Кінотравень: Із джунглів у відкритий космос і назад

Кінотравень: Із джунглів у відкритий космос і назад

Аналітика
Укрінформ
Фестивалі місяця обіцяють вам зустріч з братами Люм'єр і британським театром у кіно

Травневий кінорепертуар пропонує випробуваним шанувальникам кіно справжній калейдоскоп просторів і епох, від бразильської сельви до населених чудовиськами екзопланет, від середньовічного Лондона до окупованого нацистами Криму. Не менш карколомною зміною образів постають фестивалі місяці, які дозволять здійснити подорожі до серця пітьми Америки (яка, як ми пам'ятаємо по "Твін Пікс", "була злом ще до індіанців») і в гущавину українсько-польської бійні, стати свідками інтриг данського і віденського королівських дворів і зародження кіномистецтва на вокзалі Ла-Сьота.

З 11 травня

Любов і пристрасть. Даліда / Dalida

Тим, для кого професія є покликанням і способом життя, навряд чи доводиться робити вибір між кар'єрними досягненнями і особистим щастям. Однак картина Лізи Азуелос, насамперед відомої як комедіографа (найбільш популярна з її постановок - «ЛОЛ» 2008 року), свідчить, що і найповніша реалізація таланту і його затребуваність оточенням не в змозі повною мірою відшкодувати відсутність благополуччя у коханні.

Справедливість цього висновку підтверджує біографія головної героїні картини, французької співачки італійського походження, яка у сімдесяті-вісімдесяті була однією з головних зірок європейської поп-музики. Оповідь, покликана віддати належне творчим досягненням Даліди і передати драматизм її взаємин з коханими чоловіками, пронизане співчуттям до людей мистецтва з їх бурхливими душевними поривами та психологічною нестійкістю.

Загублене місто Z / The Lost City of Z

Відомий американський «незалежний» режисер Джеймс Грей поставив картину, своїм сюжетом і проблематикою вельми відмінну від попередніх його робіт, присвячених любовним і кримінальним прикрощам  вихідців зі Східної Європи, що осіли в Нью-Йорку. Вперше дія його фільму розгортається далеко від Великого Яблука, а саме - в джунглях Бразилії, де на початку минулого століття британський дослідник Персі Фосетт намагався розшукати таємничі руїни стародавньої цивілізації.

Невтомний шукач пригод, Фосетт зробив куди більший внесок в історію літератури, ніж географічних відкриттів. Друг Артура Конан Дойла і Генрі Райдера Хаггарда, він став одним із прототипів Аллана Квотермейна (а згодом і Індіани Джонса), а його експедиції, висміяні науковим співтовариством, стали відправною точкою для створення «Загубленого світу». Фосетт і сам був талановитим літератором, який зберіг для потомства захоплюючі картини своїх пригод (наші читачі можуть познайомитися з його мемуарами, багаторазово виданими у російському перекладі під назвою «Незакінчена подорож»). Взявши в якості першоджерела документальний бестселер про Фосетт, написаний Девідом Гранном (який у свою чергу скористався спогадами мандрівника), Грей поставив пригодницьку драму про людину, в якій такі британські чесноти, як непохитна мужність і захоплення старовиною поєдналися з суто британською самовпевненістю.

Король Артур: Легенда меча / Legend of the Sword

Кілька десятків картин, присвячених пригодам лицарів Круглого столу (остання, «Король Артур» Антуана Фукуа, виходила на вітчизняні екрани в 2004-му році), поповнилися версією Гая Річі (недавно він модернізував історії про Шерлока Холмса). Судячи з усього, з Артуром і його закутими в лати соратниками режисер обійшовся з не меншою безцеремонністю, ніж з великим вікторіанським сищиком. Синопсис картини оповідає про юнака, який промишляв грабіжницькими нападами в похмурих кварталах Лондоніуму, доки одного чудового дня не довідався про своє королівське походження. Перш ніж посісти належний йому престол, Артуру необхідно чимало потрудитися, щоб перетворити свою ватагу добрих молодців у лицарів без страху і докору і з їх допомогою повалити узурпатора Вортігерна.

На відміну від версії Фукуа, картина Річі не претендує на історичність. Її дія розгортається не на руїнах Римської імперії, а в просторі фентезійного середньовіччя, насиченого магією. Повідомляється, що фільм стане першим в серії з шести картин про Артура.

