КСУ розпочав розгляд мовного закону

17.11.2016 10:15 1143

Конституційний суд у формі усного слухання розпочав розгляд справи за конституційним поданням 57 народних депутатів щодо конституційності закону "Про засади державної мовної політики". 

Про це Укрінформу повідомили в прес-службі суду. 

Народні депутати просять суд  визнати закон таким, що не відповідає Конституції. Автори подання стверджують, що під час ухвалення документа в парламенті були порушені процедура розгляду та ухвалення, а також процедура їх особистого голосування. Зокрема, нардепи вважають, що їх було позбавлено права як  законодавчої ініціативи, так і можливості внесення виправленнь, уточнень, а також усунення помилок та суперечностей у тексті законопроекту під час другого читання.

На думку народних депутатів, під час розгляду Верховною Радою проекту закону було порушено положення статей 82, 84, 89, 91, 93, 152 Конституції, статей 117, 118, 119, 120, 121 Регламенту Верховної Ради, а також статей 1, 15, 16 закону "Про комітети Верховної Ради України“.

Як вважають автори подання, частини перша, третя, п’ята, шоста статті 11, частини перша, друга, третя статті 12, частини перша, друга статті 13, частини перша, друга, третя статті 14, стаття 15, частина перша статті 25, частина перша статті 27 закону суперечать частинам першій, другій статті 10 Конституції, а частини перша, третя статті 18 закону – частині другій статті 24 Основного Закону. На їхню думку, названі положення закону створюють умови для домінування регіональної мови (мов) над державною.

Крім того, суб’єкт права на конституційне подання стверджує, що частина друга статті 7 закону суперечить статті 3, частинам другій, третій статті 10, статті 11, частинам другій, третій статті 22 та частинам першій, другій статті 24 Конституції України, і звертає увагу на те, що передбачений вказаною нормою закону "вибірковий захист регіональних мов або мов меншин надає привілеї одним мовним групам (національним меншинам) та обмежує права інших, що має ознаки дискримінації та порушує принцип рівності громадян перед законом“.

Автори клопотання зазначають, що частина третя статті 8, частина третя статті 11 закону не відповідають встановленому в частині першій статті 8 Конституції принципу правової визначеності як складовій верховенства права. Крім того, частина третя статті 7 закону суперечить пункту 4 частини першої статті 92, статті 140 Основного Закону України, згідно з якими порядок застосування мов в Україні визначається виключно законами України. Конституцією України не надано місцевим радам повноважень щодо прийняття рішень державного значення, а місцеве самоврядування є правом територіальної громади самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції та законів України.

Посилаючись на правові позиції, викладені в Рішенні Конституційного Суду України від 14 грудня 1999 року № 10-рп/99 у справі про застосування української мови, народні депутати зазначають, що закон встановлює можливість використання регіональної мови замість державної у роботі органів виконавчої влади, місцевого самоврядування та в інших сферах публічного суспільного життя, фактично нівелюючи статус української мови як державної.

Суддею-доповідачем у даній справі виступає Ігор Сліденко.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-