Кіночервень: Прогулянки Позняками, страти єгипетські та трансформери Круглого столу

1326
Ukrinform
Кіношне, а також фестивальне меню першого місяця літа - локації у столиці

Червневий кінорепертуар нагадує нам про цінність людської особистості, про те, яке велике значення має той вибір, який робить кожен з нас у життєвих випробуваннях і конфліктах, чи йдеться про боротьбу інопланетних гігантів, вторгнення чудовиськ з язичницького минулого або повсякденність притулку для важких підлітків.

З 1 червня

Час хризантем

Другий фільм вітчизняного режисера Дмитра Мойсеєва (його дебют – «Такі красиві люди» був представлений у 2013-му році у конкурсній програмі «Молодості») досліджує нашу здатність знаходити грунт під ногами після пережитої трагедії. Головна героїня оповідання, молода жінка Ольга, намагається прийти в себе, втративши близьку людину. Ольга вирушає на прогулянку київськими кварталами, зустрічаючи на своєму шляху людей, які також, як і вона, перебувають у стані психологічної кризи.

При деякій розхлябаності сюжету, скріплюючого низку майже не пов'язаних історій, загальмованому ритмі та комічних накладках, фільм справляє цілком позитивне враження увагою до долі наших неприкаяних і невдачливих співвітчизників, відображенням соціальної та економічної незахищеності.

З 8 червня

Мумія / The Mummy

Кіностудія Universal, продюсери якої вперше звернулися до образу давньоєгипетського страховиська, розбудженого необережними вченими, ще 85 років тому представила першу картину вже третьої за ліком франшизи про археологів, жуках і скарабеїв. Втім, головним героєм виступає цього разу не вчений, а американський військовий (Том Круз), який знайшов в іракському бункері таємничий саркофаг, який виявляється справжньою скринькою Пандори – похована в ньому цариця, яка пробудилася до життя владою жрецької магії, має вкрай кепський характер та інфернальну могутність.

Творці обіцяють, що «Мумію» зразка 2017-го буде відрізняти не тільки виробничий розмах, але й куди більш похмура, ніж у попередніх зверненнях до сюжету, тональність.

Планується, що перший фільм нової кіносерії про Мумію одночасно стане початком масштабного кросовера про монстрів, що підтверджується участю у оповіданні доктора Джекілла, роль якого виконав Рассел Кроу.

З 22 червня

Трансформери: Останній лицар / Transformers: The Last Knight

Майкла Бея можна сміливо віднести до числа найбільш передбачуваних режисерів сучасності – глядач, який відправляється на сеанс його нового фільму, досить точно може припустити, що викличе у нього захоплення, а що – зубовний скрегіт. У цьому сенсі його попередню картину – «Епоху винищення», можна назвати найменш характерним для нього твором – фільм настільки відрізнявся від попередніх картин про трансформерів своїм сюжетом і інтонацією, що у фанатському середовищі був сприйнятий – одними з захопленням, іншими з гнівним засудженням, – як повне перезавантаження серії.

Як можна судити за попередніми повідомленнями, п'ятий фільм франшизи витриманий у тій самій, що і «Епоха винищення», похмурій манері, і його також буде відрізняти насиченість алюзіями на Біблію і середньовічні легенди. Так, невдячність людей, що оголосили полювання на трансформерів, нагадає про богоборчі відступи народу Ізраїлю, а однією з головних дійових осіб драматичної історії взаємовідносин людства і механічних гігантів виявиться король Артур – і візьме найактивнішу участь у сюжеті.

Життя кабачка / Ma vie de Courgette

Франко-швейцарська картина Клода Барраса свідчить про здатність анімаційної картини, орієнтованої на сімейну аудиторію, звертатися до важливої соціально-етичної проблематики. Її дія розгортається у сирітському притулку, де головний герой, дев'ятирічний хлопчик на прізвисько Кабачок, опинився після того, як випадково вбив свою матір-алкоголічку.

