 СІЧНЯ

Пік страху / Let it snow

Український жанровий кінематограф освоює нові простори. Молодий режисер Станіслав Капралов, відомий кількома вигадливими до надмірності короткометражними фільмами, поставив трилер про молоде подружжя американців, яке занесло на грузинський гірськолижний курорт. Як незабаром з'ясовує подружжя, в цих краях орудує серійний вбивця, який начебто є не пересічним маніяком, а бідолахою, що втратив близьких і прагне помсти. Однак причини, з яких вони можуть стати жертвами божевільного, що перестав відрізняти правих від винних, не так вже й хвилюють героїв, і вони сповнюються рішучості не лише вижити, але і знешкодити душогуба.

Головну роль у стрічці, що стала копродукцією України, США та Іспанії, виконала красуня Іванна Сахно, яка отримала похвалу від українських критиків, які змогли побачити фільм у рамках кінофестивалю «Молодість».

Дрібниці / The Little Things

Ще один маніяк орудує у стрічці Джона Лі Генкока, цього разу - в Лос-Анджелесі та його околицях. Для упіймання душогуба об'єднуються детектив лос-анджелеської поліції (Рамі Малек) і заступник шерифа (Дензел Вашингтон). Мірою просування слідства відносини між колегами псуються, що істотно ускладнює їх роботу - молодий поліцейський починає підозрювати, що його досвідчений колега сам замішаний в якійсь нечистій справі.

Лі Генкок відомий за історичною драмою "Форт Аламо" і недавнім вестерном з часів Великої депресії "Розбійники з великої дороги", який віддав належне героїзму техаських рейнджерів, що знешкодили знамениту парочку вбивць - Бонні та Клайда. Спочатку поставити стрічку мав Стівен Спілберг, але написана Лі Генкоком драматургічна основа здалася йому надто похмурою.

Вбивство Ніколь Браун Сімпсон / The Murder of Nicole Brown Simpson

В іншому січневому трилері вигадка вельми своєрідно сплітається з реальністю. Справу про вбивство Ніколь Браун Сімпсон та її коханого можна назвати одним з найбільш драматичних курйозів американської юриспруденції – колишній чоловік Ніколь, відомий футболіст О.Джей Сімпсон, був виправданий судом присяжних у цьому, скоєному з особливою жорстокістю, злочині головне через процесуальні порушення, допущені стороною обвинувачення. При цьому вина Сімпсона вважається загальновизнаною та підтвердженою як рішенням цивільного суду, що відбувся пізніше, так і книгою спортсмена "Якби я зробив це", яка описує розправу, скандальний успіх якої дозволив Сімпсону виплатити компенсацію родичам убитих.

У стрічці Деніела Фаррандса вина Сімпсона поставлена під сумнів. Розповідь присвячена останнім дням Ніколь Браун (Міна Суварі, відома за роллю в "Американській красі"), яка страждає від депресії після розлучення і погроз колишнього чоловіка – і заводить необачне знайомство. Для Фаррандса це вже другий фільм, присвячений жертві злочину після «Примар Шарон Тейт», і, як і стрічка про Тейт, «Вбивство Ніколь Браун Сімпсон» була піддана розгромній критиці за перебріхування історичних фактів (опинившись на протилежному полюсі від «Одного разу в Голлівуді» Квентіна Тарантіно, в якому альтернативна реальність поставала дослідженням наших міфологізованих уявлень і бажань, а не видавалася за істину). Тим часом, як відзначають інші коментатори, «Вбивство Ніколь Браун Сімпсон» можна назвати по-своєму значним фільмом, що постає вершиною історичної спекуляції.

Все буде ок!

Персонажі стрічки Станіслава Капралова могли б пошкодувати, що вони не вирушили на відпочинок до Буковелю - героїня стрічки Тараса Бенюка катається на лижах і заводить курортні романи, не побоюючись стати жертвою душогуба. При цьому починалося все не настільки вдало: дівчина збиралася не на відпочинок до Буковелю, а на заробітки до Польщі, проте через нерозторопність, проявлену на автобусній зупинці в Карпатах, вона опинилася без грошей, документів і найменших шансів на польські заробітки. Але світ не без добрих людей - дівчина влаштовується інструктором з лиж на місцевий курорт. Втім, вона не має жодного уявлення про лижі – і тим цікавішим стає її спілкування з відпочиваючим, який їй подобається.

Комедія стала першим фільмом директора івано-франківського "Нового театру" Тараса Бенюка, випущеним на екрани. Вихід знятого ще перед ним трилера "Pattern" був відкладений через карантинні обмеження. Співавтором сценарію до обох фільмів став популярний івано-франківський прозаїк Володимир Єшкілєв. Головну роль зіграла театральна актриса Ірина Бенюк, образ її матері втілила одна з небагатьох вітчизняних кінозірок Ірма Вітовська.

Колишня з того світу / Blithe Spirit

Фільм театрального і телережисера Едварда Голла, який дебютував у кінематографі, є четвертою екранізацією знаменитої п'єси (оригінальна назва перекладається як «безтурботний дух») британського драматурга Ноеля Кауарда. Цей твір часом розглядається як висміювання гомосексуалом Кауардом гетеросексуального шлюбу, однак, як свідчить виняткова популярність п'єси, автору вдалося висловити в ній важливу для багатьох проблематику тягаря колишніх любовних стосунків і нещасливого шлюбу.

Слідом за першоджерелом, стрічка Голла розповідає про літератора, який працює над книгою про спіритичні сеанси. У прагненні краще познайомитися з прийомами шарлатанів-спіритів, він запрошує відому даму-медіума. Але тій вдається викликати з замогильних країв привид його першої дружини, яка заходиться із захопленням псувати його стосунки з новою дружиною.

Мій друг Зигмунд Фрейд / Der Trafikant

Фільм австрійського режисера Ніколауса Лейтнера, поставлений за бестселером його співвітчизника Роберта Зіталера (нашим читачам він відомий за романом «Ціле життя»), розповідає про молодого продавця з віденської тютюнової лавки. У вільний від осягнень торгових таємниць час він знайомиться з прекрасною чешкою, яка не прагне відповісти йому взаємністю, і повіряє любовні переживання постійному клієнту лавки Зигмунду Фрейду. Складно уявити більш чудове місто і кращого провідника для молодої людини, яка долучається до радощів і прикрощів дорослого життя і знайомиться з європейською культурою. Однак культурний шар виявляється занадто тонким і вразливим, а інтимні переживання перестають здаватися такими вже драматичними, коли, слідом за проголошенням аншлюсу, до Австрії вступають нацистські війська.

Стрічка була вперше представлена українському глядачеві на фестивалі «Тиждень австрійського кіно».

Олександр Гусєв. Київ

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-