Highway до Гданська і два метро: ЗМІ склали ТОП-10 інфраструктурних проектів

Часопис «Новое Время» склав список із десяти найбільш масштабних і цікавих інфраструктурних проектів України, які реалізуються сьогодні та будуть завершені найближчим часом.

Про це повідомляється на сайті видання.

«Журнал «Новое Время» за допомогою представників Мінінфраструктури, Держагентства автодоріг і Укрзалізниці, а також ряду регіональних адміністрацій створив список із десяти найбільш масштабних і цікавих інфраструктурних проектів України, які реалізуються вже сьогодні й будуть завершені в найближчі роки», - йдеться в повідомленні.

Лідером рейтингу став проект GO Highway - чотирисмугова транспортна автомагістраль, яка з'єднає два порти - Одесу і польський Гданськ (звідси й абревіатура GO). Магістраль також зв'яже українські чорноморські порти з польськими та німецькими на Балтиці. Українська частина автобану, який стане частиною європейської транспортної системи, пройде від прикордонного Краковця через Львів, Тернопіль, Хмельницький, Вінницю та Умань. «Щоб профінансувати ці роботи, Держагентство веде переговори з Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР)», - зазначається в інформації. Вартість проекту - 82,8 млрд грн (3 млрд дол.). Терміни реалізації: проект стартував 2017-го, перший етап має бути завершено 2020 року.

Читайте також: Омелян: Новий аеропорт на Дніпропетровщині збудують за два-три роки

На другому місці - автомобільна дорога Н-31 Дніпро - Царичанка - Кобеляки - Решетилівка. «Ще недавно 146 км розбитого асфальту, що зв'язують населений пункт Решетилівка (знаходиться на трасі Київ - Полтава) з містом Дніпром, вважалися дорогою регіонального значення. Після реконструкції вони перетворяться на повноцінне чотирисмугове шосе національного значення. Завдяки йому з Дніпра до столиці можна буде проїхати всього за п'ять годин (замість нинішніх мінімум семи). На шосе будуть смуги з цементобетону, дворівневі розв'язки, які зараз будуються в Полтавській області, і дороги в обхід великих сіл (Петриківки, Могильова і Царичанки). Вартість проекту - 17,7 млрд грн. Терміни реалізації - 2017-2021 рр.», - пише «НВ».

На третьому місці - продовження третьої лінії метрополітену в Харкові. «Проект фінансується за рахунок кредитів ЄБРР і Європейського інвестиційного банку. Він передбачає будівництво ділянки метрополітену завдовжки 3,47 км з двома станціями - Державінська й Одеська, а також електродепо Олексіївське зі сполучної гілкою 0,79 км», - наголошується в публікації. В рамках цього проекту Харківський метрополітен також закупить 85 вагонів, які дадуть змогу економити на електроенергії до 30 млн грн щорічно. Метро буде підземним, а станції, зроблені відкритим способом, буде обладнано ліфтами для маломобільних людей. Вартість - близько 12 млрд грн (387 млн євро). Терміни реалізації - 2019-2022 рр.

На четвертому місці - проект по завершенню будівництва метрополітену в Дніпрі. «Нова ділянка підземки зв'яже вже існуючу лінію метрополітену з центром міста. На ньому відкриють три нові станції: Театральна, Центральна і Музейна. Контракт на їх дизайн виграла провідна світова архітектурна студія Zaha Hadid Architects: британці спроектують входи і касові зали, а також майданчики відправлення поїздів. Вартість - 9,48 млрд грн (304 млн євро). Терміни реалізації - 2017-2023 рр.», - повідомляє «НВ».

На п'ятому місці рейтингу - електрифікація залізничного напрямку Долинська - Миколаїв - Колосівка. «Ділянка з'єднує основні залізничні магістралі країни з Миколаївським портом. За словами Євгена Кравцова, голови правління держкомпанії Укрзалізниця (УЗ), електрифікація 253 км цих залізничних шляхів значно збільшить швидкість доставки вантажів до моря. Та й перевезення електровозами втричі ефективніше, ніж тепловозами. Проект розбито на дві фази. Роботи між Долинською і Миколаєвом (ділянка завдовжки 148 км) пройдуть з березня 2019 року по травень 2023-го, а 105 км до Колосівки почнуть робити в червні 2019-го (і закінчать у жовтні 2021-го). Вартість - 9,45 млрд грн. Терміни реалізації - 2019-2023 рр.», - пише видання.