Автором сценарію виступила Селін Ск'ямма, відома як постановник однією з найбільш помітних французьких картин, присвячених труднощам підліткового самоідентифікації – «Шибеника», що отримала у 2011-му році головний приз журі Одеського МКФ.

Крім інших авторитетних нагород, «Життя кабачка» стала володарем призу глядацьких симпатій кінофестивалю в Ансі, завоювала «Сезар» за кращий оригінальний сценарій і кращий анімаційний фільм, а також була висунута від Швейцарії на здобуття «Оскара» в категорії «Кращий фільм іноземною мовою» і отримала номінацію «Кращий повнометражний анімаційний фільм».

З 29 червня

Гіпопотам / The Hippopotamus

Фільм Джона Дженкса поставлений за одним з найбільш відомих творів письменника та актора Стівена Фрая, який продовжує традицію гумористичної літератури про виродження британської аристократії на бездіяльне співтовариство елоїв. Легкість Вудхауса, сарказм Івліна Во і похмуру ексцентрику Мюріел Спарк Фрай доповнив парадом зовсім вже дивовижних психічних відхилень, які надали його роману досить абсурдистский відтінок. Судячи з відгуків, акторському ансамблю стрічки вдалося повною мірою передати екстравагантність персонажів.

Услід за книгою картина розповідає історію поета і журналіста Теда Уоллеса (який сам називає себе Гіпопотамом за звичку возитися в ментальному бруді), якого запросили до старовинного маєтку для розслідування якихось таємничих подій. Проникливість і цинізм героя, незважаючи на зловживання скотчем, дозволяють йому скласти вірне уявлення про характер поважних власників особняка та їхні взаємовідносини.

ФЕСТИВАЛІ МІСЯЦЯ

Фестиваль «Фільми-виставки на великому екрані» у кінотеатрі «Київ» буде представлений у червні двома стрічками. 4-го червня відбудеться показ фільму Філа Грабскі «Ренуар – невідомий художник», що розповідає про пізній період творчості славетного живописця, який вельми відрізняється від розхожих уявлень про його роботи.

Інший фільм Грабскі, «Сад художника: Американський імпресіонізм», намічений на 25-е червня, досліджує американський варіант імпресіонізму та його взаємозв'язок із соціально-політичними процесами, що відбувалися у Сполучених Штатах наприкінці XIX століття.

Фестиваль «Британський театр кіно» у кінотеатрі «Київ» продовжиться 6-го червня виставою за трагедією Шекспіра «Юлій Цезар» - твір про вплив влади на людський характер, про взаємовідносини особистості та держави, який не втрачає актуальності. Постановку здійснила Королівська шекспірівська компанія.

13-го червня буде представлене інсценування кінострічки Лукіно Вісконті «Одержимість», екранізації етапного для жанру нуар роману Джеймса Кейна «Листоноша завжди дзвонить двічі». У ролі бідолахи, який забажав дружину і будинок ближнього свого, виступив Джуд Лоу.

20-го червня відбудеться повторний показ однієї з найкращих вистав Шекспірівського театру «Глобус» - трагедії старшого сучасника Шекспіра Крістофера Марло «Доктор Фауст», у якій середньовічний чорнокнижник виступає своєрідним варіантом біблійного Йова, який у протистоянні Бога та диявола обирає неправильний бік.

27-го червня відбудеться показ вистави за однією з головних п'єс минулого століття, «Розенкранц та Гільденстерн мертві» Тома Стоппарда, притчі про відповідальність маленької людини за трагедії та злочини своєї епохи. Одну з головних ролей у виставі виконав Деніел Редкліфф.

9-го і 10-го червня пройде Міжнародний фестиваль короткометражних фільмів KieVino, покликаний стати не просто майданчиком для кінопоказів, але своєрідним дискусійним клубом, творчою лабораторією, де зможуть знайомитися, обмінюватися досвідом і планувати майбутні проекти представники різних кінематографічних професій.

