На таксі по 349,7 грн/км Гонтарєва не їздить. Але не все там ProZorro

Аналітика 24.10.2016 18:15 9496

Дике формулювання призвело до диких звинувачень. Але чому у тендері на обслуговування НБУ брала участь лише 1 (одна) компанія?  

Понеділок, 24 жовтня. Український Інтернет кишить матеріалами про замовлення НБУ через тендер послуг таксі за… 349,7 грн/км. Заголовки: «350 грн/км: журналістка дізналася, як Нацбанк "розщедрився" на таксі для своїх топ-менеджерів», «У Гонтаревої катаються на таксі по 350 грн за кілометр, «Нацбанк платить за таксі 350 грн за кілометр»…

До написання подібних заголовків журналістів, безперечно, наштовхнуло формулювання в підсумковому рядку таблиці - «Сукупна складена умовна вартість проїзду 1-го кілометру».  Такий собі зразок бюрократичного «волапюку», який, коли розібратися, є просто характеристикою вартості комплексу послуг, що їх пропонує компанія-учасник тендеру. Він визначається шляхом складання тарифів на всі види послуг і чомусь називається «умовною вартістю проїзду 1-го кілометру». Тобто, цифра 349,7 гривень у них вийшла в результаті складання: гривня/кілометр шляху + гривня/хвилина очікування + гривня/годину роботи. Загалом, це нагадує старий армійський анекдот: хто першим поєднав час і простір? Сержант  Петренко, який наказав своєму відділенню копати траншею від паркану - і до обіду.

Якщо розібратися, все виглядає трішки по-іншому. Платити майже 350 гривень за 1 (один) кілометр Гонтарєва не збиралася. Виходячи з інформації в системі E-tender (Див. Мал. 1) вартість проїзду за 1 км в Києві складе 6,4 грн за км, нічний тариф - 9 грн за 1 км. Вартість проїзду за 1 км в один бік за межі Києва (денний тариф) складе 7,25 грн, в обидва боки – 14,7 грн за 1 км. Відповідно вартість проїзду за межі Києва у ночі складе 9,85 грн/км – в один бік та 19,7 грн/км в обидві сторони. Тариф за очікування транспортними засобами (після 10 хвилин) – 3 грн/хв. І останнє… Замовлення мікроавтобуса на 5-10 осіб складе 280 грн/год.

мсмсмсмсмс

Чи означає це, що до тендеру проведеного НБУ немає запитань? Ні, не означає. Навпаки, є ознаки, що тендер на послуги таксі для НБУ, який проводився через уславлену антикорупційну  систему «ProZorro», що покликана запобігати зловживанням при проведенні державних закупівель,  насправді не такий уже й прозорий.   І тут є кілька принципових запитань.

  1.  Чому у конкурсі брала участь лише одна компанія «Август Груп»?

На це питання журналісту агентства відповів Головний спеціаліст відділу електронних торгів управління закупівель Департаменту забезпечення діяльності НБУ Ігор Ігнатенко. За його словами, інші учасники, окрім «Август Груп» не захотіли брати участь у тендері – їх, мовляв, не влаштовували умови.

Ігнатенко: «Тендер був відкритий. Ми запрошували до участі в конкурсі усіх бажаючих, але таких не знайшлося. Мабуть, їх не влаштувала умова щодо безготівкового розрахунку. Це не дивно, адже більшість таксі Києва – диспетчерські служби, де працюють приватники, які звикли працювати з готівковою оплатою».

Якщо вірити словам пана Ігнатенка, то в Києві немає жодної транспортної компанії, яка змогла би запропонувати кращі тарифи для перевезення працівників Нацбанку. Перепрошуємо, немає інших, окрім «Август Груп». В це важко повірити, адже за словами голови профспілки таксистів України Василя Попика, до якого Укрінформ звернувся по коментар, транспортних компаній, які надають той же спектр послуг у столиці достатньо.

Попик: «Транспортних компанії, на кшталт, «Август Груп» у місті Києві є багато. Наприклад, «Еліт», «Експрес» тощо. Усі вони працюють по безготівковому розрахунку, і могли б запропонувати дешевші тарифи. Ці компанії так само мають у наявності автомобілі класу «D»(представницький клас. Ред.), а також мікроавтобуси».

  1. Що це за «безальтернативна» транспортна компанія "Август груп"?

На думку журналіста «1+1» Олександра Дубинського, транспортна компанія "Август груп" має того ж самого засновника, що і "Міжнародна аутсорсингова компанія", яка надає НБУ послуги з клінінгу, прибирання приміщень, якщо по нашому. Про це Дубинський пише на свої Фейсбук сторінці:

Для підтвердження своєї інформації журналіст посилається на матеріал Інтерфаксу від 16 травня 2016 року, де згадувана ним американська компанія «First Financial Network, Inc.» зареєструвала в Україні дочірню компанію ТОВ " «Фьост Файненшиал нетворк Юкрейн ".

  1. Куди дивилася система «ProZorro»?

Цікаво, що на це скаже українські антикорупціонери? Чому, наприклад, у тендері брала участь лише одна компанія? Відповідь на питання «Укрінформу» надала менеджер з продажів системи «ProZorro» Лариса Лузинська: «Ми зацікавлені в тому, щоб учасників в тендерах було більше. Власне, завдяки цьому і забезпечується економія. Будь-яка компанія бачить оголошення тендеру на сайті ProZorro, і може брати в ньому участь. Проте, часом у конкурсі бере участь лише одна компанія. На питання «чому так?» є доволі проста відповідь: інші компанії могли про нього або не знати, або вирішили не брати участі в тендері».

На перший погляд, вся ця історія, коли ЗМІ не дали собі ради, щоби розібратися з карколомними формулюваннями «Комерційної пропозиції» компанії «Август груп» і гуртом накинулись на «Гонтарєву, у якої катаються на таксі за 350 грн/км» цілко вписуються в загальновідому  компанію з дискредитації  глави НБУ.

На другий погляд, тендер проведений так, що, по ідеї, мав би зацікавити наші багаточисельні антикорупційні установи та відомства.

Виходить, що і таке у нас трапляється…

Мирослав Ліскович. Київ.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-