Найактуальнішими для вимушених переселенців залишаються питання соцзахисту – Урядовий контактний центр

27.05.2016 21:20 960

Відтоді як Україна зіткнулася із зовнішньою військовою агресією минуло два роки. Після анексії Криму та через військові дії на Сході України чимало громадян стали переселенцями не тільки фактично, а й юридично. Так, після підписання Президентом України Закону від 20.10.2014 р. №1706-VII «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» вимушені переселенці із зони проведення АТО отримали статус внутрішньо переміщених осіб (ВПО).

За офіційними даними Міністерства соціальної політики, на сьогодні взято на облік понад 1 мільйон 800 тисяч переселенців з Донбасу та Криму. Практично всі вони потребують допомоги в питаннях соцзахисту.

Отже наша держава не кинула людей напризволяще, організовано системну роботу всіх профільних структур для соціального захисту населення. І це питання є найактуальнішим у різних регіонах України, куди потрапили нині вимушені переселенці.

Так, регулярно щомісяця переселенцям надається державна адресна допомога згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 р. №505 «Про надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг». Проте вимушені переселенці потребують комплексної допомоги держави, як у питаннях працевлаштування, так і стосовно влаштування дітей до дитячих садків і шкіл, а також отриманні матеріальної допомоги тощо.

3 січня 2016 року набрав чинності Закон України від 24 грудня 2015 р. №91-VIII «Про внесення змін до деяких законів України щодо посилення гарантії дотримання прав і свобод внутрішньо переміщених осіб», у якому зафіксовано ряд нововведень для ВПО. Зокрема, відповідно до Закону, роботодавцям за працевлаштування осіб, які переїхали з тимчасово окупованої території, зони проведення АТО, надається компенсація витрат на оплату праці таких осіб. При цьому на роботодавця покладається обов'язок забезпечити зайнятість таких осіб протягом періоду, вдвічі більшого, ніж виплата компенсації. Крім того, зареєстрованим переселенцям передбачено надання компенсації витрат на переїзд до місцевості, де вони працюватимуть, а також на проходження медичного огляду при працевлаштуванні.

Загалом системному вирішенню проблем переміщених осіб покликана сприяти і Комплексна державна програма щодо підтримки, соціальної адаптації та реінтеграції громадян України, які переселилися з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції в інші регіони України, на період до 2017 року, затверджена постановою Кабінету Міністрів від 16 грудня 2015 р. №1094. А про те, як реально виконуються закони на місцях, свідчать звернення громадян на урядову «гарячу лінію».

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру (Центр), з початку 2016 року на урядову «гарячу лінію» надійшло майже 25 тисяч звернень від внутрішньо переміщених осіб щодо їх соціального захисту.

Вимушених переселенців здебільшого турбують питання призначення, отримання чи пришвидшення отримання щомісячної адресної допомоги, аби покрити витрати на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, соціальної допомоги сім’ям з дітьми та малозабезпеченим родинам. Вони звертаються також по допомогу в отриманні коштів для вирішення інших нагальних соціально-побутових проблем, зокрема оплати лікування, наданні гуманітарної допомоги: продуктів харчування, засобів особистої гігієни, одягу тощо.

Так, мати-одиначка, яка нині проживає в Закарпатській області з чотирма неповнолітніми дітьми, звернулася на урядову «гарячу лінію» через затримку соціальних виплат на дітей упродовж трьох місяців поточного року. Жінка просила допомогти з виплатою коштів, адже без державної допомоги ледве зводить кінці з кінцями. Після дзвінка на  урядову «гарячу лінію» громадянці були здійснені всі виплати у повному обсязі.

Заявник-переселенець, який мешкає в Одеській області, зателефонував на урядову «гарячу лінію», аби йому як ВПО посприяли в отриманні адресної матеріальної допомоги. Чоловік повідомив, що зробив як слід усе залежне від нього: зареєструвався в Управлінні праці і соціального захисту населення Саратської районної держадміністрації, подав відповідну заяву на отримання допомоги, проте з початку року жодних виплат він так і не отримав. Щоб зайве не хвилюватися, вирішив подзвонити на урядову «гарячу лінію» і з’ясувати. Зворотним зв’язком із громадянином було встановлено, що державна допомога як вимушеному переселенцеві йому нарешті була виплачена.

Заявниця із с. Миколаївка Луганської області, яка виїхала на тимчасове проживання до м. Щастя разом із чоловіком, звернулася на урядову «гарячу лінію» через його хворобу. Чоловік має цукровий діабет і потрапив до реанімаційного відділення міської лікарні через ускладнення захворювання. Жінка повідомила, що хворий потребує лікування, але таких коштів у них немає. Громадянка просила сприяння у безкоштовному лікуванні чоловіка, який має хронічне захворювання. Під час зворотного зв’язку із заявницею встановлено, що її чоловіка було проліковано безкоштовно, його життю тепер ніщо не загрожує: стан здоров’я покращився, адже хворого перевели з реанімаційного до терапевтичного відділення. За це сім’я переселенців з Луганщини була щиро вдячна фахівцям Урядового контактного центру.

Сьогодні урядова «гаряча лінія» дозволяє захистити права та свободи вимушених переселенців, а також впливати на реалізацію послідовної державної політики у цій сфері.

За період з 20 по 26 травня 2016 року на урядову «гарячу лінію» надійшло 34 тисячі 892 дзвінки, а також 672 звернення зареєстровано через Інтернет.

 Урядова «гаряча лінія» працює цілодобово за номером: 0-800-507-309 (безкоштовно зі стаціонарного телефону).

 Для постраждалих під час Революції Гідності діє спеціалізована «гаряча лінія» за окремим номером: 0-800-505-607.

 Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045.

 Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

 Киянам надається прямий телефон «гарячої лінії» за коротким номером: 15-45 або за міським номером: 284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Центру за адресою: www.ukc.gov.ua.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-