Переможці від критиків, номінанти від "Золотого Глобуса": кого побачимо на "Оскарі"? - 15.12.2016 10:00 — Новини Укрінформ
Переможці від критиків, номінанти від "Золотого Глобуса": кого побачимо на "Оскарі"?

Переможці від критиків, номінанти від "Золотого Глобуса": кого побачимо на "Оскарі"?

Блоги
2584
Ukrinform
Початок тижня для кіноманів ознаменувався двома знаковими подіями, які у свою чергу дали своєрідний старт відліку часу до ключової щорічної події у світі кінематографу – вручення премій «Оскар», яке відбудеться 26 лютого наступного року.

У ніч на понеділок американські критики роздали нагороди Critics’ Choice Movie Awards, а  вже вдень того ж таки понеділка своїх номінантів оголосив «Золотий глобус». Відтак, уже є на чому вибудовувати прогнози щодо вибору американських кіноакадеміків. Звісно, поки що дуже приблизно, адже ще визначатимуться Гільдії – продюсерів, режисерів, сценаристів та інші, скаже своє слово BAFTA, низка інших поважних організацій, та й власне Американській кіноакадемії за всю її історію не бракувало непередбачуваності. Але певні припущення вже можна зробити.

Передусім можна виокремити стрічку-лідера, яка на 99% і далі фігуруватиме в списках на нагороди, в тому числі і на «Оскар», - це «Ла-Ла-Ленд» Дем’єна Шазелла. Нагоди оцінити, чи виправдані аванси, що їх роздають цьому фільму, наразі не було, оскільки українського прокату він ще не дістався. З того, що можна побачити в трейлерах та переглядаючи окремі кадри, скидається на те, що Шазелл зняв мюзикл у дусі кращих зразків жанру, де зумів і передати атмосферу доби, і порадувати глядача хорошими саундтреком та піснями, і розкрити з нової сторони не обділених талантом Райана Гослінга та Емму Стоун,  які, звичайно теж потрапили в номінанти - як актори. Можлива перемога фільму Шазелла може стати початком нової хвилі моди на мюзикли: наразі після «Знедолених» Тома Хупера 4 роки тому тут спостерігається певне затишшя. Як би там не було, критики поки що віддали перевагу іншим, а чи поталанить Райану та Еммі на «Золотому Глобусі», дізнаємося на початку січня.

Переможці Critics’ Choice Movie Awards Кейсі Аффлек («Манчестер біля моря») та Наталі Портман («Джекі») змагатимуться там в інших категоріях, але розслаблятися зіркам «Ла-Ла Ленду», гадаю, не варто, адже їхні конкуренти з відповідних п’ятірок також не пасуть задніх. Зокрема, головними суперниками Райана можуть стати Колін Фаррелл з «Лобстера» та ще небезпечніший, як на мене, тезка Рейнольдс з «Дедпула». Не позаздриш й Еммі, бо коли у тебе в конкурентках сама Меріл Стріп, («Флоренс Фостер Дженкінс») завжди чекай «певних труднощів».

До речі, «Манчестер біля моря» і «Джекі» я теж зараховую до фаворитів як «Золотого Глобуса», так, напевно, й «Оскара», хоча стосовно першого немає такої певності порівняно з другим.

З-поміж інших особисто мене вельми порадувала присутність у головній номінації обох кінопремій  фільму «За будь яку ціну». Чесно кажучи, не чекав, що він зуміє протиснутися у таку поважну компанію. Стрічка Девіда Маккензі не дуже ефектна, проста за сюжетом, але саме це і стало її сильними сторонами плюс душевність, ідеально витриманий драматизм історії, де важко знайти однозначно винних і навпаки, тих, хто має рацію, а також чудові акторські роботи. Так, хотілося б побачити у номінантах, окрім мого улюбленця Джеффа Бріджеса, ще й Бена Фостера, Кріса Пайна та Джила Бірмінгема (мова про «Глобус»), але й за те, що є, дуже дякую.

Варте найкращих слів і «Прибуття» Дені Вільньова, але сумніваюся, що ця картина зможе досягнути успіху на «Оскарі». Такі тонкі, розумні, філософські фільми, тим більше «замішані» на фантастиці, зазвичай не часто стають його переможцями. А от сама Емі Адамс, гадаю, цілком може  поборотися за «золоту кульку», хоча більшість вважають вищими шанси Наталі Портман. Сам я, зізнаюся, вболіватиму за Ізабель Юппер, бо те, що вона разом із Полем Верховеном видали у стрічці «Вона», відкинувши геть всі канони  класичного трилера і запропонувавши натомість цілком свіжі сюжетні рішення, не може не вражати.

Неабияку гостроту на «Золотому Глобусі» обіцяє насамперед конкуренція за кращого актора в драматичному фільмі. Найсильнішими, думаю, окрім вже згаданого Кейсі Аффлека, тут можна вважати позиції Вігго Мортенсена («Капітан Фантастик») та Ендрю Гарфілда («З міркувань сумління»), проте й решта відстають лише трохи.

Щодо другого плану, («Золотий Глобус») що в чоловіків, що в жінок мені зараз сказати складно, оскільки на сьогодні бачив тільки Бріджеса, але і тут  п’ятірки претендентів рівні і доволі сильні. Перемоги Махершали Алі («Місячне світло») та Віоли Девіс («Огорожі»), які присудили їм критики, в цьому випадку мало про що говорять, на «Золотому Глобусі»все може бути геть інакше.

