На часі відновлення держпрограм для соціально вразливих громадян – Урядовий контактний центр

На часі відновлення держпрограм для соціально вразливих громадян – Урядовий контактний центр

Укрінформ
Право на житло є однією з базових потреб людини, тож сьогодні одним із можливих шляхів його реалізації експерти вважають відновлення державних житлових програм, які декілька років тому припинили своє існування формально через кризу в будівельній галузі, а фактично за браком необхідних коштів.

Розвиток державних житлових програм на даному етапі має не лише соціальну, але й економічну складову. Передусім, це поліпшення житлових умов соціально вразливих верст громадян, яких упродовж останніх років в Україні побільшало, зокрема, сімей внутрішніх переселенців та учасників АТО. Практично всі вони потребують допомоги держави у вирішенні житлового питання. Крім того, це позитивно вплине на демографічну ситуацію в державі й припинення відтоку робочої сили з України, а також додатково залучить у будівельну галузь інвестиції та створить нові робочі місця.

У жовтні поточного року Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства спільно з Державним фондом сприяння молодіжному житловому будівництву підготувало бюджетний запит до проекту Державного бюджету на 2017 рік для фінансування двох програм – пільгового молодіжного кредитування та доступного житла. Нині вони потребують актуалізації та відновлення повноцінного фінансування з Державного бюджету України, проте чимало проблем житлового будівництва не втрачають своєї актуальності роками. Серед них: надання дозволів на будівництво, перепланування будинків, узаконення самобудов тощо. Пов’язано це з тим, що через погрішності з документацією люди часто не можуть отримати право власності на забудову, а зрештою, не можуть її продати, подарувати чи заповісти у спадок.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру (Центр), з початку 2016 року на урядову «гарячу лінію» надійшло близько 700 звернень з питань житлового будівництва. Громадяни передусім зверталися щодо невиконання умов договору інвесторами, правил видачі ліцензій та дозволу на будівництво, здійснення незаконних перепланувань, узаконення самочинного будівництва, права власності на об’єкти незавершеного будівництва тощо.

Так, заявниця з м. Буча на Київщині звернулася на урядову «гарячу лінію» з проханням допомогти отримати документи на квартиру багатоповерхового будинку, в будівництво якої вона інвестувала кошти через укладання договору із забудовником. За словами жінки, будинок увели в експлуатацію рік тому, проте документи вона так і не отримала. Виконкомом Бучанської міськради зроблено запит на ім’я забудовника з метою з’ясування умов придбання житлового приміщення громадянкою. Невдовзі між громадянкою та забудовником було досягнуто домовленостей про отримання усіх правоустановчих документів на придбану нею квартиру.

Житель Одещини, інвалід III групи, поскаржився на бездіяльність представника Державної архітектурно-будівельної інспекції (ДАБІ), який вже майже рік перевіряє законність перепланування в сусідній квартирі. Громадянин навіть навів перелік перепланувань: заміна стіни, добудова балкону, перепланування опалення та каналізаційної системи тощо. Крім того, будівельні роботи тривають, тому чоловік просить залучити до перевірки перепланування іншого працівника ДАБІ, а попереднього притягти до відповідальності за бездіяльність. Держаною архітектурно-будівельною інспекцією чоловікові повідомлено про здійснення позапланової перевірки у квартирі, де здійснюється  перепланування. Власницю цієї квартири притягнуто до адміністративної відповідальності за порушення прав виконання будівельних робіт. Представники ДАБІ декілька разів потому повторно приїжджали на квартиру для перевірки припису щодо усунення порушень, проте не застали власницю квартири. Надалі представники ДАБІ будуть залучати правоохоронні органи для проведення подальших перевірок.

Громадянин зі Львівщини зателефонував на урядову «гарячу лінію» щодо перенесення здачі в експлуатацію житлового будинку, оскільки це вже триває впродовж двох років. Заявник повідомив, що будинок не підключено до газо-, водо- і електропостачання. Він особисто намагався з’ясувати із забудовником строки здачі житлового об’єкту в експлуатацію, але спільної мови так і не знайшов. Чоловік прохав допомогти йому отримати житло, адже згідно з угодою із забудовником він має на це право. Львівською облдержадміністрацією та Львівською міськрадою питання громадянина взято під контроль.

Сподіваємося, що ця відповідь не є формальною відпискою, а стане громадянину  реальною підтримкою отримати своє житло найближчим часом.

За період з 28 жовтня по 3 листопада 2016 року на урядову «гарячу лінію» надійшло 128 тисяч 644 дзвінка, а також 977 звернень зареєстровано через Інтернет.

Отримати відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію громадяни можуть, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 15-45 у цілодобовому режимі та безкоштовно як зі стаціонарних, так і з телефонів мобільних операторів (Київстар, Vodafone Україна, Lifecell).

Для підприємців «гаряча лінія» діє за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Киянам надається прямий міський телефон урядової «гарячої лінії» за номером: 284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру за адресою: www.ukc.gov.ua.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-