Що є і що буде. Десять основних тез із прес-конференції Порошенка

03.06.2016 20:19 1813

На прес-конференцію акредитувалося 230 журналістів з понад 100 ЗМІ

Як і минулоріч, Президент розпочав прес-конференцію з привітання з Днем журналіста, який відзначатиметься 6 червня, і також відзначив свободу слова як одну з ознак реальних змін у країні.

«Свобода слова є одним з індикаторів європейськості України, і я впевнений у тому, що одним з основних здобутків Революції Гідності є демократія і свобода слова. Доказом цього буде наша відверта розмова, а також гострота запитань, які сьогодні я, як Президент, почую», - заохотив журналістів  Порошенко.

Укрінформ вибрав десять основних тез, які прозвучали у відповідях Глави держави на запитання журналістів.

1. Неукраїнський сценарій - посіяти в Україні хаос і безвладдя - провалився

«Урядово-парламентська криза, яка була ще півтора місяці тому, зупинила в той час процес реформ. Тобто тоді і без того відстаючи на півтора десятиліття від наших центральноєвропейських партнерів та сусідів, наша країна через брак відповідальності певних політичних сил, опинилася в ситуації, коли вона різко загальмувала і кілька місяців тупцювала на місці.

 Поки одні політичні сили пакували рюкзаки, набивали їх гречкою, готувалися до дострокових парламентських виборів, інші політичні сили шукали складніший шлях - як стабілізувати ситуацію, як відновити темп реформ.

І я дуже щасливий з того, що відповідальність перемогла популізм, принаймні на цьому етапі, і сьогодні я можу із впевненістю казати, що неукраїнський за своїм походженням сценарій - посіяти в Україні хаос, безвладдя, провалився»

2. У НАТО у визнають ефективність взаємодії з Україною

«Днями я прийняв на Раді національної  безпеки і оборони і підписав  Стратегічний оборонний бюлетень. Це не просто стратегія реформ - це дорожня карта, яка була розроблена спільно з НАТО і означає визнання абсолютно ефективної взаємодії між Україною і НАТО в реформуванні всього сектору безпеки.

Це стосується  не лише Збройних сил і не лише Міністерства оборони. Ми по завершенні імплементації Стратегічного оборонного бюлетеня будемо мати повну сумісність, повну інтеграцію і взаємодію з нашими ключовими партнерами по НАТО».

3. В Україні досягнуто макрофінансової стабілізації

«В якості основного досягнення я вважав би досягнення макрофінансової стабілізації, без чого рух уперед був би точно неможливий. Це є й постійне  поступове збільшення золотовалютних резервів, причому без участі наших партнерів з Міжнародного валютного фонду, міжнародних фінансових організацій.

Ми лише за сьогодні купили 10 млн доларів, за вчора 60 млн доларів, за останні два місяці сума значно перевищує мільярд доларів. Це чітко відображає гарантовану фінансову стабілізацію на українському ринку, і рішення рейтингового агентства  Moody's  з прогнозу курсу української валюти з прогнозу «негативний» до прогнозу «стабільний» є яскравим тому підтвердженням

Уже є перший результат цієї фінансової стабілізації - це домовленість із Міжнародним валютним фондом і ухвалення парламентом закону про зняття оподаткування пенсій».

4. Судова реформа завершить масштабне перезавантаження всіх гілок влади

«Учора Верховна Рада підтримала запропонований мною законопроект «Про судоустрій і статус суддів», й учора були проголосовані конституційні зміни в частині судової реформи.

Що головне в цій реформі - це відновлення справедливості, відновлення правди, яку неможливо повернути в життя людей без змін у судах. Це завершення масштабного перезавантаження всіх гілок влади.

Ви пам'ятаєте, що після Революції Гідності відбулися президентські вибори, після цього були парламентські вибори, які перезавантажили законодавчу гілку влади, місцеві вибори, після цього було перезавантаження уряду, і сьогодні після вчорашнього голосування розпочинається перезавантаження останньої судової гілки влади.

