Бойовій авіації найважче відмовлятися від запчастин із РФ - Укроборонпром

Бойовій авіації найважче відмовлятися від запчастин із РФ - Укроборонпром

Укрінформ
Питання імпортозаміщення в українській оборонній промисловості залишається досить серйозним, особливо в авіаційній сфері.

Про це в інтервю BBC News Україна заявив генеральний директор концерну “Укроборонпром” Павло Букін.

Відповідаючи на питання наскільки серйозною є проблема імпорту російських запчастин, керівник концерну зазначив: “Якщо порівнювати з 2014-2015 роками, то найбільш критичні проблеми вже вирішені. Це стосувалося бронетанкової галузі. Є одиничні питання, які вирішуються, наприклад, нещодавно Завод ім. Малишева освоїв виробництво гусениць для БМП. Це потребувало заміни стандарту сталі, адже старий вироблявся у Росії. По інших напрямках найскладніше – в авіації”.

Читайте також: Скандал навколо Укроборонпрому нашкодив репутації України - гендиректор

За словами Букіна, найбільш гостра проблема - саме з бойовою авіацією. Літаки Міг-29, Су-27, Су-25, Су-24, гелікоптери, які використовуються в українських ВПС – це авіаційні платформи, які вироблялися у Росії, їхні конструкторські бюро та серійні заводи також знаходяться там. “У нас, у "Мотор Січ", є компетенція з виробництва двигунів, і є компетенція по ремонту. Але по серійному виробництву, продовженню ресурсу – ці питання вирішуються важче. Якийсь період ми ще будемо використовувати ці платформи, але у перспективі, десь через п’ять років, доведеться ухвалювати рішення про перехід на інші”, - повідомив Букін.

Відповідаючи на питання щодо “сірих постачальників”, він наголосив, що в нинішніх умовах їм працювати майже неможливо. “Укроборонпром” вже запропонував механізм, який дозволить передати повноваження щодо забезпечення критичних потреб відповідним державним органам.

Букін також поінформував, що у 2018 році через електронний майданчик Smart Tender пройшло 43 тис. електронних тендерів. Наразі 95% закупівель, окрім секретних, проходять через електронні майданчики, запевнив керівник концерну.

Як повідомляв Укрінформ, 25 лютого у програмі "Наші гроші" була озвучена інформація про "багаторічну схему вимивання сотень мільйонів гривень" із українського оборонного комплексу, до якої, за даними журналістів, нібито, причетний син першого заступника секретаря РНБО Олега Гладковського. Пізніше у НАБУ повідомили, що фірми, які фігурують у розслідуванні журналіста Bihus.info Лесі Іванової, є об'єктами розслідувань детективів бюро.

Гладковський відкинув звинувачення у корупції та звернувся до НАБУ й ГПУ з проханням перевірити факти, наведені в журналістському розслідуванні. Він також звернувся з проханням на час перевірки викладених у розслідуванні фактів призупинити його повноваження як першого заступника секретаря РНБО України та голови Міжвідомчої комісії з політики військово-технічного співробітництва та експортного контролю.

Президент 4 березня підписав указ про звільнення Олега Гладковського з посади першого заступника Секретаря Ради національної безпеки й оборони.

Згодом Укроборонпром повідомив, що директор ДП "Харківське конструкторське бюро з машинобудування імені О.О. Морозова" Олексій Бабіч і директор ДП "Ізюмський приладобудівний завод" Сергій Філоненко також були відсторонені від посад.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-