Увійти
23 липня 2014 12:50

Пацієнти мають право вибирати сімейного лікаря, а не зобов'язані це робити - МОЗ

  • Пацієнти мають право вибирати сімейного лікаря, а не зобов'язані це робити - МОЗ

Наказ Міністерства охорони здоров'я, який визначає порядок вибору та зміни лікаря первинної ланки пацієнтами, передусім надає людям таке право, але не зобов'язує це робити.

Про це заявив начальник Управління реформ медичної допомоги Департаменту реформ та розвитку медичної допомоги МОЗ України Костянтин Надутий на засіданні "круглого столу" у четвер, повідомляє кореспондент УКРІНФОРМу.

"Кожна людина має право, а не повинна вибирати лікаря первинної ланки. Вона має право і не робити вибору, а отримувати медичну допомогу за принципом обслуговування у попередні роки", - сказав Надутий.

Він розповів, що право пацієнта щодо вибору лікаря прописане в українському законодавстві давно, але фактично людина мусила звертатися по медичну допомогу за місцем проживання, бо медики не мали мотивації обслуговувати пацієнтів з інших дільниць. Натомість наказ МОЗ "Про затвердження Порядку вибору та зміни лікаря первинної медичної (медико-санітарної) допомоги та форм первинної облікової документації" є першою спробою мотивувати медпрацівників до збільшення обсягів і якості роботи, за що вони отримуватимуть більшу платню.

Надутий поінформував, що МОЗ розробило та надало у пілотні регіони (м.Київ, Вінницьку, Дніпропетровську, Донецьку області) інструкцію щодо порядку вибору лікаря пацієнтом та забезпечення цього права на рівні окремої амбулаторії та дільниці. За його словами, у Вінницькій, Дніпропетровській та Донецькій областях наразі немає жодних проблем з реалізацією права вибору та зміни лікаря пацієнтом. Непорозуміння виникають лише у Києві, що, на думку представника МОЗ, спричинене певним перебільшенням важливості цього процесу в столиці.

Надутий підкреслив, що ніхто не має права примушувати пацієнтів медичних закладів обирати конкретного сімейного лікаря, а ті, хто скористається цим правом і заповнить у поліклініці відповідні документи на обслуговування у певного фахівця первинної ланки, через рік можуть його змінити. Водночас, зазначив він, згідно із досвідом інших країн, правом зміни лікаря користуються від 5 до 15% пацієнтів, а решта не вважає за потрібне це робити.

Як повідомляли ЗМІ, у Києві працівники амбулаторій сімейної медицини самі обдзвонюють потенційних пацієнтів й повідомляють, що ті зобов'язані у короткий термін прийти, написати заяву й обрати сімейного лікаря.

Надія Юрченко, КИЇВ. 13 вересня 2012 року.

У новині зустрічається:

Авторизація

Новини

Новини партнерів


Погода, Новости, загрузка...