"Оскар" замислився, або Несподіванки 75 "Золотого глобуса"

Укрінформ
Отже, 75-ий "Золотий глобус" став історією. Як водиться, на ньому не бракувало несподіванок.

Відтак американським кіноакадемікам тепер доведеться сушити голову, аби визначитися із претендентами на Головну кінопремію року. До певної міри звузити й скоригувати свій вибір їм допоможуть, з-поміж інших, як зазвичай, BAFTA, що настигне зі своїми номінаціями вже 9 лютого, та Гільдія кіноакторів США, що 21 січня вже оголосить переможців. 

Тож відразу записувати переможців, а тим більше - номінантів 75 "Золотого глобуса" у беззаперечні фаворити майбутнього 90 "Оскара" квапитися, гадаю, не варто. Практика засвідчила, що несподіванок тут буває не менше, аніж серед щойно оголошених тріумфаторів  кінопремії Голлівудської асоціації іноземної преси.  

А тепер - безпосередньо до несподіванок. Перемога в одній із двох головних категорій - "Найкращий фільм (драма)" стрічки Мартіна МакДони "Три білборди на кордоні Еббінга, Міссурі" особисто для мене стала приємним сюрпризом, адже вся п'ятірка номінантів тут була досить рівною, трохи нижчими, як на мене, можна було вважати шанси хіба що "Дюнкерка". Потай мріючи про нагороду "Трьом білбордам..." подумки я все ж таки бачив на Олімпі вподобану критиками й фестивалями "Форму води" Гільєрмо дель Торо. Проте мрії іноді збуваються, тож радію, що віддали належне стрічці про жінку із загостреним, хоч і дещо своєрідним почуттям справедливості.

Проте шанси "Форми води" на "Оскар" і зараз видаються доволі високими. Та й узагалі, складно прогнозувати, кого з драматичного квінтету "Золотого глобуса" ми не побачимо на "Оскарі". Особисто в мене є хоч і непевні, але сумніви стосовно, знову ж таки, як не дивно, "Дюнкерка", і трохи більші - щодо "Таємного досьє". Інтрига у головній номінації на майбутньому "Оскарі", як і торік, обіцяє бути жорсткою. 

Адже не треба забувати, що до неї майже напевно долучиться хтось із категорії "Найкращий фільм (комедія або мюзикл)", але на власне переможця - фільм "Леді Берд" я б не заклався. І далі вважаю, що серед 5 номінантів він - найслабший, і без нього фінальну п'ятірку на "Оскарі" цілком можна собі уявити. На відміну від "Я, Тоня", де я до останнього вірив у магію фігурного катання та Марго Роббі, а також -- "Найвеличнішого шоумена" і "Горе-творця". За компанію зі стрічкою Грети Гервіг з числа кандидатів на "Оскар" я б викреслив ще "Пастку". Заслабка вона теж як для Американської кіноакадемії.

Фото: time.com
Фото: time.com

"Глобус" за режисуру, можна сказати, знайшов свого законного власника: дель Торо заслужив нагороду за витончену і водночас гостру постановку, отже проігнорувати загальне визнання "Форми води", підтверджене тепер й Голлівудською асоціацією іноземної преси, американським кіноакадемікам навряд чи вдасться. А от Крістофера Нолана і Стівена Спілберга - можуть: перший зняв зовсім не типовий воєнний блокбастер з ухилом у філософію, який може не припасти їм до смаку, а головна  перевага "Таємного досьє" - все ж таки акторські роботи, а не режисура, хоч би як це дивно не звучало стосовно фільму, який зняв сам Спілберг. Ну  а "за" і "проти" "Всіх грошей світу" Рідлі Скотта розцінюю приблизно 50/50.

Квінтет номінантів на "Золотий глобус" за найкращу чоловічу роль у драмі виглядає настільки потужним - від переможця Гері Олдмена у "Темних часах" до молодого, але дуже талановитого Тімоті Шаламе у "Клич мене своїм ім'ям". Але таке диво, мабуть, не трапляється навіть на "Оскарі", тож, згнітивши серце, "відчеплю" Деніела Дей-Льюїса й Дензела Вашингтона. Хоча хто його знає, раптом  перед останнім почуваються винними за минулорічний "ігнор" його ролі в "Парканах", тож захочуть видати компенсацію, нехай і не за таку ефектну, на мою думку, роль, як у картині  «Роман Ізраел, Esq.».

