Третій заїзд. Що далі?

Третій заїзд. Що далі?

Блоги
494
Ukrinform
Кого як, а мене Браян Фі неабияк потішив третіми «Тачками». Зберіг все те, за що ми їх вподобали, і запропонував ряд цікавих оновлень.

За 13 років франшиза про світ живих авто стала культовою, обросла традиціями, на ній виросло вже ціле покоління. Тому перед Фі, для якого «Тачки 3» стали ще й режисерським дебютом, стояло важке завдання: зберегти стару аудиторію і чимось зачепити нову, яка тільки-но знайомиться з «Тачками».

Після перегляду можна сміливо говорити, що з цієї складної ситуації цикл вийшов із мінімальними втратами, а то й зовсім без них. Життя, енергетика, швидкість, драйв б'ють ключем з екрану, не знижують свого напору й у третій частині. Збережені динаміка дії – сцени, «що розмірковують», у мультфільмі є, але всі вони виправдані сюжетною необхідністю, - і такий же енергійний соковитий гумор, який догоджає і дітям, і дорослим.

І знову чудова, немов відшліфована картинка, в якій, утім, стало менше яскравих, енергійних тонів, а більше рівних відтінків, немовби на зміну яскравому юнацькому запалу поступово приходять спокійна мудрість, досвід і життєве розуміння. Щоправда, не до всіх і не відразу.

А над усім світом живих автомобілів, як і раніше, літає незнищенний дух змагання, прагнення бути кращим, досягати нових висот і доводити, що ти гідний бути на вершині. Що ж тоді змінилося? Стратегія, яка потребує у століття стрімкого технічного прогресу тоншого і зваженішого підходу, з урахуванням нюансів, які раніше здавалися несуттєвими. Час диктує свої закони, із жорсткішими вимогами та критеріями до можливостей гонщиків. Пристосуватися до нових реалій складно вже не тільки ветерану, що трохи порострусив гайки, але й зовсім ще не старому і Блискавці МакКвіну, якому все важче залишатися на п'єдесталі під напором конкурентів.

Альтернативи перегляду своїх підходів і принципів у безжурного Блискавки не залишається. І питання тут у тому, де баланс між тим, щоб залишитися самим собою й одночасно зробити самоперезавантаження з тим, аби мати шанси залишитися лідером.

Якщо деякі провінціали на кшталт давнього друга МакКвіна Сирника можуть залишатися у своєму замкнутому світі і почуватися комфортно, то для Блискавки, який звик бути першим скрізь, це набагато важчий вибір, навколо якого, власне, і точиться основна історія у третіх «Тачках». Переступати через своє «я», поступово усвідомлювати свої недоліки, хиби й помилки звиклому до світла софітів МакКвіну буде нелегко, як і сприймати альтернативну своїй точку зору. Проте найголовнішим є зрозуміти, що життя - річ складніша за гоночний трек. У тому, чи зуміє перебудуватися, перезапуститися Блискавка, щоб зберегти шанси бути серед перших, і полягає головна інтрига у мультфільмі.

Річ тут не в тому, аби, скажімо, поставити собі потужніший двигун, бо один з головних конкурентів МакКвїна Джексон Шторм завжди може знайти ще потужніший, а в тому, щоб грамотно використовувати розум і накопичений життєвий досвід, аби виробити нову стратегію переможця. Про це і говорить Блискавці один з його наставників: «За швидкістю ти Джексона не переможеш. Але його можна взяти розумом».

Не менш важливим завданням є для МакКвіна і позбавитися певних симптомів «зірковості» (для всіх) та поблажливості (для друзів і близьких), які він підхопив за роки свого тривалого лідерства. Крім того, йому тепер потрібні і соратники нового покоління: креативні, з новими ідеями і готові до змін.

Я вподобав «Тачок» ще й тому, що за дитячою формою й антуражем яскраво розфарбованих автомобілів у них красиво і стильно подаються цілком дорослі, серйозні месиджі. Треті «Тачки» досягли успіху в цьому так само, як перші дві. Так, третім довелося стати серйознішими, тому що спливає час, вони дорослішають і починають дивитися на світ інакше. Але як я вже сказав, гумор і неймовірна енергетика залишилися на місці, а відтак ми знову легко упізнаємо героїв, що вже стали рідними. Деякі з них розкриються для нас з іншого боку, інші залишаться такими ж милими і консервативними у своїх переконаннях, як і раніше.

Водночас треті «Тачки» подарують нових цікавих героїв. Серед них 0 самовпевнений і зарозумілий Джексон Шторм - машина нового покоління, один з головних нинішніх конкурентів МакКвіна; трохи вайлувата, але щира інструктор Крус Рамірес, самозакоханий бізнесмен Стерлінг Сільвер, якому знайдуться чимало прототипів у світі людей. Це з найпомітніших, проте загалом їх буде дуже багато - персонажів здебільшого другого плану, але дуже цікавих і навіть несподіваних. Низка з них стануть приємною несподіванкою для глядача, в тому числі, і вже згаданий наставник.

Ще одне, за що я дуже вподобав цю франшизу, так це за те, що з кожною новою частиною межі світу машин ширшають, він стає багатшим, поповнюється не тільки новими героями, а й новими історичними подробицями, легендами, географічними локаціями. Навіть нові деталі побуту в них дотепні та цікаві. Є навіть вже свій своєрідний фольклор, культура. Третя серія «Тачок» тут є не винятком і поповнить їх всесвіт цінним інформаційним і візуальним матеріалом.

Закономірне питання після перегляду чергової частини циклу: а чи є у нього майбутнє? Складно сказати, звичайно, але, на мій погляд, - безумовно є. Важливо лише грамотно розвинути і знову поєднати перевірені «фішки» «Тачок», які вже зіграли тричі, з новими цікавими сюжетними ідеями. Думаю, за таких умов вдасться щонайменше втримати колишній високий рівень.

Говорячи про «Тачках» не можу знову не згадати чудовий український дубляж, Він залишився на високому рівні перших двох частин, тож переглядати їх можна в тому числі і завдяки прекрасній українській озвучці з українськими голосами, які точно «влучають» кожний у свого персонажа, і гарним перекладом, зокрема, - імен.

Михайло Коронкевич
Фото: IMDb

* Точка зору автора може не збігатися з позицією агентства
Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-