Шкода лише, що проти реформи, на захист суддівської касти висловилися ті політичні сили, які я вважав своїми партнерами по демократичному і європейському табору.

Хочу окремо наголосити: якби вчора реформа провалилася, якби вчора ми побачили на табло 298-299 голосів, це чітко означало б консервацію існуючої судової влади на роки.

Більш ніж через рік ми мали б тільки право реєструвати законопроект, потім обговорення, потім перше читання, друге читання. Напередодні парламентських виборів ніхто б цього не робив, і початок дискусії про повне перезавантаження судової гілки влади ми могли би зробити лише з новим парламентом після 2020 року. Але зараз твердо можна сказати - реформі бути, зміни настануть, на жаль, не за один день, але закон передбачає чітке, розраховане на два роки глибоке очищення системи».

5. Жодних негативних сигналів з приводу надання Україні безвізового режиму не існує

«Україна виконала  всі вимоги щодо надання безвізового режиму, перелік реформ, які ми мали провести, був дуже довгим і  складав більш як 140 кроків. Більше того, ми запросили останню місію з оцінки виконання вимог, яка написала блискучий звіт.

Після того Європейська комісія прийняла рішення щодо надання законодавчих пропозицій, також повністю і одноголосно підтримавши надання безвізового режиму Україні.

Далі справа за Радою міністрів внутрішніх справ ЄС і за Європарламентом.

Доповідач Європарламенту - дуже досвідчена людина, яка брала участь у вивченні безвізового режиму, здається, у 10 країнах, - провела блискучу роботу, підготувала професійну доповідь, відбулися засідання комітету.

Тобто процес розпочався - призначений доповідач, відбулося засідання комітету.

Сьогодні дискусія точиться лише з одного пункту - про те, що ЄС розробляє механізм призупинення безвізового режиму не Радою ЄС, а Єврокомісією.

Ми не маємо нічого проти, ми впевнені, що Україна здатна виконати всі взяті на себе зобов'язання. Єдине, про що точиться дискусія, це коли буде запроваджений безвізовий режим. Ми намагаємось зробити все можливе, щоб і Європарламент і Рада (міністрів внутрішніх справ ЄС. - Ред.) розглянули це до літа. Не виключено, на жаль, що це може відбутися у вересні, Але я залишаюся оптимістом, що в 2016 році Україна отримає безвізовий режим. Жодних негативних сигналів з цього приводу не існує".

6. Ми маємо серйозний дипломатичний успіх у питанні запровадження поліцейської озброєної місії ОБСЄ на Донбасі

«Ми чітко підкреслюємо: логіка Мінських угод (щодо проведення виборів на окупованих територіях Донбасу. - Ред.)  передбачає, що спочатку має бути виконаний безпековий компонент і лише потім набирає чинності компонент політичний.

Безпековий компонент полягає не просто в тому, що перестають стріляти - цього недостатньо. Мають бути встановлені на лінії зіткнення постійно діючі ефективні спостережні пункти, які гарантують виконання умови про безпеку. Разом із тим мають бути встановлені відповідні пости з міжнародних сил, які будуть розташовані у місцях зберігання зброї, і будуть встановлені відповідні пости на неконтрольованій ділянці україно-російського кордону.

Я чітко поставив питання, що ми маємо вирішити питання запровадження поліцейської озброєної місії ОБСЄ, яка забезпечить безпекові критерії в окремих районах Донецької і Луганської областей.

Півроку тому це питання відкидалося. Сьогодні ми маємо серйозний дипломатичний успіх, бо не лише в «нормандському форматі» на найвищому рівні ми погодили - я на цьому наполягаю - загальну згоду щодо запровадження цієї місії. Але вже у Відні в ОБСЄ під німецьким головуванням наші німецькі партнери розпочали дискусію щодо запровадження поліцейської місії.