Тут таки не треба забувати і про "комедійників" з "музиками", які можуть делегувати в цю категорію, окрім лауреата Джеймса Франко ("Горе-творець") - саме в цій номінації дива, за великим рахунком, не сталося - і феєричного Г'ю Джекмана у "Найвеличнішому шоумені", якого я вважав головним конкурентом Франко, ще й дуже непоганого Стіва Каррелла у "Битві статей". А от Деніела Калую ("Пастка") та Енсела Елгорта ("На драйві") ми навряд чи побачимо серед претендентів на "Оскар".

Френсіс Макдорманд зіграла у стрічці "Три білборди на кордоні Еббінга, Міссурі", напевно,   одну з кращих для себе на сьогодні ролей, тож до її тріумфу на "Золотому глобусі" - жодних запитань. Із такою акторською роботою, гадаю, місце у фінальній п'ятірці відповідної номінації на "Оскар" Френсіс практично гарантоване. Навіть Меріл Стріп, яка на звичному для себе найвищому рівні відіграла у "Таємному досьє", не може почуватися цілком впевненою поруч із нею, а це вже про щось говорить.

Стосовно ж переможниці у категорії "Найкраща жіноча роль у комедії або мюзиклі" Сірші Ронан, то про неї можна сказати те ж саме, що і про фільм "Леді Берд" загалом: це не рівень "Оскара". Щонайбільше - номінація, та й то - під питанням. І звісно, дуже-дуже прикро за Марго Роббі з її Тонею Гардінг! Як ні за кого іншого! Тут "Золотий глобус", як на мене, пішов точно не за адресою. Проте сподіваюся, Американська кіноакадемія буде до Марго прихильнішою, і від самого передчуття можливого запеклого протистояння, яке точитиметься між Роббі та Макдорманд, вже забиває подих! А до цієї боротьби ще ж, напевно, долучаться і та ж Меріл Стріп, і Джуді Денч, і Саллі Гокінс, тож у головній жіночій номінації на 90 "Оскарі" може трапитися що завгодно!

Стосовно другого плану, то перемога Сема Роквелла за роль у "Трьох білбордах..."  виглядає такою ж беззаперечною, як і Макдорманд. І це при тому, що конкуренти в нього були дуже поважні, і цю п'ятірку теж можна у повному складі відправляти в номінацію на "Оскар". І в цьому випадку "висмикнути" когось із неї в мене не виходить, з якого боку не роздивляюся. Тож і не намагатимуся, а просто вболіватиму за всіх на чолі із Роквеллом.

Натомість у другому жіночому плані - ситуація геть протилежна. Тут мені важко сказати, хто потрапить до фінального квінтету американських кіноакадеміків. Навіть стосовно переможниці  Еллісон Дженні такої впевненості немає. Загалом нічого проти неї не маю: роль у стрічці "Я, Тоня" Еллісон зіграла непогану. Проте цей фільм зробила Марго Роббі, і то мав бути її й тільки її тріумф, проте не склалося. І все ж таки, аби не йти з цієї категорії  переможеним, прогнозую, що до числа претендентів на "Оскар" з-поміж номінанток на "Золотий глобус" може потрапити Октавія Спенсер за роль у "Формі води". Щодо решти - побачимо.

"Золотий глобус" за  найкращий сценарій, який виборов за сумісництвом режисер "Трьох білбордів..." Мартін МакДона, теж виглядає таким самим переконливим, як і перемоги цієї картини і в акторських номінаціях, і як найкращого драматичного фільму. Прописані сценарієм нешаблонні персонажі та просто неймовірні повороти сюжету, яких не передбачать й досвідчені знавці, не можуть не справляти враження. Гадаю, сценарію МакДони, як і Макдорманд із Роквеллом укупі напевно знайдуть місце серед оскарівських номінантів. Щодо решти, то я додав би МакДоні у компанію Гільєрмо дель Торо із Ванессою Тейлор, які гарно попрацювали над  сценарієм до "Форми води".

Фото: losundiscloseddesires.blogspot.com

Фото: mulierchile.com
Фото: mulierchile.com

Гідні номінанти були представлені і в категорії "Найкраща музика до фільму". Александр Деспла вкотре підтвердив свій високий професіональний рівень дуже атмосферним саундтреком до "Форми води", проте й перемога кожного з решти особисто в мене не викликала б запитань. За моїм прогнозом, принаймні троє з номінантів на "Золотий глобус" будуть представлені й на "Оскарі". Окрім Деспли, йдеться про Ганса Ціммера ("Дюнкерк") і Джона Вільямса ("Таємне досьє").

