Громадяни звертаються на урядову "гарячу лінію" з питань встановлення будинкових лічильників
В умовах підвищення цін і тарифів на комунальні послуги найважливішим кроком є перехід до повного обліку наданих житлово-комунальних послуг. Адже більшість родин споживають менше ресурсів, ніж доводиться сплачувати за квитанціями. Водночас значна частина ресурсів втрачається через зношеність комунікаційних систем та нехтування елементарними вимогами до утеплення мереж. До того ж звичка не економити: нерідко залишаємо світло, виходячи з дому, не вимикаємо вилки побутових приладів з мережі, надто часто використовуємо пральну і посудомийну машини, які можна включити пізно ввечері, що дозолить значно зекономити електроенергію. Тож на часі як мінімум облаштування старого житлового фонду лічильниками газу, води та опалення, оскільки у новобудовах згідно із державно-будівельними нормами передбачено одночасне встановлення вказаних приладів обліку.
За даними Міністерства енергетики та вугільної промисловості, з майже 14 млн газифікованих домогосподарств лічильниками вже обладнано більше двох третин. Це дає змогу обліковувати близько 90% газу, який використовує населення України. Згідно зі світовою практикою, встановлення лічильників газу дозволяє зменшити рахунок за газ до 30%.
Так, Законом України "Про забезпечення комерційного обліку природного газу" встановлено терміни оснащення житла лічильниками: до 1 січня 2016 року - якщо природний газ використовується для підігріву води та приготування їжі; до 1 січня 2018 року - якщо природний газ використовується лише для приготування їжі. Фінансування для встановлення лічильників газу надходитиме з трьох джерел: кошти державного бюджету, кошти газорозподільчих підприємств та кошти населення.
Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру (Центр), на урядову "гарячу лінію" з початку 2015 року надійшло понад 2 600 звернень з питань стосовно будинкових приладів обліку.
Зокрема, заявники просили сприяння у встановленні, проведенні ремонту, заміні будинкових лічильників або налагодженні їх обслуговування. Так, пенсіонерка (вдова учасника бойових дій) з м. Тернопіль у березні звернулася з проханням встановити у квартирі за адресою проживання лічильник для обліку газу безкоштовно, оскільки кошти на придбання та встановлення лічильника у неї відсутні. У відповіді департаменту розвитку інфраструктури, транспорту та туризму Тернопільської облдержадміністрації зазначено, що працівниками підприємства ПАТ "Тернопільгаз" заплановано встановити лічильник газу у квартирі заявниці на безоплатній основі у травні 2015 року. Через зворотний зв’язок із заявницею з’ясовано, що питання вирішено повністю, лічильник встановлено безкоштовно.
Пенсіонер з м. Хмельницький, інвалід ІІІ групи, зателефонувавши на урядову "гарячу лінію", також просив сприяння у встановленні лічильника газу безкоштовно, оскільки у нього відсутня можливість придбати лічильник за власні кошти. Заявник зазначив, що у зв'язку з підвищенням тарифів на газопостачання не зможе сплачувати за газ. За повідомленням ПАТ "Хмельницькгаз", газовий лічильник у помешканні заявника було встановлено. Зворотним зв’язком підтверджено, що лічильник встановлено через дев'ять днів після звернення на урядову "гарячу лінію".
Зі скаргою на працівників Лозівської філії ВАТ "Харківгаз" звернулася жителька м. Лозова Харківської області. Заявниця повідомила, що отримала дозвіл та технічну документацію, проте у встановленні лічильника в квартирі їй відмовили без пояснення причин. У телефонному режимі жінка повідомила, що наступного дня після звернення на урядову "гарячу лінію" з нею зв'язалися та згодом встановили газовий лічильник.
На аналогічну ситуацію зі зволіканням у безкоштовному встановленні газового лічильника поскаржилася пенсіонерка з м. Одеса. Вона з 2014 року неодноразово зверталася до працівників підприємства ПАТ "Одесагаз", але станом на березень 2015 року питання залишалося невирішеним. За результатами розгляду звернення, ПАТ "Одесагаз" поінформувало, що установка побутового лічильника газу призначена на квітень поточного року за кошти підприємства. Через зворотний зв’язок заявниця повідомила, що газовий лічильник встановлено безкоштовно в квітні поточного року.
На урядову "гарячу лінію" зателефонувала пенсіонерка, член родини учасника АТО з с. Борочиче Горохівського району Волинської області. Заявниця розповіла, що у квітні 2015 р. надала газовий лічильник на перевірку до Горохівського управління експлуатації газового господарства ПАТ "Волиньгаз", де їй повідомили, що лічильник несправний та необхідно купувати новий. Жінка відповіла, що отримує пенсію у розмірі 1 460 грн і немає фінансової можливості придбати новий лічильник. У Горохівській райдержадміністрації повідомили, що враховуючи те, що заявниця є членом родини учасника АТО та не має фінансової можливості придбати новий лічильник, ПАТ "Волиньгаз" прийнято рішення здійснити заміну лічильника споживача на новий безкоштовно, тобто за кошти товариства. Через зворотний зв’язок заявниця повідомила, що через декілька днів після звернення на урядову "гарячу лінію" працівники ПАТ "Волиньгаз" безкоштовно замінили газовий лічильник за адресою її проживання та надали всі необхідні документи.
Тільки після повторного звернення на урядову "гарячу лінію" пенсіонерки (дитини війни) з с.Осторовське Мар'їнського району Донецької області було вирішено питання заміни лічильника електропостачання у будинку за адресою її проживання. Фахівці Центру отримали від вдячної заявниці подяку за сприяння.
З ініціативи жительки м. Бахмач Чернігівської області (пенсіонерка, учасник війни) після звернення на урядову "гарячу лінію" було проведено технічну перевірку електролічильника у будинку, де проживає заявниця. Працівники Бахмацького РЕМ ПАТ "Чернігівобленерго", які провели безкоштовно перевірку електролічильника, зауважень до його роботи не виявили, про що складено відповідний акт. Під час зворотного зв’язку заявниця повідомила, що питання вирішено повністю.
За період з 12 по 18 червня 2015 року на урядову "гарячу лінію" надійшло 29 тисяч 690 дзвінків, а також 399 громадян звернулися через Інтернет.
Урядова "гаряча лінія" працює цілодобово за номером: 0-800-507-309.
Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової "гарячої лінії": +38 (044) 284-19-15. Киянам надається прямий міський телефон "гарячої лінії" за номером: 284-19-15.
Оформити звернення можна також через веб-сайт Центру за адресою: www.ukc.gov.ua.