Рівень медіаграмотності українців вищий, ніж у європейців - експерт

21.10.2016 14:54 570

Рівень знань, навичок та умінь, які дозволяють аналізувати інформацію, критично оцінювати складні процеси функціонування медіа в українців через складну ситуацію, в якій опинилася держава, вищий, ніж у європейців.

Таку думку висловив під час презентації в Укрінформі результатів проекту для журналістів та блогерів з пошуку та обробки інформації з використанням новітніх технологій, методик медіа-розвідки журналістських розслідувань – OSINT (Open Source Intelligence - розвідка на основі відкритих джерел) керівник проекту, директор Інституту Постінформаційного Суспільства, радник міністра інформаційної політики України Дмитро Золотухін, повідомляє кореспондент агентства.

«Я вважаю, що громадяни України у цьому більше досвідчені, краще підготовлені до таких ризиків та загроз, ніж громадяни Європи», - сказав Золотухін.

На його переконання, мешканці країн Європи не є постійними заручниками загрози війни. «Вони вважають, що вільна преса - це об'єктивна преса. Звісно, є питання якихось політичних прихильностей, але такої тотальної недовіри до ЗМІ немає», - сказав радник міністра.

Навпаки, наголосив Золотухін, нашим співвітчизникам протягом останніх трьох років доводиться постійно загартовуватися, вчитися відокремлювати правду від фейків, оскільки медіа загрози та інформаційні вкиди вже не є для нас новиною.

У свою чергу, заступник міністра інформаційної політики Артем Біденко додав, що окрім медіаграмотності, в українців значно зріс рівень політичної грамотності. «Суспільство СНД більш є обізнаним та зацікавленим подіями у політики та соціальній сфері», - сказав він.

Чиновник відзначив, що мешканці Заходу так активно не цікавитися політикою, не дивляться багато політичних ток-шоу. «Така обізнаність у західних країнах є властивою лише під час виборчих кампаній, а в Україні, Росії та Грузії це ж більш постійне явище», - сказав він.

Водночас заступник міністра наголосив, що порівнянні із європейцями, українці мають нижчу професійну грамотність представників медіа, політичних рухів, громадських організацій, політологів, лідерів думок в тих чи інших сферах. «Це відбувається в силу слабшої освіти медіа, у тому числі, в силу того, що медіа є більш залежними, тобто, не виховують звичку до пошуку, до альтернативного погляду», - пояснив він.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-