Депутат ФРН розповів про "ерозію правди" з Кремля

17.11.2016 12:53 575

Російська пропаганда знаходить вдячного споживача в Німеччині.

Таку думку висловила німецький політик, депутат Бундестагу (у 2009-2013 роках) Віола фон Крамон-Таубадель під час дискусії в Європейській академії Берліна, повідомляє кореспондент Укрінформу в ФРН.

«У Німеччині російська пропаганда падає на благодатний грунт. Коли почалася ця медіавійна, вона швидко почала позначатися у німецьких ЗМІ. Російські ресурси швидко зорієнтувалися, як подавати інформацію, а у нас не було автентичної інформації з Майдану, там не було німецьких журналістів», - зазначила фон Крамон-Таубадель.

В результаті, за її словами, на початку 2014 року, коли ЄС повинен був діяти швидко, у нього була «перевернута картина реальності», і активісти, прихильники України були не в змозі за короткий час виправити цю картину, надати факти з перших рук. Кремлівська пропаганда досягла мети: ЗМІ називають брехню не брехнею, а «іншою думкою». «Це ерозія правди», - говорить експерт.

Проте, наголошує вона, і самі українські політики не допомагають поліпшити образ країни. «Якщо б реформи йшли і новини були позитивними, образ України був би другим», - каже вона, нагадуючи, що ще після 2004 року, очікування були дуже великими, те ж саме було і після 2014-го, але українська еліта, схоже, досі так і не зрозуміла, що настав час дійсно радикальних змін. 

Зі свого боку, журналіст і політолог, автор книги «Україна - образ в Німеччині: роль російських ЗМІ» Сюзанна Шпан звернула увагу на те, що незважаючи на масову появу в Німеччині після початку конфлікту найрізноманітніших російськомовних новинних ресурсів, основний вплив на громадську думку чинять якраз не вони, а або їх німецькі партнери, або просто близькі до Росії німецькі політики, журналісти, які проводять ідеї Кремля на німецьких телешоу, в газетах і журналах. Серед них вона назвала, зокрема, колишніх канцлерів ФРН Шмідта і Шредера. «Ці люди активні в соціальних мережах, деякі німці активніші за деяких росіян. Та їх вплив тут більше, ніж вплив російських ЗМІ», - вважає вона.

При цьому не можна недооцінювати і діяльність так званих російських тролів, які чинять дуже: серйозний опосередкований вплив на німецькі ЗМІ, засипаючи редакторів скаргами на «помилки» в репортажах, що взагалі відбиває у журналістів бажання писати про Україну, попереджає Шпан.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-