Громадян хвилюють питання якісної роботи правоохоронців - Урядовий контактний центр

Громадян хвилюють питання якісної роботи правоохоронців - Урядовий контактний центр

Укрінформ
З ухваленням Закону України "Про Національну поліцію" суспільство очікує, що поліцейська і патрульна служби, а також кримінальна поліція запрацюють як правоохоронні органи справжньої європейської держави. 

Водночас світовий досвід поліцейської діяльності свідчить, що без належної підтримки з боку населення не варто і сподіватися на ефективність охорони громадського порядку, попередження і розслідування злочинів. Адже, за європейськими стандартами, робота поліції має соціальну спрямованість. Навчання і професійна підготовка майбутнього співробітника орієнтовані на захист, насамперед, прав та свобод громадянина, усвідомлення того, що він особисто і поліція загалом утримуються за рахунок податків населення, отже, відповідно, й служать платнику податків.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру (Центр), впродовж 2015 року на урядову "гарячу лінію" надійшло майже 27 тисяч звернень, що стосуються роботи Міністерства внутрішніх справ та Національної поліції України.

Основні теми звернень: посягання на власність (крадіжки, шахрайства), на честь, здоров’я та життя людини (словесні образи, побої, насильство), порушення громадського порядку (виготовлення та розповсюдження наркотиків і алкоголю, сварки між сусідами, порушення спокою громадян). Одним з найактуальніших є питання якісного виконання професійних обов’язків працівниками цих органів.

Так, житель м. Дніпропетровськ, учасник АТО, звернувся зі скаргою на правоохоронців. Заявник повідомив, що його невмотивовано не допустили до будівлі Дніпропетровської обласної ради, де він мав оформити документи щодо отримання земельної ділянки. За результатами розгляду звернення Управлінням Державної служби охорони ГУМВС України в Дніпропетровській області, правоохоронців, які того дня здійснювали пропускний режим у вказану будівлю, притягнуто до дисциплінарної відповідальності. Чоловік залишився задоволеним розглядом свого звернення, що підтверджено зворотним зв’язком.

А працівники Приморського райвідділу Маріупольського МУ ГУМВС України в Донецькій області, як повідомив житель м. Маріуполь, безпідставно вилучили у нього технічний паспорт на автомобіль. Упевнений у неправомірності дій правоохоронців заявник вирішив звернутися зі скаргою на урядову "гарячу лінію" і отримав позитивний результат. Вилучений документ було повернуто власнику автомобіля.

Знайома для багатьох громадян ситуація, коли на виклик правоохоронці відмовляються приїхати через відсутність бензину і просять зачекати до завтра. Це особливо неприпустимо, коли йдеться про здоров’я або смерть близьких. Такий випадок стався із жителькою м. Буча Київської області, батько якої помер від серцевої хвороби. Жінка неодноразово зверталася за номером телефону "102", проте дільничний інспектор так за викликом і не прибув. Й оскільки жінці потрібні були документи для похорону батька, вона зателефонувала на урядову "гарячу лінію" з проханням допомогти отримати їх. Та лише після звернення заявниці на урядову "гарячу лінію" необхідні документи були оперативно надані правоохоронцями, що підтверджено зворотним зв’язком.

Отже саме фахівці Центру, приймаючи дзвінки на урядову "гарячу лінію", стають мимоволі свідками різних трагічних, кримінальних та побутових історій. Наприклад, заявниця з м. Павлоград Дніпропетровської області (мати двох неповнолітніх дітей) звернулася з проханням посприяти з приїздом працівників міліції. Вона повідомила, що її батько, перебуваючи у сильному алкогольному сп'янінні, погрожує фізичною розправою. Жінка запевняла, що неодноразово телефонувала на номер "102", але на дзвінки не відповідали. І прикро, що лише після звернення на урядову "гарячу лінію" протягом декількох хвилин приїхали працівники міліції та забрали батька до райвідділу. В результаті на зазначений випадок до окремих співробітників чергової частини Павлоградського міськвідділу ГУ МВС України в Дніпропетровській області вжито заходи реагування. З батьком заявниці проведено бесіду профілактичного характеру, винесено офіційне попередження про недопущення скоєння насильства в сім’ї та складено протокол.

Слід уточнити, що ці події відбувалися до набрання чинності Законом "Про Національну поліцію". До речі, у Міністерстві внутрішніх справ повідомляють, що із залученням до служби патрульних поліцейських оперативність реагування на злочини зросла в три-чотири рази. І це підтверджують окремі звернення на урядову "гарячу лінію". Так, жителька с.Подвірки Дергачівського району Харківської області звернулася з проханням оголосити подяку працівнику Ленінського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Харківській області за сприяння у поверненні викраденого мобільного телефону.

Не все так добре склалося у наступній історії. Небайдужа харків’янка поскаржилася на сусіда, який, на її думку, вживає й розповсюджує наркотичні засоби. За словами заявниці, з ним проживає не рідна йому дитина віком 1,5 роки. Жінка повідомила фахівцям Центру, що викликала працівників патрульної служби, які зафіксували вищевикладене та підтвердили, що дитина знаходиться в квартирі, проте жодних заходів щодо вилучення дитини з небезпечної квартири ними не було вжито. Жінка була стурбована, що вже п’яту добу дитина перебуває у закритому приміщенні, де постійно відчувається запах наркотичних засобів. За результатами розгляду звернення Орджонікідзевським райвідділом Харківського міськуправління ГУ МВС України в Харківській області поінформовано, що з сусідом заявниці проведено комплекс передбачених законодавством заходів, спрямованих на недопущення у подальшому подібних випадків. А заявниця під час зворотного зв’язку повідомила, що за її ініціативою було викликано бригаду швидкої допомоги, працівники якої забрали дитину до медичного закладу на обстеження та надання необхідної медичної допомоги. Зазначений приклад є підтвердженням того, що нова поліція має тісно співпрацювати та взаємодіяти з громадськістю. Лише за таких умов рівень довіри громадян до правоохоронних органів зростатиме.

За період з 11 по 17 грудня 2015 року на урядову "гарячу лінію" надійшло 84 тисячі 635 дзвінків, а також 719 громадян звернулося через Інтернет.

Урядова "гаряча лінія" працює цілодобово за номером: 0-800-507-309 (безкоштовно зі стаціонарного телефону).

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової "гарячої лінії": +38 (044)284-19-15. Киянам надається прямий міський телефон "гарячої лінії" за номером: 284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Центру за адресою: www.ukc.gov.ua.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-