Малопередбачувана ситуація і з режисерами. Знову ж таки, переможцю Critics’Choice Movie Awards Дем’єну Шазеллу на «Глобусі» нічого не гарантовано, адже  його суперники – справжні важковаговики: Том Форд («Під нічним покривом»), Мел Гібсон («З міркувань сумління»), якому видалася гарна нагода гучно повернутися в режисуру після тривалої перерви, Баррі Дженкінс («Місячне світло») і  Кеннет Лонерган («Манчестер біля моря»). Тріумфатором може стати кожен.

Перемога в номінаціях «Краща пісня» і «Краща музика» залежатиме від того, хто отримає нагороду в номінації «Краща комедія або мюзикл». Якщо виграє «Ла-Ла Ленд», ймовірно він отримає й «Глобус» за музику чи пісню, а іншу «музичну» нагороду віддадуть як утішливий приз якійсь іншій стрічці.

Немає, вважаю, однозначного фаворита й у категорії «Кращий анімаційний фільм». Шанси приблизно однакові в усіх. Особисто я вже порадів перемозі «Зоотрополіса» (критики) і однаково порадію можливому тріумфу цієї стрічки чи стрічки «Кубо: Легенда про самурая» на «Золотому Глобусі». Тож до певної міри загальної одностайності щодо перемоги «Моани» зовсім не поділяю, хоча і не виключаю її. Водночас здивувала, і дуже, відсутність іншого, теж здавалося б, беззаперечного фаворита, - «У пошуках Дорі». Назріває сенсація і на «Оскарі»? Поживемо-побачимо.

У номінації «Кращий фільм іноземною мовою»  передусім вражає широка присутність Франції: на «Глобус» претендують дві самостійні французькі картини – «Божественні» та «Вона», а  фільм від Ірану «Комівояжер» знято із Францією в копродукції. У критиків  прихильність до французького була  поміркованішою: «Божественні» в них у відповідній категорії не присутні.

Аби завершити з Critics’ Choice Movie Awards, кілька слів про свої радощі та розчарування з приводу деяких інших рішень критиків.

Потішили перемоги «Прибуття» (кращий сценарій та кращий науково-фантастичний фільм чи хоррор),«З міркувань сумління» (кращий екшн-фільм та актор у ньому – Ендрю Гарфілд), чарівної і неперевершеної Марго Роббі (краща актриса в екшн-фільмі («Загін самогубців»)), «Дедпула» (краща комедія та актор у ній – Райан Рейнольдс).

Розчарувало, головним чином, повне ігнорування критиками фільму «Фантастичні звірі та де їх шукати» в технічних номінаціях. Можу ще погодитися з призом картині «Джекі» за кращі костюми, можу коли не погодитися, то до певної міри зрозуміти приз «Ла-Ла Ленду» за кращу роботу художника-постановника. Але призи за кращий грим і зачіски та візуальні ефекти, як на мене, треба було беззаперечно віддавати фільму Девіда Єтса. Ну хіба що нагороду за ефекти можна було розділити між «Фантастичними звірами» та «Доктором Стренджем», де вони теж приголомшливі і на дуже високому рівні.

Що стосується «Золотого Глобуса», то тут хочу дати кілька зауваг стосовно претендентів у телевізійних категоріях. Передусім це просто неймовірна конкуренція в номінації «Кращий телевізійний серіал» (драма)! Аж подих забиває: «Гра престолів», «Світ Дикого Заходу», «Дуже дивні справи», «Корона»… Справжня битва гігантів. Інтриги додають нюанси на кшталт того, що композитор Рамін Джаваді змагатиметься тут сам із собою, адже він писав музику і до «Гри престолів», і до «Світу Дикого Заходу», а саундтрек грає в оцінці серіалів далеко не останню роль. Цікаво і те, що вищеперелічені серіали плюс п’ятий «Це ми» не делегували жодного чоловіка у номінацію «Кращий актор драматичного серіалу» у той час, як жінок - аж трьох: Вайнону Райдер, Еван Рейчел Вуд та Клер Фой. Добре, хай уже трохи втомилися від Пітера Дінклейджа, але ж у «Світі Дикого Заходу» є Ентоні Хопкінс, Бен Барнс, Ед Харріс, Люк Хемсворт, а в «Короні» - Джон Літгоу (він номінований лише як актор другого плану в телесеріалі, міні-серіалі або телефільмі), Джаред Харріс, Метт Сміт… Вибирати було з кого, тож дещо дивно.

Приємно бачити серед номінантів «Американський злочин» та «Американську історію злочинів», з-поміж акторів – Брайана Кренстона, Біллі Боба Торнтона (після його незабутнього персонажа у «Фарго» я назавжди його симпатик!), Тома Хіддлстона та Джона Туртурро, а з-поміж актрис, окрім вищеназваних, – Шарлотту Ремплінг та Ліну Хіді.

Отже, негласне визначення та відбір на «Оскар» через інші премії стартував і набирає швидкості. Вже є несподіванки і суперечливі та дискусійні рішення. І певен, що цим справа не обмежиться. Далі буде, аж доки на обрії не замаячить 26 лютого з 69-м «Оскаром».  

* Точка зору автора може не збігатися з позицією агентства
Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-
*/ ?>