Кіночервень: Йольфійки в бігах, відчайдушні піаністки та інші супергерої

Кіночервень: Йольфійки в бігах, відчайдушні піаністки та інші супергерої

Укрінформ
Кіношна і фестивальна програми червня обіцяють бути насиченими та цікавими

Фільми червневого кінорепертуару насичені виразними образами героїнь мимоволі, які в силу соціальних катаклізмів, погроз кримінального світу або розгулу стихій змушені рятувати себе і близьких людей - подібно до багатьох наших співвітчизниць.

З 14 ЧЕРВНЯ

Прикрась прощальний ранок квітами надії / Sayonara asa no ni yakusoku no hana o kazarô

Це аніме, що отримало дуже позитивні відгуки цінителів жанру – рідкісний гість на українських екранах, – твір присвячено одній з найбільш популярних тем японської анімації - взаєминам природи та цивілізації (мотив не чужий і для вітчизняної культури, достатньо згадати «Лісову пісню» Лесі Українки). Силу природи з її красою та незайманістю уособлюють ельфійський (йольфійський, слідуючи визначенню з фільму) народ прекрасних і вічно юних дівчат. Люди з найближчого містечка, сповнившись заздрістю до їхніх щасливих і безтурботних буднів і жагою дізнатися таємницю їхнього безсмертя, беруть їхній замок штурмом.

Центральною героїнею оповідання є йольфійка, якій вдалося уникнути загибелі та полону і знайти притулок у лісовій гущавині. Там вона знаходить хлопчика-сироту, смертного, про якого піклується як сестра, відсуваючи думки про неминучу в майбутньому розлуку.

Режисером картини виступила Марі Окада, дебютантка в режисурі і при цьому – одна з найбільш затребуваних і популярних сценаристок аніме.

Суперсімейка 2 / 2 Incredibles

Через чотирнадцять років після першої картини, яка зібрала понад шістсот мільйонів доларів у світовому прокаті і без малого півтори сотні нагород і номінацій (у тому числі два «Оскари»), на екрани виходить продовження пригод сім'ї Барр. У сиквелі, сценаристом і режисером якого виступив автор оригінального фільму Бред Берд, герої продовжують свої спроби поєднувати боротьбу із злочинним світом і суперзлодіями, які погрожують знищити цивілізацію, з буднями щасливої американської сім'ї.

Фото с сайта kinoafisha
Фото з сайту kinoafisha

Берд, який вже у стрічці 2004-го року продемонстрував невичерпну фантазію в інтерпретації звичних кліше супергеройського жанру, зробив родзинкою другої частини перерозподіл обов'язків, що відповідає духу часу  – у той час, як містер Винятковий займається домашніми клопотами, його дружина Еластіка проводить дні у протистоянні силам зла і організації протестних акцій на захист прав супергероїв.

У темряві / In Darkness

Стрічка ірландського режисера Ентоні Бірна, відомого низкою гостросюжетних картин і серіалів, оповідає про молоду піаністку з Лондона, яка веде тихий, розмірений спосіб життя, повністю занурена у свою творчість, не відає турбот і тривог навколишнього світу. Її благословенну самотність порушує трагічна подія – загибель сусідки по будинку, з якою вона була трохи знайома і яка незадовго до смерті звернулася до неї з якимись дивними, але невдовзі призабутими фразами.

Однак героїні доводиться згадати, що саме говорила покійна, коли вона розуміє, що смерть загрожує їй самій. Її спроби врятуватися від переслідування убивць, поневіряючись соціальним дном британської столиці, і з'ясувати, що сталося з її сусідкою, ускладнюються вродженою вадою, яка ніколи раніше, здається, не ускладнювала їй життя – героїня зовсім сліпа.

Виконавицею головної ролі та співавтором сценарію виступила англійська актриса Наталі Домер, наречена Бірна, яку глядачі можуть пам'ятати по ролі Анни Болейн з «Тюдорів» і документалістки-революціонерки з «Голодних ігор».

З 28 ЧЕРВНЯ

У владі стихії / Adrift

Ісландський режисер Балтазар Кормакур відомий своїм інтересом до зіткнення представників сучасної цивілізації та розбурханих стихій, що змушують людину пережити випробування Одіссея і Робінзона Крузо. Найбільшої популярності серед подібних його картин зажив недавній «Еверест», але завсідники «Молодості» можуть згадати показану в 2012-му році у «Скандинавській панорамі» «Безодню», яка розповідає реальну історію людини, яка вижила в океані після аварії корабля.

Схожий сюжет, також заснований на подіях, які відбулися в реальності, лежить в основі нового фільму Кормакура. «У владі стихії» поставлено за книгою «Червоне небо в жалобі» Тамі Олдхем, яка описала у ній свою разом з нареченим Річардом Шарпом подорож Тихим океаном, яка відбулася у 1983-му році.

Услід за своїми прототипами, персонажі стрічки, зіграні Шейлін Вудлі і Семом Клафліном, відправляються в небезпечну романтичну мандрівку, щоб перевірити на міцність свої почуття – і свою яхту. Цілком очевидно, що яхта справляється з випробуванням набагато гірше.