З 18 травня

Чужий: Заповіт / Alien: Covenant

Після «Прометея», який розчарував шанувальників всесвіту «чужих» - бо ж замість фантастичного трилера отримали фантастичну тягомотину про походження видів - Рідлі Скотт, схоже, взявся за розум. Дія «Заповіту» - другої картини обіцяної трилогії-пріквела до «Чужого» 1979 го року, -разгортається на тій самій зловісній планеті, де знайшла свою смерть велика частина екіпажу «Прометея». Їх безславна загибель не стала не перешкоді легковажному дослідницькому завзяттю землян - ось уже новий зореліт опускається у це комічне пекло, щоб відкрити і запротоколювати для наукової спільноти його жахи.

Загін космічних конкістадорів зустрічає учасник місії «Прометея», єдиний уцілілий андроїд Дейвід (Майкл Фассбіндер), який, за своєю звичкою не поспішає ділитися з людьми міркуваннями з приводу того, що відбувається. Але зіткнення з представниками місцевої фауни швидко вводить новоприбулих в курс справи.

Чужая молитва

Ахтем Сейтаблаєв знову звертається до найбільш драматичного періоду історії кримськотатарського народу, якому присвячена його гучна картина 2013 року року «Хайтарма». Головною героїнею «Чужої молитви» (раніше проект був відомий під назвою «Її серце») виступає молода татарка Саїде Арифова, вихователька дитячого будинку в Бахчисараї, яка в роки нацистської окупації прихистила в ньому 88 єврейських дітей, видавши їх за татар. При цьому вона зуміла зберегти їх справжні документи, що допомогло їй в 1944-му році врятувати їх вдруге, на цей раз від здійсненої радянською владою депортації кримських татар, якої зазнала вона сама.

Картина про нашу співвітчизницю покликана нагадати про умовність поділу людей за національними та культурними ознаками, хиткість всіх тих меж, які стираються історичними катаклізмами,  коли виявляється головна відмінність між нами - здатність пожертвувати собою заради ближніх або її відсутність.

Сафарі / Safari

Фільми австрійця Ульріха Зайдля, одного з найбільш значущих сучасних режисерів Європи, нерідко з'являлися на вітчизняному великому екрані, проте вперше в широкий прокат виходить його документальна картина. «Сафарі», українська прем'єра якого відбулася на минулорічному кінофестивалі «Молодість», є одним з найбільш яскравих в творчості постановника прикладів радикального екскурсу в сад радощів земних сучасної цивілізації, здатної комерціалізувати навіть спрагу насильства, що таїться в нашій душі.

Герої стрічки- громадяни Західної Європи , які, в перерві між сценами розправ над африканськими тваринами, обробками туш жирафів і зебр описують емоції, що вони їх відчувають, спускаючи курок, міркують про те, як полювання допомагає врятувати дику природу.

Фестівалі месяца

Фестіваль «Британський театр у кіно» в кінотеатрі «Київ» продовжиться 2 травня постановкою однієї з пізніх комедій Шекспіра «Міра за міру», дотепність якої забарвлена гіркотою і скепсисом міркувань про особливості людської природи і державного устрою. Спектакль поставлений на сцені «Шекспірівського театру Глобус» під керівництвом головного режисера театру Домініка Дромгула.

9 травня буде представлений спектакль театральної групи Stuart Thompson and Playful Production «Нічия земля» за п'єсою лауреата Нобелівської премії Гарольда Пінтера. Головних героїв цього химерного твору про час, творчість і нездійснені можливості зіграли Іен Маккеллен і Патрік Стюарт.

16 травня відбудеться показ «Дванадцятої ночі» в постановці Королівського Національного театру. У цій версії головного в історії світового театру твору про близнюків і пов'язану з ними плутанину пихатий і сентиментальний царедворець Мальволіо перевтілюється в Мальволію, зіграну зіркою комедійних серіалів Темсин Грег.

23 травня знову буде показана одна з кращих вистав фестивалю, представлена на сцені Королівського Національного театру. У «Амадеї» на прикладі долі великого австрійського композитора і його взаємин з менш обдарованим колегою Сальєрі розкривається доля великого художника в людській спільноті, життя ж самого Сальєрі демонструє трагізм і безглуздість спроб вступити в суперечку із Всевишнім. П'єса Пітера Шеффера, по якій поставлений спектакль, широко відома по екранізації Мілоша Формана.

30 травня театр «Олд Вік» представить постановку однієї з головних п'єс минулого століття, драми Тома Стоппарда «Розенкранц і Гільденстерн мертві», в якій епізодичні герої «Гамлета »виходять на перший план, але так і залишаються третьорядними персонажами, покірними чужій волі. Роль Розенкранца виконав Деніел Редкліфф.