Програма з семи українських та іноземних короткометражних картин буде показана 9-го числа в опен-ейр-кінотеатрі Park Cinema, в парку «Наталка» на Оболонській набережній, куди зможуть прийти всі бажаючі, а 10-го відбудеться показ для кінематографічного кола в галереї «АртПричал». Нагороди фестивалю будуть вручені за підсумками глядацького голосування кожного з днів.

Детальна інформація розміщена на сайті фестивалю.

25-річчя встановлення дипломатичних відносин України та Швейцарської Конфедерації буде відзначено «Тижнем швейцарського кіно», який відбудеться у столичному кінотеатрі «Київ» з 15-го червня. У програму фестивалю, організованого компанією «Артхаус трафік», увійшли п'ять найбільш вартих уваги швейцарських картин останнього часу, включаючи і «Життя кабачка» Клода Барраса.

Серед ігрових картин у першу чергу варто відзначити драму Сабіни Бос «Я – воротар», екранізацію головного бестселера швейцарської літератури останніх років, однойменного роману Педро Ленца про досить нестереотипного швейцарця – дрібного злодюжку, безталанного та не дуже розумного, проте несподівано добросердечного та готового до самопожертви. Саму книга незабаром мають видати в українському перекладі.

Альманах з десяти новел «Батьківщина» присвячений апокаліпсису в окремо взятій країні. Молоді швейцарські режисери описують ситуацію, в якій на їхню країну обрушується, не зачіпаючи сусідні держави, гнів стихій, що ніби покликаний покарати цей благополучний куточок Європи за невтручання в історичні катаклізми та ксенофобію.

Також у програмі дві трагікомедії, «Марнославство» Лайонела Байєра про старого архітектора та його взаємини з людьми, які погодилися допомогти йому відійти в інший світ, і «Ласкаво просимо в Ісландію» Фелікса Тіссі про мандрівку безлюдними вулканічними просторами, яка стає для неприкаяних героїв фільму своєрідним чистилищем.

З 21 червня у кінотеатрі «Київ» пройде сьомий фестиваль «Тиждень італійського кіно», організований компанією «Артхаус трафік». Картина, варта найбільшої уваги – «Море у вогні» Джанфранко Розі, тріумфатор Берлінського МКФ, яка отримала «Золотого ведмедя» за кращий фільм, а також нагороди Екуменічного журі, Міжнародної Амністії та газети Berliner Morgenpost. Ця документальна стрічка присвячена одній з ключових тем сьогодення – спробам людей, які врятувалися від етнічних чисток, голоду і рабства, які зуміли подолати на трухлявих посудинах Середземне море, знайти притулок в Європі.

«Море в огне»

Також будуть представлені «Як чокнуті» Паоло Вірдзі (відомого чудовою картиною «Ціна людини», яка колись відкривала Одеський МКФ), трагікомедія про мешканців психіатричної лікарні, які зважилися на втечу, «Акабадора» Енріко Пау про випробування, пережиті юною мешканкою сардинської глибинки у роки Другої світової, і комедія Паоло Дженовезе «Ти була на місяці?» про любовні пристрасті, що вторгається у благополучну, але безрадісну повсякденність.

Крім Києва, покази «Тижня італійського кіно» відбудуться в Одесі, Харкові, Дніпрі та Львові.

Ювілейний, 20-й фестиваль «Відкрита ніч», один з найстаріших оглядів вітчизняного короткого метра, пройде на київському Арт-причалі в ніч з 24-го на 25-е червня, при цьому трансляцію програми планується провести на 60-ти з гаком майданчиках по всій Україні, а також у Білорусі, Молдові, Польщі, Чехії, Німеччини, Португалії та Єгипті. Актуальна інформація доступна на ФБ-сторінці фестивалю.

Олександр Гусєв. Київ.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-