Громадяни звертаються на урядову «гарячу лінію» з питань митного контролю

Громадяни звертаються на урядову «гарячу лінію» з питань митного контролю

Укрінформ
Зміни у роботі митниці, відповідно до плану пріоритетних дій уряду на 2016 рік, затвердженому розпорядженням Кабінету Міністрів від 27.05.2016 р. № 418, передбачають системне її реформування, спрямоване передусім на подолання корупції, боротьбу з контрабандою та порушеннями митних правил загалом.

Одним із перших кроків у цьому напрямі є запровадження автоматизованої системи митних послуг «єдине вікно» на митницях України з 1 серпня 2016 року. Так, постановою уряду від 25 травня 2016 р. №364 затверджено Порядок інформаційного обміну між органами доходів і зборів, іншими державними органами та підприємствами за принципом «єдиного вікна» з використанням електронних засобів передачі інформації. Даний Порядок передбачає здійснення усіх видів контролю (митного, санітарно-епідеміологічного, ветеринарно-санітарного, фітосанітарного, екологічного, радіологічного тощо) за допомогою електронного обміну даними. Таким чином, замість печаток і штампів державних органів на паперових документах будуть проставлятися електронні позначки у загальній базі даних. Створення «єдиного вікна» дозволить значно спростити митні процедури та скоротить час на їх проведення, мінімізує людський фактор при прийнятті рішень митниками та контролюючими органами, що дозволить значно знизити корупційні ризики і можливості для перевищення службових повноважень.

Так, на прийняття рішення контролюючим органом щодо здійснення відповідного виду контролю виділяється лише 4 години. В іншому випадку застосовується принцип «мовчазної згоди», тобто ІТ-система автоматично формує позитивне рішення про проведення відповідного виду державного контролю, що є підставою для завершення митного контролю та митного оформлення товарів. Окрім того, огляд товарів проводиться одночасно всіма контролюючими органами не пізніше як через 24 робочі години від запропонованого підприємством часу.

Обсяг таких процедур та порядок їх застосування визначаються відповідно до Митного кодексу, інших нормативно-правових актів, а також міжнародних договорів України.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру (Центр), з початку 2016 року на урядову «гарячу лінію» від громадян надійшло майже 200 звернень стосовно питань дотримання правил перетину кордону України, здійснення митного контролю, сплати митних платежів, затримок у проходженні контролю, дотримання правил переміщення через кордон транспортних засобів, сплати митних платежів, перевезень на пільгових умовах тощо.

Зокрема, заявник з м. Київ, підприємець, зателефонував на урядову «гарячу лінію» та поскаржився на начальника одного з митних постів Київської міської митниці Державної фіскальної служби, який, на його думку, безпідставно затягував процес замитнення товарів на експорт, тобто зволікав з оформленням митних декларацій. Громадянин повідомив, що особисто передав на митницю повний перелік необхідних документів, а також ще й додатковий пакет паперів із уточненнями. Киянин просив вжити відповідних заходів для прискорення процесу митного оформлення товарів на експорт. Невдовзі заявнику було надіслане письмове повідомлення від начальника Київської міської митниці ДФС, у якому було почасово розписане митне оформлення зазначених товарів, що відповідає вимогам законодавства.

Заявниця з м. Харків звернулася на урядову «гарячу лінію» щодо порушення норм оформлення вантажної митної декларації інспектором Харківської митниці ДФС. Громадянка переконувала, що цей процес не повинен займати більше 4-х годин, а насправді він тривав більше доби, і це є порушенням Митного кодексу України. Жінка просила вжити термінових заходів щодо завершення митного оформлення вказаної декларації та притягнути винних до відповідальності. У Харківській митниці Державної фіскальної служби громадянці повідомили, що заявлений нею в електронній декларації товар мав пройти відповідні митні процедури, зокрема, перевірку на дотримання прав інтелектуальної власності, ідентифікацію шляхом цифрової фотозйомки тощо. В цілому митний огляд було проведено у можливо короткий строк.

Робітник із м. Дніпро зателефонував на урядову «гарячу лінію» з приводу пришвидшення процесу передачі інформації Головному сервісному центру МВС у Дніпропетровській області для постановки легкового транспортного засобу на облік, який він ввіз в Україну ще на початку поточного року. За сприяння представників Дніпропетровської митниці ДФС громадянину нарешті вдалася зареєструвати автомобіль.

Отже, сьогодні урядова «гаряча лінія» є дієвим механізмом взаємодії уряду з громадянами, що дає можливість вирішувати проблеми, про які йдеться у зверненнях.

За період з 17 по 23 червня 2016 року на урядову «гарячу лінію» надійшло 34 тисячі 219 дзвінків, а також 552 звернення зареєстровано через Інтернет.

Урядова «гаряча лінія» працює цілодобово за номером: 0-800-507-309 (безкоштовно зі стаціонарного телефону).

Для постраждалих під час Революції Гідності діє спеціалізована «гаряча лінія» за окремим номером: 0-800-505-607.

Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Киянам надається прямий телефон «гарячої лінії» за коротким номером: 15-45 або за міським номером: 284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Центру.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-