Шосте місце посіло будівництво нової злітно-посадочної смуги Міжнародного аеропорту «Одеса». «Злітно-посадочна смуга в Одеському аеропорту - одна з найгірших за якістю покриття в Східній Європі. У 2017 році почали будувати нову - з колишньої завдовжки 2,8 км. Але її несуча здатність вдвічі перевершує нинішню, що дозволить аеропорту приймати важкі літаки (включаючи Boeing 767). У підсумку, вважають в Мінінфраструктури, пасажиропотік теж подвоїться. Вартість - 3,6 млрд грн. Терміни реалізації - 2017-2022 рр.», - наголошується в статті.

На сьомому місці - реконструкція та капітальний ремонт ділянки дороги Н-08 Запоріжжя -Маріуполь. «Траса Запоріжжя - Маріуполь - єдина велика дорога, що зв'язує промисловий центр Приазов'я з усією Україною... На сьогодні — це 209 км розбитого асфальту, з яких близько 40 км реконструювали 2018 року. Капітальний ремонт усієї траси не проводився вже чверть століття. Вартість - 2,8 млрд грн. Терміни реалізації - 2018-2022 рр.», - повідомляє «НВ».

Восьме місце посів Міжнародний аеропорт «Біла Церква». Проект аеропорту в Білій Церкві - частина ініціативи з розвитку регіональних аеропортів, розповідає Олександра Клітина, радник міністра інфраструктури. Пілотним проектом у Мінінфраструктури вибрали аеропорт у Білій Церкві. Там уже є військова злітно-посадочна смуга, причому в хорошому стані. Першим етапом проекту стане відкриття вантажного напрямку. Другим кроком стане будівля пасажирського терміналу. Вартість - 1,5 млрд грн (50 млн євро) (на початковому етапі). Терміни реалізації: 2019-2023 рр. (перша черга)», - зазначається в статті.

На дев'ятому місці - сміттєпереробний завод у Львові і рекультивація полігону в Грибовичах. «2018-го Львів підписав инвестугоду про залучення фінансування на вирішення проблеми сміттєвої кризи. За 35 млн євро, виділених ЄБРР та іншими міжнародними донорами, Львів побудує завод з глибокої переробки побутових відходів і проведе рекультивацію полігону в Грибовичах. Завод, який розмістять на околиці міста, стане використовувати технології механіко-біологічної переробки - вона дозволяє не просто сортувати відходи, що підлягають вторинній переробці, а й компостувати органічне сміття. Потужність підприємства становитиме 240 тис. т відходів за рік (при роботі в дві зміни). Зараз проект знаходиться на стадії тендерів. Якщо вони завершаться успішно, будівництво стартуватиме вже цього року. Терміни реалізації - 2019-2021 рр., вартість -1,09 млрд грн (35 млн євро)», - повідомляється в публікації.

Завершує ТОП-10 інфраструктурних проектів сміттєпереробний комплекс у Харківській області. «У Дергачівському районі під Харковом будують не просто підприємство з переробки твердого побутового сміття, а цілий комплекс. Він включає лінію сортування, систему збору полігонного газу на декількох сміттєвих звалищах. Газ планують переробляти на електроенергію і передавати її в мережу держкомпанії Укренерго. Ключова частина проекту - будівництво сучасного санітарного полігону-біореактора. Його конструкція виключає можливість виникнення пожеж, а також потрапляння фільтрату в підземні води. Потужність підприємства - 400 тис. т твердих побутових відходів на рік. Новий полігон розрахований більш ніж на десять років роботи. Вартість - 1,1 млрд грн. Термін реалізації - 2017-2019 рр.», - наголошується в повідомленні.