Прес-конференція Івана Козленка, генерального директора Національного центру Довженка, що відбулася наприкінці квітня,ознаменувалася заявою, надзвичайно радісною для київських шанувальників кіномистецтва і вкрай сумною для одеських синефілів: фестиваль німого кіно та сучасної музики «Німі ночі», який з 2010-го року проводився в Одесі, відтепер буде проходити в столиці, власне, в самому центрі Довженка, співробітники якого і організовують цей найбільший у Східній Європі огляд архі вного кіно.

Дедлайнером сьомих «німих ночей», які пройдуть 11-го і 12-го травня, виступає «Небувалий похід» Михайла Кауфмана- останній видатний зразок українського документального кіноавангарду, що оповідає про драматичні зміни, які переживає українське село. Також в програмі: масштабна історична драма Петра Чардиніна «Тарас Трясило» (1926) за участю зірок вітчизняного кіно і театру Амвросія Бучми і Наталії Ужвій; одна з центральних стрічок раннього китайського кінематографа, «Богиня» (1934) у Юнгана, що з граничною і часом шокуючою соціальною та психологічною достовірністю розповідає історію молодої матері-одиначки з Шанхая; драма «Чорний хід» (1921) Леопольда Йеснера, основоположна картина як для німецького експресіонізму, так і для каммершпіля; прославлена ??короткометражка Рене Клера «Антракт» (1924), цікавий пам'ятник післявоєнного Парижа з його бурхливими художніми пошуками.

Детальніше з програмою можна ознайомитися на сайті фестивалю

З 19 по 21 травня, допомагаючи шанувальникам творчості прославленого американського постановника скрасити очікування нового сезону «Твін Пікса», прокатна компанія «Своє кіно» випускає на великий екран три картини Дейвіда Лінча. У ретроспективу увійшли: «Голова-гумка», повнометражний дебют Лінча, який продемонстрував всю незвичність таланту цього режисера, його здатність найскупішими засобами уявити лякаючий і зачарований фантастичний світ, наповнений при цьому добре нам знайомими жорстокістю і болем; «Твін Пікс: Вогонь, іди за мною», що дозволив фанатам культового серіалу ще більше заглибитися в зловісні лабіринти його фантасмагоричних кошмарів; «Шосе в нікуди», самобутня варіація на теми нуара, передає трагізм людського існування, яке в будь-яку мить може бути зруйноване вторгненням незрозумілого і жахливого.

Програма буде представлена в багатьох містах, розклад незабаром з'явиться на ФБ-сторінці компанії.

Четвертий фестиваль мистецтва кіно для дітей та підлітків «Чілдрен кінофест», організований компанією «Артхаус трафік», пройде з 26 травня по 4 червня. Найбільший в Україні кінозахід, орієнтований на дитячу аудиторію, покликаний виховати не просто нове покоління синефілів, але фестивальних завсідників, прищепити їм культуру перегляду фільмів на великому екрані і смак до атмосфери конкурсних оглядів з їх обговореннями і дебатами. Конкурсну програму фестивалю склали сім картин, переможець серед яких буде обраний глядацьким голосуванням.

Фільмом-відкриттям фестивалю стане «Життя Кабачка» Клода Барраса, володар призу глядацьких симпатій кінофестивалю в Ансі та двох «Сезарів», за кращий оригінальний сценарій і кращий анімаційний фільм, а також номінації у відповідній категорії на «Оскар». Серед конкурсних картин також варто відзначити висунуту на здобуття «Оскара» від Латвії та володара нагороди секції дитячого кіно Берлінського МКФ трагікомедію «Люблю тебе, мамо» Яніса Нордса і шведсько-данську казку «Хлопчик у золотих штанях» Елли Лемхаген, що стала лауреатом престижного кінофестивалю Cinekid . Україна представить «Микита Кожум'яка» Манука Депояна.

Перлиною фестивалю стане показ добірки фільмів братів Люм'єр, яка в супроводі коментарів директора Каннського МКФ Тьєррі Фремо є одним з найбільш захоплюючих дійств, які можна побачити на великому екрані.

У Києві «Чілдрен кінофест» пройде в кінотеатрах «Київська Русь», «Лейпциг» та «Флоренція». Повна інформація про фільми, кінотеатрах і розкладах у всіх 17 містах, де відбудуться покази, буде доступна на сайті фестивалю.Особеливістю «Чілдрен кінофесту» є те, що вхід на всі його покази- безкоштовний , за попередньою реєстрацією, яка стартує на сайті з 15 мая.

Олександр Гусєв. Київ.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-