Майстер-клас, присвячений кримськотатарському орнаменту, провели в Укрінформі

Майстер-клас, присвячений кримськотатарському орнаменту, провели в Укрінформі

Фото
Укрінформ
З нагоди відкриття секції "Кримськотатарська гуманітаристика" в Національному центрі "Мала академія наук" київські школярі провели в Укрінформі майстер-клас і представили кримськотатарський орнамент.

Про це повідомляє кореспондент Укрінформу.

"Кримськотатарський орнамент - це дуже смислова річ. Давністю понад 300 років. Кримськотатарський народ формувався на території Криму протягом багатьох століть. І орнамент формувався разом з ним. Він несе в собі дуже глибокий і позитивний сенс і енергетику. Кожен елемент орнаменту має свою розшифровку, свій окремий сенс. І разом, в поєднанні кількох елементів, він становить цілу композицію. І дійсно орнамент можна читати як книгу", - сказала під час заходу радник міністра культури з питань Криму, голова правління Громадської організації "Алем" Есма Аджієва.

Майстер-клас "Кримськотатарський орнамент" в Укрінформі / Фото: Шамкін Данііл, Укрінформ

При цьому вона звернула увагу на те, що в ісламі не прийнято зображати живих істот. Тому кримськотатарська орнаменталістика побудована на тому, що всі елементи дематеріалізуються. Можна побачити абсолютно нелогічну колірну гамму, коли тюльпан може бути зеленого кольору, а пелюстка - червоного або фіолетового. "Це говорить про те, що ми передаємо сенс, і енергетика відчувається", - зазначила Аджієва.

Вона розповіла також про те, що, за традицією, в кримськотатарській сім'ї дівчинка з 12-ти років вже готувалася до заміжжя і вишивала. І до моменту заміжжя близько 200-400 вишитих нею предметів побуту були вже готові. Допомагали дівчаткам спеціально навчені майстрині, які передавали ці знання з покоління в покоління. Вони навчали дівчаток і на прохання членів сім'ї допомагали складати орнаменти, в які закладався певний сенс, посил, позитивна енергетика, яку хотіли б побачити в цих орнаментах безпосередньо в сім'ї цієї молодої дівчини.

Присутні побачили невелику експозицію предметів декоративно-прикладного мистецтва (марама, панно, евджіяр, чораб-баві, пояс) з безліччю орнаментів на них і почули невелику презентацію учнів шкіл, членів секції "Кримськотатарська гуманітаристика" про значення кримськотатарського орнаменту. Вона була присвячена безпосередньо тому, що означає кожен елемент.

Читайте також: Мінкульт включив кримськотатарський орнамент до культурної спадщини

Як зазначила Аджієва, школярі, беручи участь в секціях Малої академії наук,  писатимуть невеликі наукові роботи і захищатимуть їх, як дорослі, перед членами комісії. Секція "Кримськотатарська гуманітаристика" дозволить вивчати культуру, історію, мову кримськотатарського народу.

"Цю секцію де-юре було організовано у грудні 2017 року. Вона вже працює, і у квітні буде перший захист робіт цих дітей. На сьогодні вже заявлено 6 робіт. Одна з них присвячена кримськотатарській орнаменталістиці, її сенсу. Ще одна - історії кримських татар. Ми закликаємо, щоб діти всіх національностей приєднувалися до цього захоплюючого заняття", - наголосила Аджієва.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-