Останні новини


Громадяни сподіваються на якісну і своєчасну меддопомогу - Урядовий контактний центр

04.12.2015 14:52 798

Система охорони здоров'я в Україні є вкрай застарілою, вона майже не зазнала змін з радянських часів. За оцінками експертів, її теперішній стан характеризується високими показниками захворюваності, смертності та інвалідності, особливо від неінфекційних захворювань: онкологічних, серцево-судинних, цереброваскулярних та хвороб обміну речовин. 

Громадяни отримують часто неякісну і несвоєчасну допомогу, особливо незахищеними є верстви населення, які не можуть самостійно оплачувати своє лікування.

Так, Урядовим контактним центром (Центр) у вересні поточного року було проведено прогнозне дослідження шляхом телефонного опитування заявників, які звернулися на урядову "гарячу лінію", стосовно якості надання медичних послуг населенню. На прохання фахівців Центру громадяни дали відповіді на запитання: що визначає якість медичних послуг? Отже 61,1% громадян на перше місце поставили кваліфікацію медичного персоналу, на друге й третє – належне фінансування державних і комунальних медичних закладів (35,4%) та оснащення медичних закладів сучасною апаратурою (31,1%). Крім того, заявники зазначили, що при визначенні якості медичних послуг важливими також є наявність необхідних ліків як у лікарнях, так і в аптеках (27%), а також профілактика захворювань, диспансеризація (16,3%). Серед інших факторів, які визначають якість медичних послуг, були названі такі: доступні ціни на медичні послуги, культура поведінки та ставлення медичного персоналу до пацієнта, вчасне надання медичної допомоги, достатня кількість лікарів та наявність медичної страховки.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Центру, на урядову "гарячу лінію" з початку 2015 року надійшло майже 4 000 звернень з питань, пов’язаних з якістю надання медичної допомоги державними та комунальними лікувальними закладами.

Заявники порушували питання щодо відмови у безкоштовному обслуговуванні у державних та комунальних медичних закладах, сприяння у госпіталізації до вказаних медзакладів, оформлення медичних документів, незадовільного рівня організації прийому пацієнтів тощо. Переважно зверталися жителі Дніпропетровської, Харківської, Донецької, Одеської областей та м. Київ.

Так, заявник з м. Новомосковськ Дніпропетровської області просив сприяння у госпіталізації своєї дружини (діагноз - набряк головного мозку) до медичного закладу, оскільки у центральній міській лікарні подружжя отримало немотивовану відмову. Звернення на урядову "гарячу лінію" допомогло вирішити проблему - хвору було госпіталізовано до неврологічного відділення лікарні м. Новомосковськ, що підтверджено зворотним зв’язком.

Жителька м. Березівка Одеської області повідомила фахівцям Центру, що її родич захворів на запалення легенів, попередньо його було госпіталізовано до Березівської центральної районної лікарні, але після проведеного курсу лікування стан його здоров’я не поліпшився. Жінка просила допомоги у направленні хворого до лікарні у м. Одеса. За результатом розгляду звернення, родича було госпіталізовано до Одеської обласної клінічної лікарні та надано необхідну медичну допомогу.

Відповідно до статті 49 Конституції України у державних і комунальних закладах охорони здоров’я медична допомога надається безоплатно. Проте сьогодні державний бюджет забезпечує вітчизняну медицину тільки половиною необхідного мінімуму, іншу ж половину фактично доплачують громадяни з власної кишені, купуючи необхідні ліки, сплачуючи за медичні послуги та обстеження. Про це, зокрема, йдеться у звіті Центру досліджень соціальних комунікацій щодо реформування системи охорони здоров'я 

Вимушена переселенка з Донецької області звернулася на урядову "гарячу лінію" за сприянням у безкоштовному проведенні оперативного втручання. Жінка повідомила, що її невістку госпіталізовано до центральної міської лікарні ім. Тітова у м. Лисичанськ Луганської області. Під час зворотного зв’язку із заявницею з’ясовано, що хворій було проведено хірургічну операцію за рахунок бюджетних коштів. Цей та наступний приклади свідчать, що фахівці Центру з особливою увагою ставляться до звернень вимушених переселенців. Так, заявник з Донеччини, який тимчасово проживає у м. Сторожинець Чернівецької області, просив допомогти у наданні належної медичної допомоги своїй дружині, яку було госпіталізовано до Чернівецької обласної клінічної лікарні, у зв’язку із загостренням перебігу вагітності. Чоловік повідомив, що його дружину виписують із обласної клінічної лікарні для продовження лікування у Сторожинецькій центральній районній лікарні, але вказаний медзаклад не забезпечений медичним обладнанням для надання належної медичної допомоги. Після звернення на урядову "гарячу лінію" його дружину залишили для продовження лікування в Чернівецькій обласній клінічній лікарні.

Особливо пригнічують бюрократичні перешкоди, коли йдеться про життя і здоров’я близьких. Заявниця з м. Шпола Черкаської області поскаржилася на лікаря Національного інституту раку (м. Київ), де проходив курс лікування її батько – онкохворий. Лікар відмовив у видачі історії хвороби батька. Жінка зазначила, що її батька було направлено для подальшого лікування до Черкаського обласного онкологічного диспансеру, але у вказаному закладі охорони здоров’я не надають медичної допомоги без пред’явлення історії хвороби. Лише після звернення на урядову "гарячу лінію" батькові заявниці видали історію хвороби в Національному інституті раку.

Військовослужбовець Прикордонних військ, який проходить службу в зоні проведення АТО, не міг потрапити  на прийом до лікаря через великі черги у Лисичанській міській стоматологічній поліклініці Луганської області. Чоловік зателефонував на урядову "гарячу лінію" та зареєстрував звернення щодо незадовільної організації прийому пацієнтів у цьому медзакладі. У територіальному медичному об’єднанні м. Лисичанськ повідомили, що заявнику було надано необхідну медичну допомогу в день звернення на урядову "гарячу лінію", що підтверджено зворотним зв’язком.

За період з 27 листопада по 3 грудня 2015 року на урядову "гарячу лінію" надійшло 53072 дзвінки, а також 592 громадянина звернулося через Інтернет.

Урядова "гаряча лінія" працює цілодобово за номером: 0-800-507-309.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової "гарячої лінії": +38 (044) 284-19-15. Киянам надається прямий міський телефон "гарячої лінії" за номером: 284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Центру за адресою: www.ukc.gov.ua.

Повна версія сайту
Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-