Що змінюється у вищій освіті, або боротьба за академічну доброчесність

Що змінюється у вищій освіті, або боротьба за академічну доброчесність

Укрінформ
24 лютого о 10.00 відбулася прес-конференція на тему: «Сприяння розвитку академічної доброчесності як компонент освітньої реформи». (Зала 1)

Організатор:  Американські Ради з міжнародної освіти: ACTR/ACCELS.

У заході взяли участь: Інна Совсун - перший заступник Міністра освіти і науки України, Конрад Тернер -  радник з питань преси, освіти та культури Посольства Сполучених Штатів Америки в Україні, Тарас Тимочко - менеджер проекту «Проект сприяння академічній доброчесності в Україні».

Відео з прес-конференції:

Замовити фото натисніть тут - Фотобанк

Підсумкові матеріали:

В 10 українських вишах розпочинається проект  «Сприяння академічній доброчесності в Україні»

Американські Ради з міжнародної освіти спільно з Міністерством освіти та науки та за підтримки Посольства Сполучених Штатів в Україні започатковують в 10 українських вишах проект сприяння академічній доброчесності.

Про це на прес-конференції, що відбулася в Укрінформі у середу, заявила перший заступник міністра освіти та науки Інна Совсун, повідомляє кореспондент агентства.

«На сьогодні не можна говорити про те, що ми забезпечимо якісну освіту просто змінивши програму. Ідея проекту полягає в тому, щоб працювати безпосередньо з академічною спільнотою, з представниками 10 університетів, які вирішили долучитися до проекту, для того, щоб міняти практики всередині університету», - сказала Совсун.

Вона зазначила, що питання якості освіти та боротьби із плагіатом взаємопов'язані. І  незважаючи на те, що в рамковому законі «Про освіту», який зараз знаходиться на розгляді у Верховній Раді, визначено поняття академічної доброчесності та передбачена відповідальність за її порушення, реформувати освіту в цілому неможливо тільки законодавчими ініціативами та нормативними документами. Потрібно також і формування нового підходу до проведення наукової та академічної діяльності всередині самої академічної та університетської спільноти.

«Потрібно вибудовувати нові відносини всередині самих вишів, які будуть базуватися на принципі доброчесності, взаємної поваги та відповідальності. При цьому цю відповідальність повинні нести всі учасники освітнього процесу», - сказала Совсун.

Так, однією із функцій проекту буде інформування як студентів, так і викладачів щодо принципів академічної доброчесності, ознак плагіату тощо.

Як зазначила Совсун, студенти часто самі не розуміють, що вдаються до плагіату - більше 60% студентів, згідно з опитуванням Східноукраїнського фонду соціальних досліджень, не вважають мінімально переписаний чужий текст без посилання на джерело плагіатом.

"Проблема полягає не тільки в тому, що люди визнають плагіат або списування за норму, проблема в тому, що в дуже багатьох випадках студенти і викладачі  часто навіть можуть не усвідомлювати того, що вони вдаються до плагіату", - сказала Совсун.

Як зазначив менеджер проекту Тарас Тимочко, проект передбачає роботу у кількох напрямках: інформування студентів та викладачів про те, що таке академічна доброчесність; створення навчальних програм та проведення тренінгів для студентів з академічного письма; створення мотиваційних програм для викладачів та проведення тренінгів для адміністрації вишів щодо удосконалення навчальних програм. Також до проекту планується залучати представників іноземних вишів, зокрема Fairfield University (США, штат Конектікут), які поділяться своїм досвідом щодо дотримання академічної доброчесності та боротьби з плагіатом з українськими колегами.

Проект розрахований на 4 роки і планує охоплення студентів бакалаврату 10 українських вишів: Донецькій національний університет, Луцький державний технічний університет, Тернопільский державний медичний університет, Тернопільский  національний економічний університет, Інститут міжнародних відносин Національного університету ім. Шевченка, Сумський державний університет, Харківський національний університет ім. Каразіна, Запорізький національний університет, Одеський національний університет ім. Мечникова  та Ізмаільский державний гуманітарний університет.

"Університети відбиралися в першу чергу за принципом регіональної репрезентативності. Так само старалися охопити університети різного напрямку спеціалізацій", - сказав Тимочко. За його словами, по результатах програми досвід кожного вишу може бути впроваджений в інших в залежності від спеціалізації закладу.

Крім того, як зазначив на прес-конференції радник з питань преси, освіти та культури Посольства США в Україні Конрад Тернер, в рамках проекту будуть залучати представників роботодавців.

"Ці зустрічі будуть проводитися задля того, щоб показати студентам, як працедавці дивляться на свого майбутнього працівника, яку вони очікують кваліфікацію, якість знань і в тому числі, щоб вони говорили, що вони очікують від студентів дотримання чесності", - сказав Тернер.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-