Я вважаю, що це дає мені тверді підстави для стриманого оптимізму і саме це слугувало мені базою для твердження, що, можливо ми завершимо цей процес у 2016 році. На жаль, ми втратили три місяці після цієї заяви, але процес ведеться достатньо активно».

7. Україна має достатньо сил, щоб зупинити будь-які наступальні операції російських військ

«Росія використовує схід України, агресію і військові дії як полігон для випробування своїх найновітніших видів озброєння, засобів радіоелектронної боротьби і засобів комунікації, які не пеленгуються, засобів подавлення наших систем артилерійської розвідки. І ми теж уже навчилися з цим боротися, у тому числі за допомогою наших партнерів.

Ви знаєте, що я зібрав Воєнний кабінет, була розроблена шифрограма, були посилені розвідка, засоби захисту, технічне оснащення. Реакцію ми вже бачимо. Але ми не допустимо, щоб гинули українські воїни.

Водночас я вам наголошую і  як Президент, і як Головнокомандувач: Україна має достатньо сил, аби зупинити будь-які наступальні операції будь-якої кількості російських військ. Оборона є ешелонованою, і всі наші частини не можуть знаходитися на першому рубежі. Ми вже кардинально інші, ніж у 2014 році, - я на цьому наголошую»

8. Зміни до Конституції щодо національної автономії кримських татар вноситимуться за тією ж моделлю, що й інші

«Я впевнений, що ми мали зробити це (національну автономію. -  Ред,) для кримськотатарського народу раніше. Боялися кримських татар, я можу сказати відверто, всі президенти і вся українська влада. Не тих боялися. Боятися взагалі не треба нікого. Треба більше довіряти кримськотатарському народу - форпосту українськості в Криму.

Саме тому я прийняв рішення вийти з цією ініціативою після консультацій з лідером кримськотатарського народу Мустафою Джемілєвим і головою Меджлісу Рефатом Чубаровим.

Модель буде та сама, як і по всіх змінах до Конституції. Це буде передача в Конституційну комісію, включення туди представників кримських татар, ретельне опрацювання, обговорення, підписання і передача до Верховної Ради".

9. Жодних «таємних угод» щодо звільнення Савченко не існує

«Це (територіальні вимоги з боку Путіна в обмін на звільнення Савченко. - Ред) повна нісенітниця. Ну як ви собі уявляєте, щоб мені, Президенту України, хтось ставив питання або я міг обговорювати якісь територіальні вимоги?

Я хочу спростувати це і можу сказати, що не відповідає дійсності будь-яка інформація про те, що нібито існують якісь «таємні протоколи сіонських мудреців», які супроводжують звільнення Надії Савченко.

Наголошую відповідально: все відбувалося в конфіденційному режимі лише тому, що порушення конфіденційності могло перешкодити звільненню Надії».

10. Ситуація у банківській системі стабілізується

«Зараз ми пожинаємо плоди безвідповідальної банківської політики, яка починається ще з 2008 року, плоди кризи, плоди війни, коли позичальники залишилися на окупованій території і не здатні обслуговувати депозити вкладників. 

Якщо ти не можеш повернути гроші вкладника, Нацбанк має лише дві позиції: або ти далі витягуєш гроші і рефінансуєш без будь-якої відповідальності, без застави, без гарантій повернення, а просто «розпилюєш» гроші, а потім ідеш у НАБУ і у в'язницю. Або ти ліквідуєш банк, закриваєш зобов'язання через Фонд гарантування вкладів, але оздоровлюєш і робиш більш стабільною банківську систему.

Голова Національного банку є професійною людиною, яка забезпечує стабільність банківської системи. На сьогоднішній день ми маємо всі підстави стверджувати: ситуація у банківській системі стабілізується.

Я думаю, що в червні Нацбанк буде готовий прийняти рішення про зняття обмежень на виплату дивідендів інвесторам як за 2014, так і за 2015 рік. Я думаю, що за умов поліпшення інвестиційного клімату це буде дуже довгоочікуване рішення, яке знімає величезну кількість проблем».

Надія Юрченко, Київ.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-