Вчені допомогли NASA знайти найдавніший навколозоряний диск

Американські астрофізики спільно з групою цивільних вчених виявили навколозоряний диск віком близько 45 мільйонів років.

Результати роботи опубліковані в The Astrophysical Journal Letters, повідомляє Naked Science.

"Знайдений навколозоряний диск обертається навколо червоного карлика AWI0005x3s в туманності Киля. Не виключено, що спектральний клас зірки відповідає Проксимі Центавра (M5.5 Vе). Вік червоного карлика невідомий, але він є кандидатом в асоціацію Киля, об'єкти якої, за сучасними уявленнями, мають бути ровесниками, тобто, нараховують близько 45 мільйонів років", - пише видання.

Як правило, випаровування навколозоряних дисків подібного роду відбувається менш ніж за 30 мільйонів років. Причини "довгого життя" диска AWI0005x3s не уточнюються. Очікується, що близькість об'єкта до Землі (близько 8 тисяч світлових років) спростить його подальше вивчення. У диску можуть перебувати екзопланети — більшість з них раніше були виявлені в таких скупченнях.

Виявити диск вдалося завдяки спільним зусиллям вчених і восьми добровольців. Останні аналізували десятисекундні відеозаписи NASA в рамках проекту Disk Detective. Його учасники класифікують космічні об'єкти, зображення яких отримані за допомогою телескопів WISE та огляду 2MASS — у ньому задіяні телескопи в північному і південному півкулях.

З моменту запуску проекту у 2014 році участь у ньому взяли 30 тисяч цивільних вчених. Всього виконано 2 мільйони класифікацій. За цей час телескоп WISE зафіксував 747 мільйонів космічних об'єктів, кілька тисяч з них, як вважають вчені, можуть бути околозвездными дисками. За словами авторів, без допомоги волонтерів остання знахідка була б неможлива.