У Росії українські фури штрафують по максимуму - перевізники

15.11.2016 14:55 1327

Російська влада максимально ускладнює роботу українським виробникам і перевізникам, руйнуючи всі традиційні транзитні потоки.

Про це в коментарі Укрінформу розповів директор групи компаній PRIME Дмитро Леушкін.

«Перевезення через територію Росії зараз виглядають зовсім по-іншому, ніж до війни. Що змінилося? З'явилися факти ненависті до українських громадян, а водії українських фур – громадяни України, які цілком відчувають це на собі. Починаючи з підвищеного хамства в пунктах пропуску, на митницях та іншого, а також максимального підвищення штрафів на російських дорогах для українських фур. Також були реальні випадки, коли група озлоблених російських перевізників намагалася зіштовхнути українську фуру з траси», - сказав Леушкін.

За словами експерта, вантажопотік в Росію за останні роки впав дуже різко і суттєво. Однак українські вантажоперевізники досі з об'єктивних причин змушені виконувати замовлення, які передбачають перевезення територією Росії.

«Далеко не у всіх компаній рухомий склад здатний працювати на європейській території. За моїми оцінками, 80% українського вантажного автопарку далі країн СНД виїхати теоретично не може. В цьому і проблема», - наголошує Леушкін.

За його словами, зниження вантажопотоку в Росію і через її територію автоматично підвищує вартість перевезення, тому що українським транспортникам стає дуже складно знайти завантаження в зворотньому напрямку, і всі витрати лягають на плечі одного замовника.

Завантаження в Росії в зворотньому напрямку стає великою проблемою. У деяких регіонах воно взагалі зникло, а їздити, наприклад, по Уральському або Сибірському федеральних округах – це тисячі кілометрів. Там можна їхати цілодобово безперервно і не зустріти населеного пункту», - розповідає Леушкин.

Проїхати Росію транзитом теж зараз нелегко, констатує практик.

«Наприклад, перевезення в Казахстан. Завжди була проблема з казахстанськими дозволами, а зараз ще додалася проблема з російськими транзитними дозволами. Росія має намір перекрити українським виробникам кисень у питаннях поставок вантажів у країни, які по-іншому, як тільки через неї, потрапити неможливо. Ну, хіба що, доставляти через Каспій і Чорне море, але це дуже дороге перевезення, яке приватний бізнес не може собі дозволити», - переконаний Дмитро Леушкін.

Також, є проблемою розмитнення товару на території Росії.

На кожному кроці доводиться платити. Цифри можуть ставати досить захмарними. Те, що раніше коштувало, образно, тисячу, сьогодні коштує п'ять тисяч. Через це українські виробники і перевізники по можливості намагаються знаходити альтернативні напрямки роботи: Білорусь, Молдова тощо. Я не кажу про тих, хто може їхати в Європу – вони вже давно туди поїхали», - розповідає Леушкін.

Однак і в Європі, за його словами, українцям не «сильно солодко». З цієї причини українські виробники поки не поспішають різко нарощувати обсяги постачань у цьому напрямі, а український уряд не надто поспішає спростити транспортне сполучення з європейськими країнами для бізнесу. У свою чергу бізнес робить все можливе, щоб розвивати нові транспортні напрямки на  противагу відмираючим.

«Всі розуміють, що завтра краще не буде, порятунок потопаючих - справа рук самих потопаючих. Сьогодні українські перевізники роблять все можливе і неможливе, щоб оновити свій автопарк і отримати можливість працювати в європейському напрямку. За ним майбутнє»,- резюмує Леушкін.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-