Контент Суспільного мовника: очікування і вимоги

Контент Суспільного мовника: очікування і вимоги

Укрінформ
27 жовтня об 11.00 відбулося засідання "круглого столу" на тему: "Контент Суспільного мовника: очікування і вимоги". (Зала 2)

Організатор: ГО "Детектор медіа" за підтримки Офісу Ради Європи в Україні.

Учасники: Андрій Куликов, модератор; Світлана Остапа, модератор; Діана Дуцик, виконавчий директор ГО "Детектор медіа"; Вікторія Сюмар, голова Комітету з питань свободи слова та інформаційної політики; Олег Наливайко, голова Держкомтелерадіо; Мортен Енберг, голова Офісу Ради Європи в Україні; Дарія Юровська, заступник генерального директора НТКУ; Григорій Шверк, народний депутат України; Сергій Костинський, член Національної ради з питань телебачення і радіомовлення; Анатолій Табаченко, виконавчий директор  Українського радіо; Євген Глібовицький, співзасновник аналітичного центру Pro.mova, журналіст, редактор; Тетяна Лебедєва, почесний президент НАМ, медіа експерт; Дмитро Гнап, ведучий та керівник спільного проекту "UΛ:Першого" та "Громадського телебачення" "Слідство.Інфо"; Наталія Седлецька, автор та головний редактор спільного проекту "Радіо Свобода" та "UΛ:Першого" "Схеми"; Микола Чернотицький, директор виконавчий Сумської філії НТКУ; Наталія Бартош, начальник фінансово-економічного управління Держкомтелерадіо; Олексій Панич, доктор філософських наук, кандидат філологічних наук, професор; Дар’я Карякіна, голова правління Інтернаціонального союзу; Ігор Розкладай, юрист Інституту медіа права; Сергій Фісюн, заступник директора виконавчого Українського радіо, відповідальний за канали "Промінь" та "Культура"; Кирило Лукеренко, головний редактор "Громадське радіо";  Наталка Соколенко, журналіст "Громадського радіо".

Обговорювалися питання:

1. Чим контент суспільного мовлення відрізнятиметься від державного;

2. Чи важливі рейтинги для суспільного мовлення;

3. Яким має бути контент філій НСТУ;

4. Джерела фінансування програм НСТУ;

5. Міжнародний досвід та ін.

Захід проводився в рамках проекту Ради Європи "Зміцнення свободи медіа і створення системи суспільного мовлення в Україні". 

Підсумкові матеріали:

Суспільне мовлення має стати тією платформою, яка об’єднує країну - експерт

Суспільний мовник в Україні має стати тією платформою, яка об’єднує країну.

Про це заявила виконавчий директор ГО "Детектор медіа" Діана Дуцик під час круглого столу в Укрінформі.

“Якраз роль Суспільного мовника мала б полягати у тому, щоб стати тією платформою, яка збирає країну, об’єднує її”, - сказала Дуцик.

На її переконання, це можливо лише у тому випадку, якщо сама система буде реформована, а команда Суспільного мовника переосмислить свою роль і місце у новій системі координат.

“Команда - це ще одна така болюча точка, бо коли ми їздили по регіонах, я побачила, що дуже часто у нас збереглася радянська ментальність. Навіть коли ми говоримо про наших національних героїв, про Бандеру, УПА і так далі - це не має значення, має значення, як ми це робимо. І мені здається, що цю радянську ментальність буде сьогодні найскладніше викорінити із системи Суспільного мовника, але це потрібно робити для того, щоб він став сучасним, якісним і таким, який не просто буде конкурувати з комерційними каналами, а буде взагалі задавати знак якості на медійному ринку України”, - підкреслила виконавчий директор ГО.

Дуцик також зауважила, що сам контент Суспільного мовника має відрізнятися якістю і цінностями.

“З якістю, мені здається, усе простіше, тому що можна навчити, можна здобути освіту, можна провести тренінги, майстер-класи і підняти якість роботи журналістів, а от з цінностями є трохи більше складностей”, - наголосила виконавчий директор ГО.

