Шовковий шлях: Україна та Грузія домовились про залізнично-поромне сполучення
Про це повідомляє прес-служба Міністерства інфраструктури України
"Ми сьогодні підписали дуже важливий документ, який з’єднує Україну, Грузію, Казахстан і Азербайджан на Великому Шовковому шляху. Ця ініціатива отримала нове дихання і, безперечно, вона має великі перспективи. Наші країни доклали багато зусиль для того, щоб спростити логістику, зробити транзит більш дешевим, а найголовніше – збільшити швидкість доставки товарів, щоб це було максимально комфортно для бізнесу", - сказав міністр інфраструктури Володимир Омелян.
Очільник Мінінфраструктури також розповів, що його міністерство поставило перед собою завдання довести швидкість проходження контейнерів з Китаю до західних кордонів України до 9-10 діб. Окрім цього, за його словами, наразі тривають переговори щодо запровадження скрізного тарифу та спрощення митних процедур. "Сподіваюсь, цього року ми зможемо завершити всі формальності і з наступного року перейти безпосередньо до поставок. Є висока зацікавленість з боку країн ЄС. Для України це не тільки економічний, а й політичний проект. Ми маємо бути незалежними від настроїв окремої країни. Ми маємо запустити процедуру таким чином, щоб вантаж доставлявся вчасно та за будь-якої погоди: як політичної, так і економічної", - наголосив Омелян.
Як раніше повідомлялося, Мінекономрозвитку спільно з Мініфраструктури заявляли про намір узгодити графік відправки поромів з порту "Чорноморськ" (Одеська область) в грузинські порти Батумі та Поті, аби уникнути затримок транспортування вантажів. Втім, як зазначалось, такі затримки виникають через тривалість обробки вантажів у грузинських портах.
Обмежувальні заходи з боку Росії в плані блокування транзиту вантажів з України призвело до суттєвого навантаження на альтернативний маршрут прямування товарів з України в Центральну Азію через Кавказ.
Зазначений маршрут наразі обслуговують два оператори - українська судноплавна компанія "Укрферрі", у розпорядженні якої - три пороми місткістю 50 універсальних залізничних вагонів і 50 великовантажних автомобілів ТIR, а також болгарська судноплавна компанія Navibulgar з двома поромами місткістю 108 вагонів або 100 великовантажних автомобілів.