Україна має витіснити Росію з авіапрограми НАТО - експерти

Україна має витіснити Росію з авіапрограми НАТО - експерти

Укрінформ
Україна має всі можливості для самостійної реалізації програми НАТО із стратегічних авіаційних перевезень (Strategic Airlift Interim Solution SALIS) без участі Росії.

Про це кореспондентові Укрінформу заявили у Центрі досліджень армії, конверсії та роззброєння (м.Київ, ЦДАКР).

"Україні слід підписати з НАТО нову угоду в рамках програми SALIS, виключивши з неї російські компанії. В той час, коли Росія окупувала Крим та частину Донбасу і продовжує збройну агресію проти нашої держави, важко зрозуміти причини, через які Україна залишається партнером Росії і спільно виконує стратегічні авіаційні перевезення в інтересах НАТО", - наголосили експерти центру.

У ЦДАКР нагадують, що термін дії трирічного контракту, підписаного Україною та Росією в рамках програми НАТО SALIS, збігає у грудні 2016 року. І Україні варто використати цю ситуацію для витіснення російських компаній з проекту.

Програмою SALIS опікується Агентство НАТО з підтримки та закупівель (NATO Support and Procurement Agency) в інтересах 14 країн-членів Альянсу та ЄС.

Головним підрядником в рамках проекту є компанія Ruslan SALIS GmbH (ФРН), створена державною компанією "Авіалінії Антонова" (Україна) та російською компанією "Волга-Днепр".

За оцінкою ЦДАКР, українська компанія "Авіалінії Антонова" має достатню кількість літаків Ан-124-100, щоб самостійно задовольнити потреби НАТО в рамках SALIS.

Більш того, наголошують експерти, Україна має унікальні переваги у порівнянні з російськими компаніями.

Йдеться про те, що "Антонов" має власне конструкторське бюро, яке володіє ексклюзивною ліцензією ІКАО, що дозволяє здійснювати сертифікацію льотної придатності, а також модернізувати та удосконалювати конфігурацію літаків Ан-124-100 "Руслан" та Ан-225 "Мрія".

Українська компанія "Мотор Січ" є виробником двигунів для літаків Ан-124-100 та Ан-225 і володіє ексклюзивною ліцензією на продовження ресурсу цих двигунів.

"Українська компанія "Авіалінії Антонова" є більш передбачуваною та надійною, у порівнянні з російськими компаніями, враховуючи стратегічний курс України на європейську та євроатлантичну інтеграцію. На сьогоднішній день, компанія "Авіалінії Антонова", на відміну від російської компанії "Волга-Днепр", може здійснювати польоти до всіх країн світу, включаючи Туреччину та Грузію»", - також відзначають у ЦДАКР.

В цих умовах, переконані експерти ЦДАКР уряд України повинен негайно ініціювати процес підготовки нового контракту в рамках програми SALIS без участі Росії.

Як повідомиляв Укрінформ, після початку російської агресії проти України навесні 2014 року, НАТО припинило з Росією практичне військове співробітництво.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-