Сікаріо 2 / Sicario 2: Soldado

Мексиканська нарковійна, яка триває більше десяти років, надихнула багатьох мексиканських і американських режисерів на створення картин, в яких Мексика постає простором феодального свавілля і варварської жорстокості. Картини, подібні до «Радника» Рідлі Скотта, «Елі» Амата Ескаланте, «Я залишуся з тобою» Артеміо Нарро, можна було б виділити в своєрідний піджанр вестерну «саузерн», який передає безпорадність людини перед обличчям ніким не контрольованого кримінального розгулу, постає не наслідком пересічної жадібності і жаги влади, а втіленням інфернального Зла. Одним з найбільш яскравих представників цього напрямку можна назвати стрічку Дені Вільньова 2015-го року «Сікаріо», яка стала одним з фаворитів кінематографічної громадськості – фільм брав участь у конкурсі Каннського кінофестивалю і удостоївся особливих захоплень від співтовариства кінокритиків.

Разом з тим, при бюджеті у 30 мільйонів доларів він зібрав у світовому прокаті 85 мільйонів, що визначило готовність студії Lionsgate створити його продовження. Сценарій до сіквелу був написаний автором драматургічної основи першої частини Тейлором Шеріданом, але у режисерському кріслі канадця Дені Вілньова змінив італієць Стефано Солліма, найбільш відома робота якого – поліцейська драма «Усі копи – виродки». Головна героїня першої стрічки, яку зіграла Емілі Блант, у сіквелі не з'явиться, на перший план вийде безжалісний месник Алехандро Гіллік у виконанні Бенісіо дель Торо, який здійснює операцію під прикриттям, як і в першій частині, досить сумнівну з точки зору не тільки закону, але й звичних уявлень про добро і зло.

ФЕСТИВАЛІ МІСЯЦЯ

Фестиваль «Британський театр кіно» у кінотеатрі «Київ» продовжиться 5-го червня новим показом постановки «Гамлет» за участю Бенедикта Камбербетча, яка користується особливою популярністю. Вона також буде представлена 26-го червня.

Вистава за п'єсою Оскара Уайльда «Віяло леді Уїндермір», яка висміювала святенництво вікторіанської моралі, буде показана 12-го червня. Постановку здійснила компанія Classic Spring Домініка Дромгула, який відомий як художній керівник «Шекспірівського театру «Глобус»».

19-го червня відбудеться демонстрація «Кішка на розжареному даху» в постановці театру The Young Vic. Героїв п'єси Тенессі Вільямса, одного з ключових творів XX століття про кризу патріархальних устоїв і драму сімейних взаємин, зіграли Сієнна Міллер, Джек О'Коннел і Колм Міні.

З 9-го червня продюсерське агентство «Артмедіа» проводить у кінотеатрі «Київ» 2-й фестиваль «Танцююча камера», вельми примітну добірку короткометражок, які набули розголосу на різних фестивальних майданчиках. Вони присвячені різноманітним проявам нашої любові до танцю. Опис картин доступний на сайті кінотеатру.

З 14-го по 20-е червня у кінотеатрі «Київ» пройде другий фестиваль «Тиждень італійського кіно». Програма незабаром з'явиться на сайті компанії «Артхаус трафік», яка організувала захід.

Організований Національним центром Довженка Дев'ятий фестиваль німого кіно та сучасної музики «Німі ночі» перші сім років проводився в Одесі, а минулого року його перенесли до столиці. З 28-го по 30-е червня він пройде і в Києві, і в Одесі. Головними подіями цього найбільшого у Східній Європі огляду архівного кіно стануть покази двох українських фільмів, які майже 90 років не з'являлися на екрані – науково-популярної картини Андрія Вінницького «Людина і мавпа» (1930), яку співробітники центру Довженка відшукали у Національному кіноархіві Японії, і німої комедії «Свині завжди свині» (1931) Ханана Шмаїна, яка вважалася втраченою, але була знайдена російським дослідником Петром Багровим у Федеральному архіві Німеччини.

У рамках фестивалю будуть представлені і стрічки, у створенні яких брали участь наші співвітчизники, змушені покинути батьківщину. В гостросюжетній мелодрамі німецького режисера Йоханнеса Гутера «Вежа мовчання» (1925) головну роль виконала уродженка Остера Ксенія Десні, у франко-німецькій історичній драмі «Ад'ютант царя», знятої єкатеринославцем Володимиром Стрижевським, поряд зі знаменитим Іваном Мозжухіним зіграв галичанин Александр Гранах.

Також будуть показані «Вітер з порогів» (1929) режисера Арнольда Кордюма, розповідь, покликана прославити спорудження Дніпрогесу, де, втім, глядацьку симпатію і співчуття викликає головний герой (зіграний великим Миколою Садовським), старий лоцман, який запекло протистоїть «великой стройке», що знищує віковий уклад, і гостросюжетна шпигунська драма Віктора Туріна «Ордер на арешт» (1926), на подив сучасне відображення ролі жінки в епоху соціально-політичних катаклізмів.

Кадр из фильма
Кадр з фільму "Вітер" Фото: Центр Довженка

Вишенькою на торті стануть шедеври Великого німого, романтична драма «Підземка» (1928) британця Ентоні Асквіта і «Вітер» (1928) видатного шведського режисера Віктора Шестрема з Ліліан Гіш у головній ролі.

У Києві покази пройдуть у Довженко-Центрі, в Одесі – в «Зеленому театрі». Детальніше з програмою можна ознайомитися на сайті Довженко-Центру.

Фото: facebook.com/vidkrytanich
Фото: facebook.com/vidkrytanich

Найстаріший огляд українських короткометражних стрічок, насолода для цінителів кінематографічного екстриму – фестиваль «Відкрита ніч» пройде 21-й раз в ніч з 30 червня на 1-е липня. Основним майданчиком стане київський «Арт-причал», покази пройдуть у 70-ти містах і селищах в Україні та за кордоном.

Повний список локацій доступний на сайті фестивалю.

Олександр Гусєв. Київ.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-