Громадяни звертаються на урядову "гарячу лінію" за сприянням у захисті своїх прав

19.02.2016 17:44 825

Процес реформування системи правоохоронних органів, який розпочався зі створення Національної поліції відповідно до Закону "Про Національну поліцію", триває і є незворотним. Занадто високий рівень очікування суспільства від поліції щодо нових підходів до забезпечення публічної безпеки і порядку, охорони прав і свобод людини, протидії злочинності.

Підвищення довіри населення до поліції є однією з ключових цілей проведення реформи. А від того, як працюватиме нова патрульна поліція, буде залежати і те, яким чином громадяни ставитимуться до органів внутрішніх справ в цілому. Адже задоволеність діяльністю працівників поліції впливає на готовність громадян допомагати правоохоронцям у випадку необхідності. Допомога поліції включає в себе готовність виступати як свідок, допомогти припинити правопорушення, затримати злочинця, повідомити про потенційний злочин, підозрілу ситуацію або підозрілих осіб тощо.

Єдиним індикатором проведення реформування правоохоронної системи, в результаті якого відбуваються зрушення в бік виконання вимог людини на охорону її прав, має бути суспільна думка, а не звіти й оцінки самих правоохоронців. Водночас аналіз звернень громадян на урядову "гарячу лінію" свідчить про різноплановий характер оцінки роботи нової поліції.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру (Центр), упродовж 2015 року та з початку 2016 року на урядову "гарячу лінію" надійшло понад 33 тисячі звернень стосовно роботи Міністерства внутрішніх справ та Національної поліції України.

Отже, серед проблем, з якими звертаються громадяни, є основні: посягання на власність (крадіжки, шахрайство), на честь, здоров'я та життя людини (словесні образи, побої, насильство); порушення громадського порядку та спокою (виготовлення та розповсюдження наркотиків і алкоголю, сварки між сусідами, порушення спокою громадян). Значна частина звернень (44% від загальної кількості) стосується службової діяльності працівників поліції (бездіяльність при розслідуванні злочинів, затягування процесу слідства, відмова у відкритті кримінального провадження, перевищення службових повноважень).

Так, заявник, який проживає у Підгаєцькому районі Тернопільської області, зателефонувавши на урядову "гарячу лінію", повідомив про крадіжку майна з його будинку. Наступного дня після крадіжки він звернувся до районного відділу поліції. Проте, поліцейські, за його словами, не вживають заходів щодо розслідування злочину. Заявник просив посприяти у належному розслідуванні злочину та поверненні вкраденого. За результатами розгляду звернення, у Підгаєцькому райвідділі Національної поліції повідомили, що особу викрадача встановлено та зобов'язано повернути викрадене майно.

Мешканець м. Рубіжне Луганської області звернувся зі скаргою на слідчих міського відділу Національної поліції, у зв'язку з їх бездіяльністю під час проведення розслідування у справі щодо конфліктної ситуації, яка сталася у кав'ярні між заявником та раніше засудженим родичом одного зі слідчих. Чоловік наніс заявнику фізичні ушкодження (числені забої, зламав ніс) та силоміць заволодів його золотою каблучкою, про що заявник має відповідні документи та свідків. Також він зазначив, що має довідку про загрозу зриву вагітності дружини, яка перебувала у кав'ярні та була свідком подій. Просив провести службову перевірку щодо бездіяльності та неправомірності дій зазначених посадових осіб.

У Рубіжанському відділі поліції Головного управління Національної поліції в Луганській області поінформували, що за фактом звернення проведено службове розслідування. Матеріали долучені до кримінального провадження за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого статтею 296, ч.I КК України. Слідчому вказано на недопущення порушень у службовій діяльності та своєчасність повідомлення заявнику про проведення слідчих дій.

Водночас на урядову "гарячу лінію" надходять сотні подяк на адресу працівників правоохоронних органів. Так, киянин звернувся з подякою працівникам чергової частини Головного управління поліції м. Київ за професійність, ввічливість, належне та чуйне ставлення до громадян, які звертаються за допомогою. Зі свого боку Головне управління поліції м. Київ надіслало заявнику листа з подякою за високу оцінку роботи працівників столичної поліції.

Полтавчанка висловила подяку працівнику Київського управління Національної поліції м. Полтава за сприяння у наданні її сину довідки про несудимість. Головне управління Національної поліції в Полтавській області також надіслало вдячного листа за теплі слова на адресу офіцера поліції.

І таких прикладів вдячності громадян працівникам нової поліції чимало, що є свідченням зростання довіри до правоохоронних органів.

За період з 12 по 18 лютого 2016 року на урядову "гарячу лінію" надійшло 72 тисячі 772 дзвінка, а також 765 громадян звернулись через Інтернет.

Урядова "гаряча лінія" працює цілодобово за номером: 0-800-507-309 (безкоштовно зі стаціонарного телефону). Для постраждалих під час Революції Гідності діє спеціалізована "гаряча лінія" за окремим номером: 0-800-505-607.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової "гарячої лінії": +38(044)284-19-15.

Киянам надається прямий міський телефон "гарячої лінії" за номером: 284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Центру.

Повна версія сайту
Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-