Ми будували-будували...

Ми будували-будували...

Блоги
481
Ukrinform
«Темна вежа» будувалася, тобто готувалася і знімалася, довго і з великими проблемами - від фінансових до кастингових.

Натомість результат найточніше буде передати словами: «Ось вам, тільки відчепіться!». Схоже, саме цим принципом керувалися творці під час роботи над картиною: повний, вибачте, пофігізм з їхнього боку стосовно всього. Іншого враження після перегляду не залишається.

Екранізація культової саги культового автора відразу стала об'єктом підвищеної уваги з боку шанувальників Кінга, яким для початку довелося набратися ангельського терпцю, оскільки про те, через які тернії продиралася «Темна вежа» до великого екрану, можна знімати окреме кіно. Проект перекидався зі студії на студію, змінювалися режисери, концепція постановки (повний метр, телеформат) тощо.

Щодо деталей остаточної версії сценарію автори до прем'єри не були надто щедрими, але і пари загальних фраз про сюжет було з їхнього боку досить, аби шокувати: вони вирішили не більше, не менше, як продовжити цикл за Кінга, взявши окремі сюжетні лінії зі «Стрільця»! Чим не догодив творцям власне перший роман, цілком і повністю кіногенічний, можна лише здогадуватися. Так, перенести на великий екран цю книгу було не найпростішим, проте і не надзавданням. Неминучі дрібні огріхи і купюри в сценарії порівняно з літературним першоджерелом шанувальники Короля жахів напевно б вибачили, якби побачили і відчули в картині атмосферу, героїв, справжній світ «Темної вежі».

Однак вирішивши зняти «кіно для всіх», автори не досягли успіху і тут. Побачене не тягне не тільки на фільм «за мотивами», але навіть на просто як окремий міцний бойовичок з елементами містики і фантастики. Твір Кінга тут можна відчути щонайбільше в одному-двох епізодах. «Темну вежу» Ніколая Арселя набили, схоже усіма можливими шаблонами та кліше, які вихолостили історію майже до нуля і перетворили «цікаве кіно для всіх» на нецікаве нікому.

Відповідно, максимально спрощено й персонажів. Стосунки набагато суперечливішого Стрільця і набагато складнішої, багатограннішої і загадковішої Чорної людини звели до банального протистояння хорошого і поганого хлопців з «дрібкою проблем» і претензіями на неймовірну крутість. У них не відчуваєш ні енергетики, ні іскри, ані драйву. Та й звідки їм узятися, коли герої прописані сценаристами так недбало? Суперечливий вибір на роль Роланда Діскейна чорношкірого актора, навколо якого зламали чи не найбільше списів, в результаті став найменшою проблемою. У фільмі щиро шкода і Меттью МакКонагі, й Ідріса Ельбу. Якщо перший ще якимось дивом зумів блиснути в парі епізодів, то другому на такому слабкому матеріалі не вдалося і цього, і провини самого Ідріса тут дуже мало. За кілька сцен у фільмі можна похвалити юного Тома Тейлора, який зіграв Джека, хоча і його героя прописали не кращим чином.

Думаю, шкода говорити, що всю епічність, масштабність, апокаліптичність і складність ретельно деталізованого Кінгом світу «Темної вежі» було приречено, ще коли дали добро цьому слабкому сирому сценарію, вінцем якого став геть безглуздий, якщо не сказати дурний фінал, у принципі неможливий для цього циклу.

Наразі майбутнє франшизи виглядає невтішним. Якщо її все-таки вдасться виборсати з повної безнадії, куди її занурила картина Арселя, треба негайно припиняти цю «творчу самодіяльність» сценаристів, запропонувавши їм тексти Кінга як єдину і безальтернативну основу для сценаріїв майбутніх фільмів/серіалів за цією сагою. Досить, повправлялися, поверніть нам справжню «Темну вежу»!

Михайло Коронкевич
Фото: IMDB

* Точка зору автора може не збігатися з позицією агентства
Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-