Проблемні питання експорту українського зерна та шляхи їх вирішення

Проблемні питання експорту українського зерна та шляхи їх вирішення

Укрінформ
8 листопада  об 11.00 відбулася прес-конференція на тему: "Проблемні питання експорту українського зерна в 2016-2017 маркетинговому році. Забезпеченність вагонами, автомобілями та баржами". (Зала 1)

Організатор: Українська Зернова Асоціація.

Учасники: Володимир Клименко - президент Української Зернової Асоціації; Микола Горбачьов - співголова Комітету із зернових та олійних культур Європейської Бізнес Асоціації (ЄБА); Володимир Осадчук - співголова Комітету Палати з питань АПК Американської торгівельної палати (АТП) в Україні; Андрій Заблоцький - керівник сектору "Сільське господарство" Офісу ефективного регулювання (BRDO).

Підсумкові матеріали:

У поточному МР очікується рекордний експорт зернових - 41 млн тонн -  Українська зернова асоціація

У 2016-2017 маркетинговому році(МР) очікується рекордний експорт зернових — 41 млн т, що на 2 млн т більше ніж минулого року.

Про це на прес-конференції в Укрінформі «Проблемні питання експорту українського зерна у 2016-2017 маркетинговому році» заявив президент Української зернової асоціації Володимир Клименко, повідомляє кореспондент агентства.

«Цього року ми чекаємо на експорт зернових близько 41 млн т - це знову рекорд. У нас дуже великий урожай соняшнику. Ми оцінюємо обсяг експорту зернових, олійних і продуктів переробки зернових і маслянистих на рівні 45 млн т. Такий обсяг Україна ніколи не перевозила на експорт», - сказав він.

Клименко нагадав, що минулого року Україна експортувала трохи більше 39 млн тонни зернових, і на той момент це був рекордний обсяг.

«Ми експортували такий обсяг тільки завдяки тому, що вирішили питання скасування сертифікатів карантинного й сертифікату якості зерна які оформлялися на кожен транспортний засіб», - зазначив він.

Україна не може вивезти 7 млн т зерна на експорт через обмеження щодо перевантажень на вантажному транспорті

Обмеження на автошляхах щодо перевантажень на вантажному транспорті, встановлене Міністерством інфраструктури, ставить під сумнів спроможність України вивезти на експорт 7 млн тонн зерна.

Про це на прес-конференції в Укрінформі «Проблемні питання експорту українського зерна в 2016-2017 маркетинговому році» заявив президент Української зернової асоціації Володимир Клименко, повідомляє кореспондент агентства.

«Великою несподіванкою стали заходи, прийняті Мінінфраструктури ще на початку сезону, до збирання врожаю, коли раптом вони, для недопущення перевантаження на автомобільному транспорті на дорогах, зробили обмеження щодо перевезення вдвічі. Фактично, якщо брати минулий рік, близько 14 млн тонн зерна перевозилося автотранспортом. Ми вже писали відповідні листи Гройсману, в Мінінфраструктури, що якщо не будуть прийняті термінові заходи, то близько 7 мільйонів тонн Україна взагалі може не вивезти», - сказав він.

За словами Клименка, вчора відбулася нарада в Мінагрополітики під керівництвом міністра Тараса Кутового з керівниками Укравтодору, Укрзалізниці, трейдерами, де обговорювали цю проблему.

«Нам здалося, що нас почули. Міністр Кутовий пообіцяв, що внесуть зміни разом із Мінінфраструктурою в постанову. Також обіцяв, що завтра підніме з Мінінфраструктурою і Прем'єр-міністром України питання, щоб у два рази збільшити допустимі норми перевезення в транспорті, й автомобільний транспорт зможе везти не 20 тонн, а 40 тонн. Це дозволить нам зняти пікове навантаження з перевезенням зерна і виконати експортні програми», - зазначив він.

Нагадаємо, в минулому році Україна експортувала рекордний обсяг зернових — дещо  більше 39 млн тонн.

Нестача вагонів може спровокувати скорочення виробництва зерна в Україні, - Микола Горбачьов

Щоб вирішити проблему з нестачею вагонів для перевезення зернових, потрібно дати можливість бізнесу збудувати ці вагони.

На цьому наголосив на прес-конференції в Укрінформі співголова Комітету із зернових та олійних культур Європейської Бізнес Асоціації Микола Горбачьов.

"Для цього Укрзалізниці потрібно ухвалити директиву на нові вагони, які будуть збудовані, - знизити на них ЖД тарифи на 30% на 5 років. І вагони будуть збудовані. І через 5 років Україна буде з відмінним парком вагонів", - запевнив Горбачьов.

Але, зауважив він, Укрзалізниця боїться втратити свою монополію і не йде на цей крок.

У найближчі кілька років наша країна навряд чи зможе збільшити внутрішнє споживання зерна, висловив своє припущення фахівець. А от збільшити виробництво зерна - зможе, що призведе відповідно до збільшення експорту.

Експерт зазначив, що при збільшенні виробництва на 10%, експорт зросте на 25%. І складно буде оперувати тією кількістю вагонів яка є. Потрібно вирішити проблему будівництва вагонів - дати бізнесу можливість збудувати ці вагони. Зробити ці вагони рентабельними, зробити їх строк окупності в 3-4 роки.

 "Якщо ми не зможемо вивезти вирощену кількість зерна, фермери не зможуть його продати. Наступного року вони не будуть його вирощувати і таким чином це вузьке місце з вагонами може спровокувати скорочення виробництва зерна", - акцентував співголова комітету ЄБА.

Відео з прес-конференції:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-