У XIX столітті - під час деукраїнізації, яку проводила царська Росія, картинки «Козак Мамай» навіть забороняли, щоб знищити дух української свободи
- У вас є картини про Кубу?
- Так, у мене є кілька кубинських пейзажів. Я люблю цей острів, прожив там півтора року. Але зараз мене більше займає українська тематика. Пишу ось картини з козаками-Мамаями, і це для мене віддушина. Народні картинки «Козак Мамай» були дуже популярними у XVIII столітті, вони були чи не в кожній українській хаті. А у XIX столітті - під час деукраїнізації, яку проводила царська Росія, їх навіть забороняли, щоб знищити дух української свободи.
- Так це ваша місія – розповісти світу про нашого національного героя?
- Можливо. Я народився у Дніпрі, і саме там починаються пороги. Перший з них Кодацький. Поруч з ним багато століть жили лоцмани. Це місце так і називається - Лоцманка. Адже це наша прадавня традиція. Мамай – це ж козак-характерник. Кажуть, що історик Дмитро Яворницький був останнім з них. У Дніпрі є його музей, де зберігається дуже багато раритетних речей. Перший раз нас туди привели зі школою. Пам'ятаю, ми залазили в карету Катерини II, бігали дивитися на мумію. А потім цей музей перебудували, розширили... З'явилася ціла експозиція половецьких баб. Я дуже любив бувати в цьому місці.