Астрономи виявили чергові дивацтва

Астрономи виявили чергові дивацтва "оточеної мегаспорудами" зірки KIC 8462852

У жовтні минулого року вчені-астрономи, виявивши періодичні зміни яскравості світіння зірки KIC 8462852 і висунули інтригуюче припущення, що ця зірка оточена величезним мегаспорудами, сферою Дайсона, що складається, наприклад, з сонячних батарей і побудованої технологічно розвиненою позаземною цивілізацією.

Про це пише Popular Science, посилаючись на статтю вченого-астронома Бредлі Шефера, яка була опублікована в онлайн-журналі arXiv.

Яскравість світіння цієї зірки, віддаленої від Землі на 1480 світлових років, коливається на рівні 20 відсотків, у той час, як рух гігантської планети, розміром з Юпітер, блокувало б не більше одного відсотка від загального світлового потоку. Вчені з інституту SETI, націливши на цю область космосу об'єктиви оптичних і антени радіотелескопів, не виявили там ні радіохвиль, ні імпульсів лазерного світла, які були б доказами існування гіпотетичної позаземної цивілізації.

Трохи пізніше, для пояснення факту періодичного затемнення світла зірки KIC 8462852, вчені висунули гіпотезу про те, що ця зірка оточена багаточисленним "сімейством" комет, щільні хвости яких періодично блокують світло зірки. Однак, результати їхніх останніх досліджень говорять про те, що таке пояснення малоймовірне.

Автором статті, опублікованій в онлайн-журналі arXiv, є вчений-астроном Бредлі Шефер (Bradley Shaefer) з університету Луїзіани. Аналіз даних дозволив йому з'ясувати, що коливання яскравості зірки KIC 8462852 мають не тільки періодичний характер. За весь час спостережень її яскравість плавно знижувалася досить швидкими темпами. І, цілком імовірно, що ці два явища взаємопов'язані один з одним.

З моменту перших спостережень і до теперішнього часу яскравість світіння зірки KIC 8462852 зменшилася від 16.5 до 19.3 відсотків. "Ця тенденція є абсолютно нехарактерною для зірок такого типу" - пише Бредлі Шефер, - "Яскравість світіння таких зірок повинна бути досить стабільною протягом довгого часу. Будь-які значимі зміни яскравості повинні відбуватися у часових рамках, що обчислюються мільйонами років".

Крім з'ясування чергової загадкової поведінки зірки KIC 8462852, Бредлі Шефер підрахував орієнтовну кількість комет, якою і зумовлене це явище, і ця кількість дуже і дуже велика. Він вважає, що сумарна маса всіх гіпотетичних комет, що обертаються навколо зірки KIC 8462852, в чотири рази перевищує сумарну масу всіх об'єктів пояса Койпера.

"Я не бачу можливості існування 648 тис. гігантських комет в межах однієї зоряної системи. Але, навіть якщо все це існує насправді, ймовірність того, що їх орбіти настільки чітко синхронізовані і розташовані так, що рух комет призводить до поступового зниження яскравості зірки, наближене до нуля "- пише Бредлі Шефер, - "А якщо розглядати, що все це відбувається в проміжку часу, довжиною в століття, то "кометна гіпотеза" пояснення змін яскравості зірки абсолютно не витримує ніякої критики".

На жаль, Бредлі Шефер сам не висуває власної альтернативної теорії, його робота лише служить черговим підтвердженням того факту, що в районі зірки KIC 8462852 відбувається щось дивне.