У Барселоні радикально змінять план міста

У Барселоні радикально змінять план міста

Укрінформ
Барселона закриє 70% існуючих автодоріг і замість них створить так звані пішохідні суперквартали.

Про це свідчать вже майже всі іспанські ЗМІ.

Так говориться, що глава Агентства з міської екології Барселони Сальвадор Руеда прагне здійснити свій план, задуманий майже 30 років тому. Це справжня урбаністична революція: протягом найближчих чотирьох років у місті хочуть закрити 70% існуючих автодоріг і віддати звільнений простір жителям. Таким чином, каталонська столиця перетвориться в колекцію пішохідних островів площею 160 000 м2 кожен.

Сальвадор Руеда бачить головну користь у зміні ідеології. «Наша найрадикальніша мета, сенс усієї затії — зміцнити права городян. Сьогодні в Барселоні в тому вигляді, в якому вона існує, єдине їхнє право — це мобільність. Ти можеш пересуватися — і більше нічого. У сьогоднішній Барселоні складно уявити собі на вулиці дитину, що грається. Наш проект змінить цю ситуацію», — запевняє еколог.

Цей проект вже схвалив уряд нового мера Барселони, соціалістки Ади Колау.

Таким чином планують знизити число автомобілів на 21%, оскільки, на думку влади, автострад у місті занадто багато. У Барселоні 600 тисяч автовласників, а всього машинами користується до мільйона осіб.

«У Барселоні число щоденних поїздок, що здійснюються городянами на машині, становить лише 17% від загальної кількості. Але при цьому 65% простору належить машинам. Це ж ідіотизм!» — обурюється Сальвадор Руеда.

Ціни на паркування підвищать: резиденти кварталів будуть платити за паркування по-старому (в середньому €2-2,5 за годину), нерезиденти — дорожче. Одночасно в місті з'явиться нова автобусна мережа, ще більш розгалужена система велодоріжок і навіть, можливо, загальноміські електромобілі і електроцикли.

Сьогодні в місті діє 16 автобусних ліній, а середній час очікування становить 14 хвилин. У майбутньому ліній стане 28, а час очікування скоротиться до 4-5 хвилин. При цьому зупинки вертикальної і горизонтальної ліній будуть перебувати у 2 метрах один від одного. Таким чином, автобус перетвориться в наземне метро, за словами Руеда.

Мережа велодоріжок планується розширити на 200 км, домігшись таким чином загальної протяжності в більш ніж 300 км. Велосипеди стануть єдиним видом транспорту, яким буде дозволено перетинати суперблоки. Міські планувальники вважають, щоб завдяки цьому кількість велосипедистів зросте на 67%.

Завдяки зрізаним кутах перехрестя займають досить великий простір - 1916 м2 кожен. Згідно з планом Руеди 171 такий перехрестя в новій Барселоні стане пішохідною площею — там будуть лавочки, тераси кафе, імпровізовані літні кінотеатри і що тільки не.

Передбачається, що план суперкварталів скоротить кількість автомобільних аварій і зведе рівень смертей на дорогах до нуля (у 2015 році загинуло 27 осіб). Зелених зон стане в два рази більше. Забрудненість повітря знизиться у 2,5 рази, а рівень шуму зменшиться на 50%.

Загальна вартість проекту суперкварталов сягає 60 мільйонів євро.

Довідка: Нагадаємо, що перше масштабне перепланування Барселони відбулося у 1854 році, коли місто було настільки щільно забудоване, що в будинку навіть важко стало потрапляти повітря. Тоді планувальником нової Барселони став Ильдефонс Серда, він вирішив знести стіни і розширити місто, зробити його більш просторим, озеленити і також позбутися від ділення на багаті і бідні райони. Так вийшли в світ знамениті "кубічні" форми Барселони.

Усі будинки стали однакових розмірів, а вулиці - паралельно-перпендикулярні, кути перехресть були зрізані і отримали восьмикутну форму. Таким чином в будинках стало більше світла. За задумом, у дворі кожного "квадрата" зі стороною 130 метрів і зрізаними кутами повинен був знаходитися сад, в якому могли б гуляти всі його жителі.

Матеріал був підготовлений на основі даних кореспондентки Д. Гаврилової, АфишаDaily.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-