Наливайко впевнений, що Суспільне мовлення стартує з 1 січня

Суспільне мовлення в Україні розпочне свою роботу з 1 січня 2017 року.

Про це заявив голова Держкомтелерадіо Олег Наливайко під час круглого столу в Укрінформі.

“Впевнені, що за два місяці ми пройдемо той шлях, який дозволить нам 1 січня у Зураба Григоровича у кабінеті підняти келих шампанського за старт Суспільного”, - сказав Наливайко.

На його переконання, у січні 2017 року Суспільний мовник зіштовхнеться з двома викликами. “Один виклик, що ефекту новизни від того, що буде створено Суспільне не буде, бо цей бренд був озвучений ще у квітні 2015 року, а друга проблема - це те, що за пультами, з мікрофонами, камерами будуть стояти ті самі люди, які стоять зараз”, - зауважив Наливайко.

Він підкреслив, що наразі найголовніше - допомогти спеціалістам майбутнього Суспільного мовника адаптуватися до нових умов.

Голова Держкомтелерадіо озвучив також концептуальне бачення підходів до формування контенту телерадіоканалів Суспільного мовника. Перш за все, він закликав брати за основу найкращі європейські взірці.

“А друге - я звертаю усіх увагу до статуту Суспільного мовника, який зараз проходить погодження. Абсолютно чітко виписано 6 чи 7 пунктів, які пояснюють, яким має бути Суспільне мовлення”, - наголосив Наливайко.

До Суспільного мовлення України має бути довіра з боку глядача - голова Держкомтелерадіо

У Суспільному мовленні України має бути застосовано таку формулу, яка буде відрізняти його від державного: повага до глядача з боку мовника і довіра до мовника з боку глядача.

Про це заявив голова Держкомтелерадіо Олег Наливайко під час круглого столу в Укрінформі.

"Що стосується головного питання, чим ми будемо відрізнятися з 1 січня від державного мовника, який зараз у стані реорганізації, я вважаю, що має бути застосована така формула: повага до глядача з боку мовника і відповідно довіра до мовника з боку глядача. Зараз ця формула працює трохи по іншому: повага до керівництва з боку мовника і довіра до мовника з боку керівництва. Оце один із ключових моментів, який повинен бути змінений", - сказав Наливайко.

При цьому, на його переконання, Суспільний мовник повинен шукати свої підходи. До прикладу, у першу чергу варто зробити ставку на жанрове різноманіття програм, чого бракує державним та комерційним мовникам.

"Якщо говорити про формування довіри глядача, то я категоричний противник того, аби створювати єдиний сильний телевізійний чи радійний канал ціною втрати наших регіональних мовників. Найближчим часом нам не вдасться цей проект, навіть якщо хтось хоче його здійснити. Тому нам треба використати можливості регіональних мовників, у першу чергу має бути довіра до них, і шукати саме там оту свою родзинку", - наголосив голова Держкомтелерадіо.

Рада Європи проведе тренінги для персоналу Суспільного мовника

Рада Європи активно допомагає у створенні Суспільного мовлення в Україні, зокрема, для персоналу мовника буде проведено тренінги.

Про це заявив голова Офісу Ради Європи в Україні Мортен Енберг під час круглого столу в Укрінформі.

"З боку Ради Європи ми, звичайно, допомагаємо. Ми зараз працюємо активно, щоб створити незалежний наглядовий орган Суспільного мовлення. Ми також працюємо з регламентом і будемо проводити тренінги для персоналу Суспільного мовлення", - сказав Енберг.

Він також висловив переконання, що дискусія щодо контенту Суспільного мовлення зараз дуже важлива, оскільки наразі не лише в Україні, а й у Європі існує така проблема, як недовіра до інформації, до ЗМІ.

"Тому дуже важливо, що зараз, коли ми разом з вами створюємо Суспільне мовлення в Україні, є джерела незалежної інформації в Україні", - наголосив голова Офісу Ради Європи в Україні.

Відео з прес-конференції:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-