Марина Порошенко у Вінниці «запустила» програму підготовки педагогів до інклюзії
Про це повідомляє кореспондент Укрінформу.
«Це перший крок, коли ми ділимося своїми знаннями і позитивним досвідом, розповідаємо на тренінгах про економічну і юридичну базу, адміністративні питання, яку потрібно знати, щоб якомога ефективніше впровадити інклюзивну освіту в Україні. Кінцева мета – щоб вже з 1 вересня наші особливі діти сіли за парти разом зі своїми однолітками в школах», - повідомила Марина Порошенко.
За її словами, для запровадження в Україні інклюзивної освіти наявна нормативна база. Потрібна лише воля небайдужих і зацікавлених людей, аби особливі діти отримали рівні можливості на освіту і пострадянська спадщина у вигляді спецустанов для них пішла в минуле.
Тренінги «Інклюзивна освіта – рівень свідомості нації. Досвід. Перспективи. Результат» розпочалися з Вінниці. Відповідні знання та сертифікати з рук Марини Порошенко отримали 33 директори загальноосвітніх шкіл області.
Загалом, навчання зі впровадження інклюзії пройдуть керівники освітніх закладів з іще чотирьох пілотних регіонів, - Київської, Запорізької, Житомирської та Харківської областей. Наступним кроком реалізації соціальної програми стануть тренінги для вчителів, які безпосередньо працюватимуть з особливими дітьми.
«Наразі на Вінниччині нараховується 25 шкіл, які впроваджують елементи інклюзивної освіти. Обласною радою прийнята програма по роботі з людьми, які мають особливі потреби, елементом якої є й система організації навчання для дітей з цієї категорії. Їх у нас наразі нараховується близько 60, є вчителі, які ними опікується. Життя йде вперед і дуже важливо, щоб ми мали нові сучасні методики, які б давали можливість ефективно працювати з ними», - каже голова Вінницької ОДА Валерій Коровій.
Очільник регіону підкреслив, що цьогоріч у Вінниці відкрито унікальний комунальний заклад «Міський центр соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями «Гармонія», успішно працюють й інші установи для дітей та молоді з особливими потребами. Але інклюзивна освіта надає можливість отримувати таким дітям можливість безпосередньо за місцем їх проживання.
На Вінниччині у поточному році забезпечити навчання своїх дітей з особливими потребами виявили бажання батьки 66 учнів. Для забезпеченні їхніх потреб потрібно підготувати 55 класів. В області вже працюють 20 помічників вчителя, які володіють спеціальними методиками навчання і супроводу особливих дітей, і допомагають педагогам.