Булгакову і не снилося: на Подолі «розчохлили» Театр-крематорій

Аналітика 30.11.2016 08:00 4359

Сказати «ні» страхітливій споруді на Андріївському узвозі прийшли не лише представники громадськості…

Анонсоване адміністрацією «Театру на Подолі» відкриття корпусу «Б», який у соціальних мережах уже охрестили «Крематорієм» сьогодні не відбулося. Представники столичної влади не з’явилися. Думати-гадати, чому мер Києва не приїхав можна довго. Однак журналіст Укрінформу, який з самого ранку вирушив до Андріївського узвозу, в розмові з обуреними киянами почув таке: Кличко не з’явився або через погодні умови, або – просто нас злякався.

Відтак Укрінформ підготував черговий матеріал про скандальний Театр на Подолі.

09:45. Із самого ранку в столиці сніжить. Проте негода не завадила противникам дивної чорної новобудови на Подолі, яка насправді є театром, вийти і сказати своє слово. Мітингуючих, не враховуючи представників ЗМІ, було близько сотні. Обурені чорною коробкою кияни накинулися на головного архітектора «Крематорію» Олега Дроздова.

- Ну я ж вам казав, що все не так погано, як здається на перший погляд, - звернувся Дроздов до громадськості, коли завіса, що закривала фасад, піднялася догори..

- Ви що? Та це просто жахіття якесь, - почали скандалити кияни.

Обурені кияни протестують проти страхітливої споруди на Андріївському узвозі

До архітектора звернулася Олена Терещенко-Єскіна - громадська діячка з Координаційної ради об’єднання громадських організацій «Київське Віче».

- Пане Дроздов! Розкажіть, як ви проігнорували чинне законодавство, обійшли методичну раду при Мінкультури тощо. Всі вони, відповідно до процедури, мають узгоджувати подібні проекти?

- Ну, на раду він не виносився, але проект узгоджений.

- Тобто, ви визнаєте, що на методичну раду він не виносився?

Головний архітектор обернувся до неї спиною і вдав вигляд, що не почув запитання. А наш кореспондент, просунувшись між людьми все-таки запитав у активістки, на що вона розраховувала, ставлячи архітектора Дроздова в незручну позицію.

Олена Терещенко-Єскіна: Архітектор нікуди на узгодження проект не виносив, оскільки йому зразу сказали, що ніхто цей проект не затвердить, а його (Дроздова. – Ред.) просто з ганьбою виштовхають

- Як ви думаєте, чому Олег Дроздов проігнорував ваше запитання?

- А що він скаже? Вони ж погодили цей проект з порушенням процедури. Це протиправно. Відтак громада може оскаржити це в суді. Науково-методична рада, яка працює при Мінкультури, і на яку обов’язково виносяться подібні проекти, цього проект не бачила. І не лише вона. Також не мали змоги ознайомитися з ним і Рада при «Укрреставрації», і Національна спілка художників України. Тобто, проект «Театру на Подолі» архітектор нікуди не виносив на узгодження, оскільки йому зразу сказали, що ніхто цей проект не затвердить, а його (Дроздова. – Ред.) просто з ганьбою виштовхають. Погодьтеся, така споруда на Андріївському узвозі - це дисонанс. На жаль, цей чорний монстр, який не вписується в архітектурний ансамбль узвозу, тепер буде фоновим елементом історичної забудови на Подолі. Вибачте, але я навіть не можу підібрати правильні слова для того, щоб виразити своє обурення.   

Театр на Подолі до реконструкції. Зима 2016 року

- Пані Олено, ви ще говорили про якесь порушення закону. Можна детальніше?

- По-перше, порушення Закону України про охорону культурної спадщини, оскільки вулиця Андріївський узвіз, відповідно до постанови Мінкультури 2012 року є комплексною пам’яткою містобудування. Це означає, що будинки тут можуть бути реставровані відповідно до історичних особливостей, а спорудження подібних «монстрів», які жодним чином не вписуються в історичне середовище і псують загальний вигляд, - заборонено. По-друге, «монстр» знаходиться на території заповідника «Стародавній Київ», який теж висуває певні вимоги стосовно будівництва і реставрації. При цьому лише з узгодженням і проходженням відповідної процедури, яка була порушена.

- На вашу думку, щось можна виправити?

- Я маю величезний сумнів, що хтось буде його змінювати.  

…Тут журналіст почув голос «Свободи». Не радіо, а однойменної політичної партії. А й справді, це був Ігор Мірошниченко, екс-нардеп, член ВО «Свобода», який також прийшов підтримати невдоволених будівлею киян на узвозі.