Стосовно пісень. Дивуватися перемозі в цій номінації пісні з мюзиклу, мабуть, не варто, проте пісні у "Найвеличнішому шоумені" і конкретно This Is Me - справді головна перевага картини разом із неперевершеним Г'ю Джекманом. Хоча в даному разі нічого не стверджуватиму напевно, оскільки наразі переглянув не всі стрічки з цієї п'ятірки, і відповідно, не чув усіх пісень. А напевно поки можна сказати лише те, що "Найвеличніший шоумен" не пастиме задніх у відповідній номінації й на "Оскарі". 

фільм Нелюбов Росія 2017 Фото: IMDb

У категорії "Найкращий фільм іноземною мовою" вболівав за Андрія Звягінцева та його "Нелюбов", яка справила на мене таке ж сильне враження, як і його "Левіафан" три роки тому. Повторити тріумф на "Золотому глобусі" російському режисерові не вдалося, проте втішає те, що переміг теж емоційний драматичний і дуже непоганий німецький фільм Фатіха Акіна -  "На межі", який вкотре порушив тему вразливості та незахищеності людини у сучасному світі.

У номінації "Найкращий анімаційний фільм" перемога стрічки "Коко" про пригоди 12-річного хлопчика та його собаки в загадковій і зовсім неканонічному світі мертвих була, мабуть, найкращим варіантом з-поміж того, що було представлено в цій категорії. Відтепер  - сподівання тільки на американських кіноакадеміків. Якщо вони не відшукають чогось цікавого, то ця номінація на "Оскарі" ризикує стати однією з найнецікавіших, якою вже стала на "Золотому глобусі". А надто коли згадати минулорічну п'ятірку, де були присутні, зокрема, "Кубо: Легенда про самурая", "Зоотрополіс" "Співай!" і не набагато слабша порівняно з ними "Ваяна".  

Наостанок стосовно серіалів - тих, які переглянув і можу висловитися. Очікувана перемога "Великої маленької брехні" та її акторського ансамблю - Ніколь Кідман, Александра Скарсгарда і Лори Дерн. У серіалі практично немає слабких місць: драма, інтрига, таємниці, напруга й, звісно, акторська гра - на найвищому рівні, тож вельми цікаво, яким буде другий сезон.  

"Розповіді служниці" та Кейт Мосс - теж мої вітання! Заслужена перемога! До емоційності, драматизму й відмінної акторської гри, в тому числі Мосс (але вона там така не єдина, повірте!) у цьому серіалі додалися ще й ретельно продумані декорації та костюми, які відразу створюють потрібну атмосферу однієї з варіацій майбутнього світу з його жорстоким устроєм, де майже не лишилося місця людяності, і затягують глядача в історію. Тож тут на другий сезон очікуватиму із ще більшим нетерпінням, аніж у випадку з "Великою маленькою брехнею".

Нагороду ж за найкращу чоловічу роль у міні-сералі або телефільмі я б просто розділив між Юеном МакГрегором ("Фарго"), Кейлом Маклагленом ("Твін Пікс") і Джудом Лоу ("Молодий Папа"), настільки сподобалися всі троє! Юен МакГрегор, певна річ, - просто неймовірний у третьому сезоні "Фарго", проте мені зовсім трохи більше хотілося, аби належно оцінили титанічну роботу Маклаглена в "Твін Піксі"! Шкода, що серіали не оцінюють на "Оскарі", і в Кейла не буде там шансу. 

Ну і нарешті я трохи посумував, що не переміг Девід Тьюліс як актор другого плану в міні-серіалі або телефільмі - у тому ж таки "Фарго", хоча  перемогу Скарсгарда сумнівам не піддаю. 

Підбиваючи підсумки, можна сказати, що 75 "Золотий глобус" виправдав сподівання і подарував чимало несподіванок, як, втім, й очікуваних рішень. На обрії "Оскара" потроху розвиднюється. Можна вже сказати, які проекти й акторів ми побачимо серед номінантів на 90 премію Американської кіноакадемії напевно, які - ймовірно, а які - мають менші шанси, або майже не мають їх узагалі. Проте остаточно все з'ясується вже менш як за два тижні, коли претендентів нам оголосять офіційно. Тож чекаємо до 23 січня.

Михайло Коронкевич, Київ  

Фото: IMDb

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-