Кіноквітень: Гільйотина, автомати Калашникова і херсонський бермудський трикутник

Кіноквітень: Гільйотина, автомати Калашникова і херсонський бермудський трикутник

Укрінформ
Кіношний та фестивальний розклади другого місяця весни обіцяють бути ненудними

Персонажі стрічок квітневого кінопрокату могли б повторити слова героїні «Добра людина з Сичуані» Бертольда Брехта: «Часи жахливі, це місто – пекло, але ми ліземо вгору по гладкій стіні». Жах існування в умовах соціально-політичного катаклізму, в селищах і кварталах, які, здається, назавжди приречені на економічні злидні й культурне небуття, сплітається з надією на зміну долі й з радістю буття, що ніколи остаточно не зникає.

З 4 КВІТНЯ

Один король – одна Франція / Un peuple et son roi

Популярний французький режисер П'єр Шоллер поставив масштабну інтерпретацію подій Великої французької революції, про яку десять років тому зняв камерну картину «Версаль», показану у нас в рамках конкурсу «Молодість». У центрі сюжету - кілька мешканців паризьких нетрів, які є очевидцями та учасниками походу на Версаль, розстрілу на Марсовому полі, штурму Тюїльрі та інших найважливіших епізодів епохи, а також свідками бурхливої полеміки на трибунах Конвенту.

У картині, яка вирізняється постановочним розмахом, взяли участь найбільш популярні молоді актори французького кіно. Так, центральну пару зіграли Адель Анель і Гаспар Ул'єль, у ролі Робесп'єра виступив Луї Гаррель. Фільм буде цікавим для українського глядача очевидними соціально-політичними паралелями, хоча кровожерливість революційних розправ 250-річної давнини переконує, що часи все ж змінюються на краще.

Вулкан

У своєму повнометражному ігровому дебюті Роман Бондарчук, як і в гучній документальній стрічці «Українські шерифи», осягає реальність постмайданної України. Містечко херсонської області, в якому опиняється головний герой, співробітник зниклої без вести місії ОБСЄ, виступає своєрідною метафорою всієї країни. Революційні пориви тут поступово сходять нанівець, розчиняються у невичерпній апатії звичайних громадян і вражаючій здатності можновладців пристосовувати звичні схеми до будь-яких змін.

Доволі жорстка критика вітчизняних реалій витримана в інтонації магічного реалізму, такої характерної для українського мистецтва. «Вулкан» тепло сприйняли і вітчизняні шанувальники кіно, які познайомилися з фільмом у рамках конкурсної програми Одеського МКФ, і завсідниками іноземних кінофестивалів.

З 11 КВІТНЯ

Сквот32

Зазначене у назві місце, будинок-заброшка в центрі столиці, також видається втіленням України, яка переживає нелегкі часи, але в якій багато енергійної молоді, яка відчайдушно прагне особистої реалізації і зміни навколишнього простору. Головна героїня картини, фотограф Ліза (Ганна Адамович), знайомиться з мешканцями сквоту, життєрадісними художниками і музикантами, і, здається, готова проміняти свої цілком забезпечені, але безрадісні будні на перебування в цій житловий творчій лабораторії.

Дні мистецтва і любові сплітаються з оборонними заходами. Забудовники, які орудують по всьому Києву, з'являються в околицях сквоту, сповнені рішучості позбутися його мешканців, які займають стільки дорогих квадратних метрів, будь-якими засобами – які вдасться застосувати безкарно.

З 18 КВІТНЯ

З Божої волі / Grâce à Dieu

Фільм одного з провідних режисерів Франції Франсуа Озона звертається до болючої теми сексуальних злочинів, жертвами яких стали діти. Відправною сюжетною точкою є намір центрального персонажа, згвалтованого у дитинстві священиком, притягнути кривдника до відповідальності. При цьому арешт служителя церкви, який заплямував свій сан, є не завершенням драматичних подій, а початком ланцюгової реакції викриттів. Таємне стає явним, свідчить, що співучасниками найстрашніших злочинів, скоєних шанованими членами суспільства, були рідні та близькі дітей-жертв, які прагнули за будь-яку ціну не допустити розголосу, здатного заплямувати фамільну репутацію.

Стрічка отримала Гран-прі Берлінського МКФ.

З 23 КВІТНЯ

Піраньї Неаполя

Фільм Клаудіо Джованнезі, що в оригіналі називається «Дитинчата піраньї», присвячений підлітковій злочинності, одному з найбільш похмурих боків мафіозної культури Італії. Персонажі стрічки – 15-річні мешканці бідних неаполітанських кварталів, які прагнуть завоювати місце під сонцем силою зброї. Їхня банда поступово стає одним із провідних угруповань міського злочинного світу, однак удача героїв, як і всіх злочинців, виявляється хисткою.

В основу стрічки покладена документальна книга Роберто Савіано, який вже тривалий час переховується за кордоном від розправи мафії, яка винесла йому смертний вирок. Навіть прем'єра фільму, що відбулася в рамках Берлінського МКФ – де «Піраньї Неаполя» отримали нагороду за найкращий сценарій, – пройшла під посиленою охороною поліції.

ФЕСТИВАЛІ МІСЯЦЯ

4-го квітня у столичному «Києві» стартує «Фестиваль допрем'єрних показів», організований в рамках «Французької весни» компанією «Артхаус трафік» і Французьким Інститутом, який надає можливість познайомитися з гучними зразками провідної європейської кінематографії. Опис картин розміщено на сайті «Артхаус трафік», ми радили б звернути увагу на новий фільм видатного постановника Олів'є Ассаяса «Подвійні життя» про поневіряння видавця, який намагається впоратися зі штормами цифрової ери, та екранізацію знаменитої книги Ромена Гарі «Обіцянка на світанку», здійснену Еріком Барб'є.

У рамках «Французької весни» пройде також ретроспектива «Шарман Легран», що складається зі стрічок, прикрашених музикою Мішеля Леграна, і показ добірки «Довгі ночі короткого метра».

Ще один щорічний фестиваль «Артхаус трафік», «Тиждень австрійського кіно», який відбудеться увосьме, розпочнеться у «Києві» 11-го квітня. Програма, що включає три повнометражних фільми і добірку кращих робіт одного з головних анімаційних фестивалів Європи «Арс електроніка», представлена на сайті компанії.

Восьмий Київський міжнародний фестиваль короткометражних фільмів пройде з 17-го по 21-е квітня. Головний український огляд короткометражок традиційно включає міжнародний конкурс, національну програму та різноманітні тематичні та фестивальні підбірки, серед яких – «Фестивальні хіти», «100 фільмів за 100 хвилин», «Типу комедії», «Berlinale spotlight», «30 років фестивалю "КРОК", «Далеке-близьке: Сенегальський фокус».

Детальний опис програм та розклад показів розміщено на сайті фестивалю.

Олександр Гусєв

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-