Ігор Мірошниченко, член ВО «Свобода»: У Кличка зараз думають, що робити далі - або жорстко критикувати, або вішати локшину на вуха киянам і казати, що ви нічого не розумієте в сучасній архітектурі

- Що ви тут робите, пане Ігоре?

- Я тут часто гуляю з дружиною, і, знаєте, до вчорашнього дня думав, що ця коробка – тимчасовий фасад. Але, як виявилося, саме так виглядатиме будівля «Театру на Подолі»… Звісно, якщо будівля вже «доживає свого віку» і скоро розсиплеться, то замість неї потрібно будувати щось схоже на ту архітектуру, яка створила цей узвіз та його неповторну ауру. Андріївський - цінність усього українського народу, це дух старого Києва. А такі будівлі як ось ця – вбивають його красу.

- Як ви думаєте, чому не приїхав Кличко?

- Столична влада на роздоріжжі, адже ще до сьогоднішнього ранку вони збиралися робити офіційне відкриття. Чому Кличко не приїхав? Вважаю, що план по переконанню киян в тому, що це красиво не спрацював. І тому у Кличка зараз думають, що робити далі: або це жорстко критикувати і переробляти, але для цього потрібно сваритися зі спонсорами – «Рошеном» і архітектором. Або, все ж таки, вішати локшину на вуха киянам і казати, що ви нічого не розумієте в архітектурі і сучасному мистецтві. Відтак, я думаю, що завдання переконати киян, що вони не розуміються в сучасному мистецтві є надскладним. У Кличка сьогодні позиції нема. Так само, як не було вчора у його заступників, бо вони не знали, що це виглядатиме саме так.

Олексій Хавротенко (праворуч) і Володимир Собцов (ліворуч) - члени громадських організацій «Старий Поділ» і «Відродження Києва. Поділ»

Олексій Хавротенко і Володимир Собцов - члени громадських організацій «Старий Поділ» і «Відродження Києва. Поділ»: Або демонтувати, або найняти художників, які намалюють там красивий мурал

- Тиждень тому назад я був у Золотурні – столиці кантону Золотурн у Швейцарії, де на власні очі бачив як це слід робити правильно. Не даремно цей альтштадт (старе місто) визнано найкращим об’єктом містобудування середньовіччя. Те, як швейцарці обійшлися зі своєю пам’яткою ніхто раніше не робив. Звичайно, там є новобудови, але всі вони виконанні у відповідному стилі. Щодо «Театру на Подолі», то це невдалий проект архітектора, - сказав Хавротенко.

- Я так розумію, винен архітектор?

- Звичайно. Громадськості потрібно подати на нього позов. І після того, коли суд стукне молотком, Олег Дроздов за свої власні кошти повинен зробити все можливе, щоби якось це поправити. Крім того, за будівлею «Театру на Подолі» - Замкова гора, яку цей об’єкт заступає, порушуючи візуалізацію сприйняття, - заявив Собцов.   

- А на вашу думку, що тут можна вдіяти? – запитав журналіст в Олексія Хавротенко.

-  Максимум, що можна зробити – додати нижній частині будівлі аттикових елементів, а верхню частину - або демонтувати, або найняти художників, які намалюють там красивий мурал.   

Кияни спільно з представниками громадських організацій намагаються проникнути всередину реконструйованого корпусу «Б»

Кореспондент Укрінформу підійшов до огорожі, де кияни спільно з представниками громадських організацій намагалися проникнути всередину реконструйованого корпусу «Б».

- Дайте нам змогу подивитися на це жахіття поближче, - кричали люди.

Вестибюль

Звісно, охорона не хотіла їх впускати, але зрештою - не змогла витримати тиск, кияни все таки прорвалися. Зайшовши до вестибюлю, журналіст зробив декілька знімків і піднявся на другий поверх, де колектив «Театру на Подолі» саме дякував головному архітектору за роботу.

В'ячеслав Москалевський, Олег Дроздов, Віталій Малахов.

Різних людей було багато, але серед них - жодного представника столичної влади. Тобто, назвати це офіційним відкриттям ніяк не можливо. Скоріше, відкриття для своїх, по закінченню якого в холі мав відбутися фуршет. Втім, обурені кияни, схоже, заздалегідь його зіпсували, заявивши, що добиватимуться справедливості. І пообіцяли приходити сюди знову і знову, але не на спектаклі, а на протести…

Мирослав Ліскович, Київ.     

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-